AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Del Skrevet 17. februar 2024 Kjent henne i snart to år, men hun tar aldri kontakt først. Sist jeg tok kontakt var for en måned siden, har ikke hørt noe fra henne utenom noen snap bilder. Er dette vanlig? Litt lyst å bare fade henne ut. Anonymkode: 7e85c...153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 17. februar 2024 #2 Del Skrevet 17. februar 2024 Jeg er, eller har vært, en sånn venninne. Årsakene kan være mange, men trenger ikke å være at man ikke ønsker vennskap. De vennene jeg har hatt lengst er de som bare godtar at jeg er litt treig og i min egen verden, som ikke tar det personlig, og som naturlig tar initiativ. Alle klaffer ikke personlighetsmessig for langvarig vennskap, men du kan jo spørre henne hva som er årsaken før du fader henne ut da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Del Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjent henne i snart to år, men hun tar aldri kontakt først. Sist jeg tok kontakt var for en måned siden, har ikke hørt noe fra henne utenom noen snap bilder. Er dette vanlig? Litt lyst å bare fade henne ut. Anonymkode: 7e85c...153 Kanskje hun ikke er så flink å ta initiativ bare. Hvis hun er som meg (sosial angst, unnvikende) så tør man på en måte ikke, jeg er alltid usikker på om noen virkelig "liker" å være med meg.. Jeg setter utrolig stor pris på å bli invitert og inkludert. Men jeg spør sjeldent om å finne på noe, ikke fordi jeg ikke vil men fordi jeg er så usikker. Har tidligere erfart å bli avvist veldig mange ganger og prøver å unngå at det skjer igjen.. Anonymkode: 14c3d...221 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Del Skrevet 17. februar 2024 Jeg har i en alder av 40 bestemt meg for å slutte å «kjempe» for at folk skal ville være med meg. Et vennskap og kontakt må selvsagt gå begge veier. Men jeg gidder ikke være den som alltid tar kontakt eller initiativ, da får det bare være, tolker det da som at den andre da ikke vil. Faktisk bedre å være alene da. Anonymkode: 3c650...dd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Del Skrevet 17. februar 2024 Hvis du vil ha kontakt, ta kontakt, ikke sitt og vent. Ønsker du ikke kontakt, kan du sitte stille i båten. Vi er forskjellige, og har forskjellige behov. Personlig blir jeg glad når en venninne ringer, men et dårlig til selv å ta kontakt. Jeg kjenner mye på at jeg må ha overskudd før jeg ringer eller sender meldinger. Anonymkode: 83df5...e2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #6 Del Skrevet 17. februar 2024 Jeg tar sjelden kontakt først. Grunnen til det ligger for min del i barndommen, da jeg alltid var «reserven», den som bare fikk være med på leken dersom de trengte en ekstra person f.eks for å få like mange på hvert lag, den som ble valgt sist, den som bare var god nok hvis ingen andre var tilgjengelige osv. Hvis jeg prøvde å spørre om å få være med eller kom med forslag til en lek, fikk jeg beskjed om at de allerede var mange nok eller for mange, eller at det jeg foreslo var teit/barnslig/for vanskelig/tok for lang tid. Så jeg sluttet å spørre. Anonymkode: 89f3e...867 2 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Del Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tar sjelden kontakt først. Grunnen til det ligger for min del i barndommen, da jeg alltid var «reserven», den som bare fikk være med på leken dersom de trengte en ekstra person f.eks for å få like mange på hvert lag, den som ble valgt sist, den som bare var god nok hvis ingen andre var tilgjengelige osv. Hvis jeg prøvde å spørre om å få være med eller kom med forslag til en lek, fikk jeg beskjed om at de allerede var mange nok eller for mange, eller at det jeg foreslo var teit/barnslig/for vanskelig/tok for lang tid. Så jeg sluttet å spørre. Anonymkode: 89f3e...867 Du er veldig reflektert over dette, håper du innser at det som var forsvarsmekanismen din den gangen, sannsynligvis vil være det som gjør det vanskelig med relasjoner i dag. Den som aldri spør først blir ofte fadet ut. Ikke la fortiden din ødlegge voksentiden ❤️ Anonymkode: fd4d3...51d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #8 Del Skrevet 17. februar 2024 Jeg tar aldri kontakt først. Årsaken er at jeg ikke har så stor sosialt behov. Men svarer som regel ja på andre sitt forslag, da. Men for meg er det deilig å ikke ha noen avtaler, trives godt i eget selskap. Anonymkode: 4b5ae...4c9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #9 Del Skrevet 17. februar 2024 Jeg tar aldri kontakt med folk som er lei av mas på telefonen og alltid har det travelt. (Ps nei det er ikke meg som maser eller gir de oppgaver/trenger hjelp) Anonymkode: 38aac...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #10 Del Skrevet 17. februar 2024 Jeg tar sjeldent kontakt først. Det er rett og slett fordi jeg er redd for å forstyrre/være til bry. 'Alle' andre har et langt mer travelt liv enn meg. At jeg også er redd for avvisning, gjør ikke saken noe bedre. Anonymkode: 0e50a...406 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #11 Del Skrevet 17. februar 2024 Jeg blir litt provosert over de som svarer at de ikke tar inititativ. Hvorfor lar dere andre ta initiativ hele tiden om dere vil ta kontakt? Den andre vil vel heller ikke alltid ta kontakt og trenger at andre tar initativ. Synes det er dårlig gjort. Anonymkode: 464d1...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 18. februar 2024 #12 Del Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg blir litt provosert over de som svarer at de ikke tar inititativ. Hvorfor lar dere andre ta initiativ hele tiden om dere vil ta kontakt? Den andre vil vel heller ikke alltid ta kontakt og trenger at andre tar initativ. Synes det er dårlig gjort. Anonymkode: 464d1...cfc Det har kommet noen gode forklaringer på hvorfor noen ikke tar initiativ. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg tar sjeldent initiativ til min ene venninne, og det er fordi hun alltid er opptatt med noe når jeg tar kontakt. Hun jobber turnus, og er veldig aktiv på fritiden, og det er veldig sjeldent at det klaffer at jeg tar kontakt når hun har ledig tid. Som oftest får jeg et kort "er opptatt, ringer deg senere". Derfor har jeg sagt at jeg er tilgjengelig når hun har tid til en prat, men hun må være den som tar kontakt siden hun er den som er mest opptatt av oss to. Anonymkode: 1a53c...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Del Skrevet 18. februar 2024 Hun tar jo kontakt med skapbilder? Hva slags kontakt er det du ønsker hun skal ta da? At dere skal finne på noe sammen? Årsaken til at hun ikke tar den type kontakt med deg som du ønsker kan være mange og sammensatt. Men jeg tenker at om du er der at du ønsker å fade henne ut, er det uansett ikke en «venn» som betyr noe for deg. Hun er jo ikke viktig for deg, når du ikke bryr deg mer om å ha henne i livet ditt. Så hva er da vitsen med å fortsette en relasjon med henne? Anonymkode: fa450...239 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg slutta å ta kontakt med ei venninne fordi jeg alltid tok kontakt selv først, aldri henne. Anonymkode: 4680f...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #16 Del Skrevet 18. februar 2024 Hva legger du i å ta kontakt? For meg er snapchat det samme som å ha kontakt med folk. Jeg er ikke den beste til å ta initiativ til å møtes, men svarer stort sett på det folk sender på snap. Jeg er god på meldinger og snapper, men har ikke kapasitet til å møtes så ofte, og har et sosialt batteri som tappes raskt og vil derfor ikke ha en full timeplan på fritiden. Anonymkode: 5210a...343 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Del Skrevet 18. februar 2024 Japp skrev (8 timer siden): Det har kommet noen gode forklaringer på hvorfor noen ikke tar initiativ. Om begge ønsker kontakt og møtes hvorfor skal bare en ta initativ? Anonymkode: 464d1...cfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet 18. februar 2024 #18 Del Skrevet 18. februar 2024 Bare blokk og slett henne overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg er en sånn person. Vet ikke helt hvorfor det er sånn. Mulig det er frykt for avvisning siden jeg vet jeg takler det dårlig. Er jo helt tåpelig egentlig, men sånn er det bare. Jeg er veldig glad i de få vennene jeg har og syns det er trist om de ghoster meg eller bryter all kontakt pga min oppførsel. Men jeg hadde nok ikke turt å konfrontere dem da heller og godtatt fakta selv om jeg hadde blitt forferdelig trist Anonymkode: 6eded...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #20 Del Skrevet 18. februar 2024 Jeg er en sånn person. Jeg rekker ikke å ta kontakt med andre før de tar kontakt med meg. Ulike behov for kontakt og sosial omgang. Og så er jeg ekstremt redd for avslag. Anonymkode: 3fc65...ea0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå