AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Del Skrevet 17. februar Passer en hund for første gang. Lange negler, som jeg nå har klippet. Men neglene på det jeg tror heter ulveklo er ekstremt lange, har begynt å snurre seg. Litt usikker på om jeg i hele tatt klarer å klippe de. Men uansett, det jeg lurer på er, er det slik at jeg kan anta at nerven har vokst med neglen? De er svarte, så jeg klarer ikke å se nerven, men de er flere cm for lange, skulle så gjerne ha fått klippet de. Samtidig er hunden ikke overbegeistret for kloklipping så med godbiter og skryt har vi hatt en skikkelig god tone, lite lyst til å ødelegge det med å klippe en nerve. Anonymkode: eccb3...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 17. februar #2 Del Skrevet 17. februar Klipp litt og litt. Hvis det begynner å blø er det ingen krise så lenge du har tatt små biter. Hvis du ikke har blodstopper kan du bruke potetmel. Klem en liten klump i enden av kloa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #3 Del Skrevet 17. februar Lauv skrev (24 minutter siden): Klipp litt og litt. Hvis det begynner å blø er det ingen krise så lenge du har tatt små biter. Hvis du ikke har blodstopper kan du bruke potetmel. Klem en liten klump i enden av kloa. Ja, sist gang jeg så boksen med blodstopp var 14 år siden, så skal finne frem potetmelet, hjertelig takk for tipset! Anonymkode: eccb3...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Del Skrevet 17. februar Klipp som sagt litt og litt. Til å begynne med er det helt hvitt der du har klippet, så vil du etterhvert se en svart sirkel i midten. Det er da du nærmer deg nerven. Anonymkode: 9bc5e...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. februar #5 Del Skrevet 17. februar Å klippe klør skal man være forsiktig med om man ikke har erfaring med det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Del Skrevet 17. februar Maskinfører skrev (Akkurat nå): Å klippe klør skal man være forsiktig med om man ikke har erfaring med det Ikke minst når det ikke er din egen hund… «passer en hund for første gang» 😬 Anonymkode: c5c78...ed7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. februar #7 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke minst når det ikke er din egen hund… «passer en hund for første gang» 😬 Anonymkode: c5c78...ed7 Hunden til familien gikk bort i 2002 17 år gammal så hun ble levert til veterinær for kloklipp ja enig i den ikke lurt og klippe klo om du passer en hund det kan fort ende med hyl og det som verre er hjerteskjærende hørt nok historier om sånt 😬 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #8 Del Skrevet 17. februar Maskinfører skrev (28 minutter siden): Å klippe klør skal man være forsiktig med om man ikke har erfaring med det Jeg har klippet klør i 15 år, bare ikke ulveklo som er så lang at den har snurret seg rundt og vokser inn i huden på hunden. Anonymkode: eccb3...b13 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke minst når det ikke er din egen hund… «passer en hund for første gang» 😬 Anonymkode: c5c78...ed7 Nå har jeg kjent hunden siden den var valp. Anonymkode: eccb3...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. februar #10 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har klippet klør i 15 år, bare ikke ulveklo som er så lang at den har snurret seg rundt og vokser inn i huden på hunden. Anonymkode: eccb3...b13 Ja men da har du jo erfaring da det hørtes ikke godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #11 Del Skrevet 17. februar Maskinfører skrev (25 minutter siden): Hunden til familien gikk bort i 2002 17 år gammal så hun ble levert til veterinær for kloklipp ja enig i den ikke lurt og klippe klo om du passer en hund det kan fort ende med hyl og det som verre er hjerteskjærende hørt nok historier om sånt 😬 Absolutt ingen hyl den er ikke glad i kloklipp, men ikke verre enn at den trekker labben bort. Alle neglene ble tatt før jeg skrev innlegget, med unntak av disse to ulveklørne, pigg og glad hund uten traumer. Litt skuffet over min regel om å ikke springe på døren og å gå pent i bånd, men syntes søk var spennende, så da var det greit. I morgen skal vi klippe det laaange håret mellom tredeputene så den kan få litt grep når den går 😱 Anonymkode: eccb3...b13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #12 Del Skrevet 17. februar Maskinfører skrev (2 minutter siden): Ja men da har du jo erfaring da det hørtes ikke godt ut Jada, har ikke tatt en nerve på 15 år 😄 men jeg har heller aldri hatt hund med ulveklo, og aldri latt neglene vokse seg så voldsomt lange. Så på "vanlige" negler har jeg full kontroll, men det var disse lange som jeg ble usikker på. Anonymkode: eccb3...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. februar #13 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jada, har ikke tatt en nerve på 15 år 😄 men jeg har heller aldri hatt hund med ulveklo, og aldri latt neglene vokse seg så voldsomt lange. Så på "vanlige" negler har jeg full kontroll, men det var disse lange som jeg ble usikker på. Anonymkode: eccb3...b13 Ja da er du flink mamma og pappa sendte henne til veterinæren når det begynte og høres i parketten 🐶☺️tror ikke min hadde ulveklo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. februar #14 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Absolutt ingen hyl den er ikke glad i kloklipp, men ikke verre enn at den trekker labben bort. Alle neglene ble tatt før jeg skrev innlegget, med unntak av disse to ulveklørne, pigg og glad hund uten traumer. Litt skuffet over min regel om å ikke springe på døren og å gå pent i bånd, men syntes søk var spennende, så da var det greit. I morgen skal vi klippe det laaange håret mellom tredeputene så den kan få litt grep når den går 😱 Anonymkode: eccb3...b13 Det er bra nei hunden våres var heller ikke glad da var det rett i narkose tror jeg det var det er bra den ikke har traumer intet er bedre enn glade hunder ja søk er morsomt hehe hunden mine avdøde foreldre gikk ikke an å gå tur med stod stille på ett sted og skrapte opp tyggis når den var spist var det ned i grøfta for en pølsesnabb deretter var det en epleskrott vi kom ikke av gårde så skulle hu snuse på alt ja det er viktig og stelle med potene husker hunden min hadde is mellom tærne hun slikket hendene mine fælt etter jeg fjernet isen 🐶☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #15 Del Skrevet 17. februar Maskinfører skrev (4 minutter siden): Ja da er du flink mamma og pappa sendte henne til veterinæren når det begynte og høres i parketten 🐶☺️tror ikke min hadde ulveklo Denne ser slik ut 😔 Anonymkode: eccb3...b13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. februar #16 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Denne ser slik ut 😔 Anonymkode: eccb3...b13 Osj den så ikke god ut 🐶 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 17. februar #17 Del Skrevet 17. februar Oj, håper du tar en prat med de som eier hunden ts, det er jo ikke greit å la klør vokse seg så lange. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #18 Del Skrevet 17. februar Gliffy skrev (25 minutter siden): Oj, håper du tar en prat med de som eier hunden ts, det er jo ikke greit å la klør vokse seg så lange. Blir nødt til det. Nei, var skikkelig vondt å se. Jeg skjønner ikke helt hvor det skofter, så kjenner på en skuffelse. Nå vet jeg ikke hvor lenge det er siden de har klippet, da. Jeg har hørt at ulveklør vokser fortere enn andre negler, men nå er de så lange at jeg ikke vet om jeg får neglesaksen mellom, og jeg har den røde, som er smal og hendig 😔 Anonymkode: eccb3...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #19 Del Skrevet 17. februar Jeg har hunder med ulveklo. Nerven er ca like lange på de som de vanlige klørne. Det er bare å klippe i vei. Det er selvfølgelig litt vanskeligere når de er svarte, men husk at ulvekloa ikke presser mot gulvet, så det er ikke nødvendig å klippe de så korte som mulig akkurat nå. Klipp nok til at de ikke vil vokse rundt og inn i huden på en stund. Også bør du ta en prat med eierne. Dette er ikke greit. Har hund e vært til veterinær de siste årene? En veterinær burde ha lagt merke til dette. Hvordan ser tennene på hunden ut? Anonymkode: c1f5e...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #20 Del Skrevet 17. februar En pekepinn på hvor nerven begynner; Hvis du ser på undersiden av kloen, så er det en slags grop/konkavitet fra tuppen av kloka og innover på kloa mot poten. der hvor den gropen slutter/litt før der begynner som regel nerven. Bruk en skarp klosaks og klipp av flak innover. Når du nærmer klipper deg innover, vil du også kjenne på tuppen av snittflaten at det blir litt mykere. Da er du ganske tett på nerven. Samme prinsippet for ulvekloa. Det kan være lettere å få grep om den med en vanlig neglesaks, eller en liten, skarp avbitertang. Anonymkode: 6382f...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå