AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Og jeg er skikkelig drittlei. Oktober er lenge siden. Jeg har fått mere ansvar på jobb, min far har vært lagt inn på sykehus 2 ganger og jeg har rukket å bli gravid og kommet meg forbi første trimester. Mye har skjedd siden oktober med andre ord. Leamusen har vært med meg hele veien. Det er ikke HELE tiden. Har noen timer opphold her og der, men det er HVER EN JÆVLA DAG! I forbindelse med graviditeten så har jeg tatt blodprøver, og jeg mangler bare jern. Tror jeg. Mulig de ikke har sjekket for magnesium? Stressa? Vel ja, men ikke mer enn vanlig Søvnproblemer? Ja, sliter med søvnen, men det har jeg gjort noen år. Hvordan blir jeg kvitt faenskapen? Det startet når jeg kom tilbake fra ferie og han som hadde tatt over prosjektet mitt hadde klodret det til og gjort flere feil enn jeg kunne innbille meg. Nå er det prosjektet snart ferdig, og vi får rettet opp i de feilene som kan rettes opp. Føler ikke jeg stresser så mye over det nå lengre (vet ikke hvor relevant det er, men om noen skulle lure..) Anonymkode: 8cbda...aea 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Du kan ha for høyt stressnivå selv om du ikke tror det selv. Jeg har ofte leamus, både i øyet og i andre større muskler. Det som har hjulpet meg er tilskudd av magnesium og vitamin D (begynte på begge samtidig, så ikke godt å si om det var den ene eller den andre, men jeg holder en knapp på magnesium), samt melatonin for søvn. Anonymkode: d5225...58d
Gjest jegerrinne Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Sjekk b12 . Jeg får leamus i øye hver gang b12 blir lavt. Så får sprøyte hver 2mnd med b12
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Hadde leamus i flere måneder for et par år siden da jeg hadde altfor mye å gjøre på jobb. Jeg endte faktisk opp med å si opp jobben, og etter det ga det seg. Men det er jo litt drastisk, da. Anonymkode: 18c42...15e 1
Mut Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 Jeg hadde leamus i et helt år. Og det var rimelig konstant gjennom hele dagen. Og ikke bare i øyet, men flere muskler i ansikt og kropp. Ble sjekket for ganske mye det året, men ingen sjekket magnesium. Tilfeldigvis ble jeg anbefalt magnesium av en mage/tarm lege siden jeg sliter med magen. Og vips var leamus borte. Ja, jeg hadde mye stress det året, men det hadde jeg fortsatt når jeg begynte på magnesium og lenge etter. I følge den legen har veldig mange for lave nivåer av magnesium og det er visst veldig viktig for mange funksjoner i kroppen. Så jeg ville prøvd det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 Kjøp magnesium dråper på helsekost og drypp direkte på øyelokket der leamusen er. Bare ikke få det inne selve øyet. Jeg har det akkurat som deg men har hatt det i 1,5 år ca. Jeg fikk det etter at jeg begynte å utvikle kraftig angst. I tillegg til magnesium tar jeg også b12, multivitamin og tran. Ble bedre etter at jeg begynte med magnesium og vitamin tilskudd men, det er der i mindre grad ennå. Anonymkode: d4526...30f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 Ta en synstest! Anonymkode: fb210...702
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 Ts her: Jeg har byttet briller like før jul Jeg har lest at man ikke skal bruke melatonin eller annen sovemedisin/sovemiddel når man er gravide så den utgår, men jeg nevner dette ved neste kontroll tenker jeg. Jeg skal ta sukkerbelastning i mars. Tenker i mellomtiden at jeg bare prøver med magnesium :). Må vel gi det noen uker før jeg ser effekten Anonymkode: 8cbda...aea 1
Mut Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts her: Jeg har byttet briller like før jul Jeg har lest at man ikke skal bruke melatonin eller annen sovemedisin/sovemiddel når man er gravide så den utgår, men jeg nevner dette ved neste kontroll tenker jeg. Jeg skal ta sukkerbelastning i mars. Tenker i mellomtiden at jeg bare prøver med magnesium :). Må vel gi det noen uker før jeg ser effekten Anonymkode: 8cbda...aea Jeg merket effekt av magnesium ganske fort. Allerede etter noen dager roet det seg mer ned og ble svakere. Så kom det og gikk litt en stund før det forsvant😊 pass bare på hvilken type magnesium du velger. Noen er mer irriterende på mage tarm og gir lettere løs mage og man kan dermed ikke ta like store doser. Jeg tar tre tabeletter om dagen, anbefalt på boksen er en. Men det er det jeg må ta for at magen skal fungere og leamus skal holdes vekk. Så prøv deg frem på dose også. Jeg bruker bio-magnesium fra pharma nord.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Jeg prøvde magnesium uten effekt. Men hadde lavt d-vitamin og kalsium. Etter noen uker med høy d-vitamin og melk ble det borte. Anonymkode: 28c0e...d1b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 Det har også en del å si hvilke type magnesium du tar. Denne er beroligende og veldig mild mot magen: https://glimja.com/no/produkt/magnesiumglycinat/ Anonymkode: 27876...863
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 Mut skrev (24 minutter siden): Jeg tar tre tabeletter om dagen, anbefalt på boksen er en. Men det er det jeg må ta for at magen skal fungere og leamus skal holdes vekk. Så prøv deg frem på dose også. Jeg bruker bio-magnesium fra pharma nord. Jeg tar også PharmaNord sin bio-magnesium. Oppdaget på siste pakke at de har endret anbefalt inntak fra 1-3 til 1. Innhold per tablett er det samme. Men man skal vel være forsiktig å ikke ta for mye magnesium, så lurt å begynne med 1 tablett. Anonymkode: 18c42...15e
Mut Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tar også PharmaNord sin bio-magnesium. Oppdaget på siste pakke at de har endret anbefalt inntak fra 1-3 til 1. Innhold per tablett er det samme. Men man skal vel være forsiktig å ikke ta for mye magnesium, så lurt å begynne med 1 tablett. Anonymkode: 18c42...15e Ville nok startet på en tabeletter for å ikke få magebesvær. Men utover at man kan bli løs i magen og få diaré er det ikke noe farlig med større doser magnesium så vidt jeg forsto på legen som anbefalte det til meg. Det er visst veldig viktig for mange funksjoner og mange av oss har for lite. Jeg fikk beskjed om å starte lavt og jobbe meg oppover til jeg ble løs og så gå ett hakk ned igjen🙈 og selvfølgelig ut fra plagene jeg tok det for da. Stanser plagene på et lavt nivå har man jo fått det man trenger😊 1
Maria78 Skrevet 19. februar 2024 #14 Skrevet 19. februar 2024 Har hatt leamus på venstre øyelokk i vel et år nå. Det begynte ca en måned etter covid. I starten var det konstant. Nå kan d gå en måned uten. Men straks jeg blir forkjølet igjen eller får en eller annet virus så kommer d tilbake for fullt. Jeg får også noen andre symptomer samtidig med leamusen på øyetlokket. Får blant annet et slags utslett i munnhulen. Slags tørr hud som preller av etterhvert. Tror faktisk dette er covid relatert i mitt tilfellet. Er det på øyelokket du mener og er d begge øynene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå