AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Møtt en SÅ hyggelig fyr. Vi har kjent hverandre en måneds tid ca. Vært på et par dates og snakker jevnlig hver dag over snap og telefon. Jeg bryr meg lite om muskler, høyde, hår/hudfarge, klesstil osv. Liker å se på meg selv som lite overfladisk - så at jeg tenker som jeg gjør skremmer meg og jeg blir flau av meg selv. Altså han er fint kledd, godt trent og bra høyde - men han har en ganske krokete holdning og «langt» hode (det vises bare bakfra). Jeg klarer ikke slutte å henge meg opp i det - og jeg blir så oppgitt over meg selv. Når jeg ser han bakfra er det det eneste jeg klarer å se - uansett hvor hardt jeg prøver å ignorere det. Jeg blir helt satt ut og sjokkert over egne tanker - jeg blir liksom «klein» av å se han bakfra. Har noen vært i samme situasjon og opplevd at det går over? Eller har tips til hvordan jeg kan få vekk disse tankene? Jeg holder det jo bare pent inni meg, og oppfører meg helt vanlig rundt han. Liker så godt å være med han/prate med han - og de her tankene er bare et enormt irritasjonsmoment. Vil så gjerne ha de vekk. Anonymkode: 37096...a36 2
Virrevirrevapp Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Det er helt fair å ikke være så tiltrukket av noen. 7 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Kanskje han har skoliose eller hva det heter. Hm, enten blir du vant til det innen en måneds tid, eller så får du la han gå videre Anonymkode: d8818...615
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 En måned er jo ikke mye, det kan forsvinne etterhvert som dere blir bedre kjent. Anonymkode: 73a36...202
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 Er han veldig høy? Kan være at det er derfor han går så krokete Anonymkode: f7c54...0af 1
Mona123 Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 Det går ikke over. Du slutter ikke å se det, det blir heller at du ser mer av det. Tenk når du blir irritert og forelskelsen eller adrenalinet går ned. 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 Jeg forstår deg TS Selv kunne jeg ALDRI vært sammen med en som har "bokseskuldre", altså manglende skuldre. Om noen forstår hva jeg mener Anonymkode: b9f61...d14 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #8 Skrevet 17. februar 2024 Ville bare droppa det. Hver gang jeg har hengt meg opp i sånt har jeg ikke klart å forelske meg. Om man er tiltrukket av noen tenker man ikke på feilene Anonymkode: a33c3...727 9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #9 Skrevet 17. februar 2024 Hah, what... er vi i en episode av Seinfeldt? Altså "langt hode", men du ser det bare bakfra.. ? Hvor ofte ser du han bakfra, for det første? Går du mye bak denne karen? Og er det virkelig sånn at du synes han er kjekk forfra, men det lange hodet fra den vinkelen er det eneste som ødelegger?? Virkelig? Anonymkode: 846d4...0f7 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #10 Skrevet 17. februar 2024 Hvis han har samme holdningen til Alexander Skarsgård og Joel Kinnaman så er dette noe jeg er utrolig tiltrukket av 🤩 Anonymkode: 73a0c...bc5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #11 Skrevet 17. februar 2024 Rareste jeg har hørt hehe. Må si jeg blir nysgjerrig på hvordan denne mannen ser ut.....? Anonymkode: 4d5b9...59a 2
Ebbeliten Skrevet 17. februar 2024 #12 Skrevet 17. februar 2024 Jeg tror alle er sånn. Du er rett og slett ikke tiltrukket. 6
Rainstorm2.0 Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 Mitt beste tips er å slutte å forsøke å skyve disse tankene vekk! What you resist persists. Det er kjent i tanketerapi at tanker som du tenker "vekk!!!" sitter hardere fast. Så ønsk dem velkommen. Jeg tenkte samme om min fantastiske kjæreste, om en eller annen merkverdig kroppsdelsfasong, og begynte å noie, men så har jeg gått i behandling for OCD og brukte litt teknikker fra det på disse tankene, og nå tenker jeg overhodet ikke over det. Han er vakker og fantastisk og jeg er så forelsket! 🥰 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 Det er ikke dette som er å være overfladisk. Det er rett og slett bare en mann du ikke er tiltrukket av. Også ser du etter "grunner" Når vi virkelig liker noen, så forsvinner feila deres, eller vi liker de rett og slett. Fordi det er dem. De fleste mennesker ser jo helt vanlige ut, og de fleste er greie. Og mange er jo supre venner. Men så er det det lille som separerer en venn fra det man tiltrekkes av i en partner. Anonymkode: cd567...ac8 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 Hvis du faktisk var tiltrukket av ham ville det ikke plaget deg at han har samme silhuett som en skeivskutt bowlingkjegle. La fyren gå. Anonymkode: fcf94...da5 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 15.13): Møtt en SÅ hyggelig fyr. Vi har kjent hverandre en måneds tid ca. Vært på et par dates og snakker jevnlig hver dag over snap og telefon. Jeg bryr meg lite om muskler, høyde, hår/hudfarge, klesstil osv. Liker å se på meg selv som lite overfladisk - så at jeg tenker som jeg gjør skremmer meg og jeg blir flau av meg selv. Altså han er fint kledd, godt trent og bra høyde - men han har en ganske krokete holdning og «langt» hode (det vises bare bakfra). Jeg klarer ikke slutte å henge meg opp i det - og jeg blir så oppgitt over meg selv. Når jeg ser han bakfra er det det eneste jeg klarer å se - uansett hvor hardt jeg prøver å ignorere det. Jeg blir helt satt ut og sjokkert over egne tanker - jeg blir liksom «klein» av å se han bakfra. Har noen vært i samme situasjon og opplevd at det går over? Eller har tips til hvordan jeg kan få vekk disse tankene? Jeg holder det jo bare pent inni meg, og oppfører meg helt vanlig rundt han. Liker så godt å være med han/prate med han - og de her tankene er bare et enormt irritasjonsmoment. Vil så gjerne ha de vekk. Anonymkode: 37096...a36 Dårlig holdning er faktisk en ting kvinner/mennesker legger merke til ved partnerseleksjon, så det er ikke så rart at du synes det er uattraktivt. Dårlig holdning signaliserer dårlig helse og gjerne også dårlig selvfølelse. Men jeg tror du kunne likt en fyr med helt skjev rygg om han var den riktige for deg, så her er det nok noe mer bak. Anonymkode: 0cad8...ae7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 Hvis du ikke er en sånn person som vanligvis har en "sjekkliste" for utseendet til partnere, så høres det i grunn ut som at dere bare ikke passer helt sammen, og at det kommer til uttrykk hos deg som en "ick" over disse spesifikke tingene. Hvis du hadde vært tiltrukket av fyren og likt ham ellers, ville du ikke brydd deg. Ingenting galt i det, folk er forskjellige og vi passer ikke sammen med alle, selv om ting teknisk sett er bra på papiret. Anonymkode: dc361...c22
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #18 Skrevet 18. februar 2024 Det handler om at du ikke liker ham godt nok. Sånne litt artige og spesielle karaktertrekk blir sjarmerende når man er skikkelig tiltrukket av noen. Anonymkode: 5795d...ff6
Bombasi Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 (endret) Istedenfor å jobbe imot tankene om mannen bakfra (som for øvrig høres rart ut), kan du ikke prøve å ta til deg tankene dine om det. Først av alt: akseptèr at du tenker dette. Det er helt greit! Uskadeliggjør tankene. Så la deg tillate deg selv å tenke det du gjør. Deretter kan du prøve å reflektere rundt det, og utfordre deg selv litt. Er tankene legitime? Er tankene noe som betyr noe for deg? Er tankene et problem for deg? Preger de deg? Om du aksepterer tankene, kan du legge de bort? Tror du andre tenker det samme som deg? Har mannen andre kvaliteter du heller bør tenke på, enn disse tankene? Kan se se forbi og gå videre med tankene? Prøv å utforsk om dette er bare en mental "hikke" du har hengt deg opp i hos han og som du har høy fokus på fordi du jobber imot det, eller om det hele er bunnet i at du faktisk ikke tiltrekker deg han. Og du, igjen, det er greit å tenke tankene. Så la deg gjøre det, og ikke jobb imot det. At du tenker tankene er i seg selv helt ufarlig. Men det er hva tankene betyr for deg som er relevant her, og det er det kun du som vet. Endret 18. februar 2024 av Bombasi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå