AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #21 Skrevet 21. februar 2024 Nei, ingen nødbag. Jeg har naboer, familie og venner som alle har klær og diverse. Toalettsaker har de på butikken. Dyner og inneklær er i 2.etg og pledd og ytterklær er i 1. etg. Hver etasje er ikke stor, så det går bra. Medisiner bruker vi ikke og både legevakt, butikk og kiosk har mme og bleier. Akkurat når det gjelder (ferdigblandet) mme og bleier, så er det alltid ferdig pakket i en bag. Vi kaller det bare ikke nødbag, men stelleveske:) Anonymkode: 6e295...0c0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #22 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, ingen nødbag. Jeg har naboer, familie og venner som alle har klær og diverse. Toalettsaker har de på butikken. Dyner og inneklær er i 2.etg og pledd og ytterklær er i 1. etg. Hver etasje er ikke stor, så det går bra. Medisiner bruker vi ikke og både legevakt, butikk og kiosk har mme og bleier. Akkurat når det gjelder (ferdigblandet) mme og bleier, så er det alltid ferdig pakket i en bag. Vi kaller det bare ikke nødbag, men stelleveske:) Anonymkode: 6e295...0c0 Og bilnøklene er alltid i gangen i 1. Etg. Hvis vi må hoppe/klatre ut fra 2. etg., så får bilene bare brenne. De er forsikret og nevnte venner og familie har både biler og barneseter i riktig størrelse. Anonymkode: 6e295...0c0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #23 Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Lett tilgjengelig for innbrudd… like stor sjanse for innbrudd og lett med ferdigpakket sekk med pass og arvesølv oppi. Anonymkode: f3d66...102 På ingen måte 😅 Alarm, videovervåkning, og bagen står ikke akkurat på gulvet ved utgangsdøra. Anonymkode: efdab...b73
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #24 Skrevet 22. februar 2024 Har en nødsekk på soverommet med følgende innhold: Pass til alle i familien, 10 000 i kontanter, et kredittkort som aldri er i bruk og har full kredittramme, et bankkort til en konto med 50 000 som vi aldri rører, reservenøklene til bilene, et tynt ullsett til alle fem, noen nøttebarer, sjokolade og litt vann, førstehjelpsmappe + nødvendige medisiner. Dersom det blir en nødsituasjon skal den bagen med, og vi klarer oss til forsikringspenger kommer osv. Vi har også en nødbag nr 2. Den har et par skift til alle i familien, varmetepper, tørrmat for et par uker ++ Dersom vi må evakuere pga fare for jordskred, flåm, storbrann i nærheten eller lignende (evt krig i verste fall), og man får beskjed om at man bare har et par minutter på å gjøre seg klar, så er den klar. Med det kan vi klare oss en god periode uten boligen vår. Om vi får denne med ved evt brann er det selvsagt supert, men pri 1 er den lille nødsekken 😊 Anonymkode: 3f23e...620
Helene Skrevet 22. februar 2024 #25 Skrevet 22. februar 2024 Skulle det utbryte brann. Det jeg skulle tatt med meg er kattene. Deretter budnad. Resten får bare brenne ned. Jeg eier ting i minnene.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #26 Skrevet 22. februar 2024 Vi bor i et nabolag, og ikke langt fra familie. Det er derfor ingenting vi må ha med ut, annet enn barna. Dersom det begynner å brenne om natta ville vi prøvd å få med telefonene ut, de ligger alltid ved sengene våre. Vi ville også prøvd å enten ta på oss eller slenge ut noe klær, med tanke på anstendighet. Hvis jeg kom på det ville jeg tatt med astmamedisin fra nattbordet. Når vi har kommet oss ut av huset må vi ringe brannvesenet, varsle den andre delen av tomannsboligen og ta vare på barna. Vi har naboer som helt klart vil stille opp med alt vi trenger. Hvis det derimot er mindre akutt, f.eks hvis den andre halvdelen brenner, har vi mulighet til å raske med oss ting. Dette inkluderer bunad, strikkeklær, noen av barnas bamser, medisiner, barnehagesekkene med et klesskift og bleie, sølvtøy, og malerier. Vi pakker ikke slike ting ned på forhånd, fordi det er ting vi faktisk bruker. Vi bor ikke utsatt for skred, flom, storm eller andre ulykker, og brann er sjeldent. Vi kan ikke leve for de krisene som sannsynligvis ikke oppstår, og det er uansett bare ting. Anonymkode: 75007...319 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #27 Skrevet 23. februar 2024 Min nødplan er å redde barna (2 og 3år) og hunden. Planen er klar i hodet. Få alle fortest mulig ut i utebanen (20m fra huset). Planen er slik for å ha de og hunen trygt et sted mens jeg forsøker å slukke/kontakte brannvesenet. Vi bor avsidesliggende til og jeg er redd barna og hunden kan gå seg bort eller skade seg (elv, ikke langt fra bratte skråninger). I boden ligger også noen ekstra bilnøkler gjemt. Men man kjører vel ikke bort fra brannen? Om brannen sprer seg raskt blir det nok å få "kastet" ungene og hunden ut, så meg selv. Er stort sett i 1etg, sp ville nok gått bra ved å åpne vindu/terrassedør/ytterdør. Har brannslukkingsappatat oppe og nede. Ene er inne på mitt soverom, bevist for at jeg skal kunne slukke tidligst mulig hvis jeg sover. Men vil selvsagt prøve å slukke først hvis det er en liten brann. Men med unger i hus tipper jeg at jeg raskt ville ombestemt meg om brannen ikke ble slukket på et blunk. Heller redde oss ut. Hvis du tenker på andre hendelser også som at man av ulike grunner plutselig må flykte eller noe, så kan man jo ha en nødbag klar. Et sett varme klær, førstehjelpsskrin, flaske vann, nøtteblanding, evt medisiner, lommelykt, pass, kontanter. Også supplere med det man tenker er god nok beredskap. Kan være hengekøye og tarp, primus, ekstra nøkler, fyrstikker, sovepose, fiskestang.... Anonymkode: e2998...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå