AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Jeg har hatt en stygg hoste i 2 uker. Siste uka har jeg hatt noe jeg antar er kraftig influensa. Vært liggende i 4 dager. Feber har tidvis vært oppe i 40,3. Jeg har hostet på meg blodsmak i kjeften, hoster til jeg spyr, og har derfor ikke spist fast føde siden tirsdagskveld. idag klarte jeg ikke mer og henvendte meg til legevakt. Jeg kom inn til timen og forklarte de siste ukene. Han lyttet ikke til lunger, sjekket ikke svelg, tok ingen prøver. Ingen spørsmål om hvor høy feber har vært, ingenting. Plutselig har han sendt resept på Cosylan til apoteket. Nå leser jeg at Cosylan kan være direkte farlig hvis man har slimhoste. Jeg føler selv jeg har tørrhoste (men det kommer bittelitt slim innimellom). Denne legen har ikke noe godt rykte på seg fra før, han har faktisk gjort en del grove feil tidligere så at han fortsatt får holde på er for meg og mange fler uvirkelig. Nå springer ikke jeg ned dørene hos lege noe ofte akkurat, men er det virkelig vanlig at lege skriver ut slike preparater uten å undersøke pasient først?? Anonymkode: 828ad...5fa
Gjest jegerrinne Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Cosylan er ikke farlig. Men hadde sjekket opp om kikhoste. Er en del som får det om dagen. Da hoster en fort til en spyr eller får opp slim.
Ugresset Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Sløvt av legen! Her burde det blitt tatt en crp i det minste. Det ville gitt en god pekepinn på om det er lungebetennelse. Hvis det ikke blir bedre innen mandag ville jeg ringt fastlegen og hørt der, og frem til da ta paracet for å dempe eventuell høy feber og cosylan på natten da hosten er verst. 1
Ugresset Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Og for all del: overhode ikke gjør som kommentar en tipser om!! Hold deg til det legen har skrevet du skal ta. Det roer kløen/hosten, men du vil ha mulighet til å hoste opp gugge. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 1 hour ago, Ugresset said: Sløvt av legen! Her burde det blitt tatt en crp i det minste. Det ville gitt en god pekepinn på om det er lungebetennelse. Hvis det ikke blir bedre innen mandag ville jeg ringt fastlegen og hørt der, og frem til da ta paracet for å dempe eventuell høy feber og cosylan på natten da hosten er verst. Ja, synes det var ekstremt sløvt. Jeg har konstant frøset i 3 dager i strekk (uten å overdrive) pga feber, og allmentilstanden har vært særs dårlig. Jeg ble veldig syk av korona for et par år siden, men dette tok kaka. Jeg skal se det an noen dager til. Så må man vel bare manne seg opp å mase om time igjen 🙄 Takk for seriøst svar😊 1 hour ago, Ugresset said: Og for all del: overhode ikke gjør som kommentar en tipser om!! Hold deg til det legen har skrevet du skal ta. Det roer kløen/hosten, men du vil ha mulighet til å hoste opp gugge. Selvfølgelig ikke😊 synes den var litt på kanten den kommentaren der, faktisk. Finnes folk som ukritisk følger tips og råd som gis på internettet. Anonymkode: 828ad...5fa
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 Dere som har erfaring: når merket dere virkning av cosylan? Jeg tok en dose kl 14.30, men hoster som en tulling enda. Ikke litt bedring engang. Virker bare tyngre å hoste å mere press i huet Anonymkode: 828ad...5fa
Matas Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 Tråden er ryddet for helseskadelig råd og tull. Matas, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå