AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Har en mann som i økende grad er vanskelig og nedbrytende å leve med. Problemet er at selvtilliten min har blitt helt bånn i bøtta av dette forholdet, så vet ikke helt hvor "ille" det er og om jeg burde akseptere det. Vi gjør aldri noe på kveldstid, han bare sitter og gamer, banner høylydt. Vi har ikke hatt sex i år og han sier aldri han elsker meg eller gir meg komplimenter. Han blir ofte rasende og/eller gir silent treatment tilsynelatende uten grunn. Han har blant annet knust telefonen min fordi at han mente jeg ikke hadde sendt en epost, også viste jeg han på telefonen at jo.. det hadde jeg . Han har også knust leken til toåringen og kalt henne en idiot fordi at hun ødela headsettet hans (kasta det i do). Jeg har ingen å snakke med, for vi bor på hans hjemsted og jeg har ingen venner her. Og jeg er generelt bare forvirra og ødelagt psykisk. Anonymkode: 2af81...7b5 4
m00na Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Om han kaller 2-åringen idiot er det grunn nok til å forlate han. Du får det bedre uten han og det vet du. Livet er for kort til noe annet enn å ha det bra og det er det bare du som kan ordne for deg. 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Ja, JEG Ville jo ha gått ut fra hva du skriver. Hvordan tror du han vil reagere om du sier du ønsker deg ut av forholdet? Mtp historikken med sinne ville jeg jo nesten vært litt redd for å si det, samt det er ikke bare bare å flytte ut av kommunen om han ikke godtar det dersom du ønsker å flytte hjem til er du kommer fra. Dere må uansett på familievernkontoret å få en samværsavtale når man går fra hverandre med små barn. Anonymkode: 01f26...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Det er materiell vold mot deg OG mot et lite barn. Jeg blir redd for deg og ikke minst veldig redd for barnet siden han ikke skjønner det mentale nivået til barnet. Jeg synes du skal få råd fra nærmeste krisesenter https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: beaf1...c2e 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, JEG Ville jo ha gått ut fra hva du skriver. Hvordan tror du han vil reagere om du sier du ønsker deg ut av forholdet? Mtp historikken med sinne ville jeg jo nesten vært litt redd for å si det, samt det er ikke bare bare å flytte ut av kommunen om han ikke godtar det dersom du ønsker å flytte hjem til er du kommer fra. Dere må uansett på familievernkontoret å få en samværsavtale når man går fra hverandre med små barn. Anonymkode: 01f26...6e3 Det er akkurat det som er problemet, jeg vil jo hjem igjen men er redd for å starte den prosessen dersom det er en sjans for at jeg ikke får tatt med meg barnet. Anonymkode: 2af81...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er materiell vold mot deg OG mot et lite barn. Jeg blir redd for deg og ikke minst veldig redd for barnet siden han ikke skjønner det mentale nivået til barnet. Jeg synes du skal få råd fra nærmeste krisesenter https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: beaf1...c2e Jeg er faktisk redd jeg også, sliter mye med både angst og depresjoner pga det her. Gjør ting mye vanskeligere. Anonymkode: 2af81...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er akkurat det som er problemet, jeg vil jo hjem igjen men er redd for å starte den prosessen dersom det er en sjans for at jeg ikke får tatt med meg barnet. Anonymkode: 2af81...7b5 Mulig du kan reise via et krisesenter o det stiller seg anerledes? Håper virkelig dere kommer dere unna, er redd for at det en dag smeller. Anonymkode: 01f26...6e3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #8 Skrevet 17. februar 2024 Bare begynn å planlegge en «quite exit». Han har åpenbart sinnemstringsproblemer og utøver ulike former for vold mot både deg og barnet deres. Vær så snill og stol på meg når jeg sier at dette blir verre med tiden. Alltid. I følge slike som han er alle andre problemet og alt han gjør er ok og skal aksepteres fra deg som partner. Jo før du går, jo bedre. Du kommer til å føle deg abstinent og føle at kun han kan dempe alle de vonde følelsene når de flommer inn, men dette er kroppen din som reagerer fysisk på alle kameler du har svelgt unna og på traumene du er utsatt for. Har du noen nær deg som du kan stole på 110% og som kan hjelpe deg og barnet ditt ut av denne relasjonen? Om ikke; kontakt ditt lokale krisesenter og evt. også politiet for bistand og fortell dem det du har skrevet her inne. Sender deg en styrkeklem og masse lykke til. Dette blir tøft og hardt før det blir bedre. Hilsen ei som burde gått tidligere enn hun gjorde. Anonymkode: 01195...79a 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #9 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er akkurat det som er problemet, jeg vil jo hjem igjen men er redd for å starte den prosessen dersom det er en sjans for at jeg ikke får tatt med meg barnet. Anonymkode: 2af81...7b5 Du flytter først til et sted i samme kommune som dere bor. Så tar du det derifra. Anonymkode: 3b95e...caf
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #10 Skrevet 17. februar 2024 Dokumenter ALT som tar seg dårlig ut, i tilfelle rettssak. Da står du mye sterkere. Anonymkode: 69fb8...2af 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #11 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dokumenter ALT som tar seg dårlig ut, i tilfelle rettssak. Da står du mye sterkere. Anonymkode: 69fb8...2af Har bilder av alle gjenstander han har ødelagt iallfall. Han ser jo ingenting galt med det han gjør.. tenker det er helt naturlig Anonymkode: 2af81...7b5 1
imagineme Skrevet 17. februar 2024 #12 Skrevet 17. februar 2024 Du trenger ikke akseptere noe dersom det er uvanlig. Når det i tillegg er tendenser til vold (knuse/ødelegge ting for å markere seg) burde du egentlig ta beina fatt. Legg til at han lar sinnet gå ut over en 2-åring - så er det bare å løpe. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 Kan du ikke kuppe pcn en kveld og game? Anonymkode: 8302f...8c0
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #14 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan du ikke kuppe pcn en kveld og game? Anonymkode: 8302f...8c0 Sånne som deg her inne på forumet….herregud. Slike kommemtarer som du representerer her og hvordan du legger ansvaret over på TS som åpenbart er i faresonen for fysisk vold, er faen meg så usunt og en massiv katalysator for rettferdiggjøring av voldsutøveres handlinger. Håper på at du enten er veldig ung og uerfaren her i livet og at du kjeder deg, eller at du rett og slett er drita full eller dum kognitivt sett… Verste konsekvens ved familievold og å latterliggjøre (som også er en perfekt herskerteknikk for en manipulerende voldsutøver) er vel åpenbart og tydelig demonstrert nå i alle medier siden slutten av 2023 og det fortsetter…. Skam deg anonym 8c0. Skam deg. Anonymkode: 01195...79a 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #15 Skrevet 17. februar 2024 Ta med deg barnet og dra! Dra til dit hjemsted,hvis du har mulighet til det! Så skaffer du deg en sykt bra advokat. Håper du har familie eller venner som kan støtte deg! Anonymkode: e4db4...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå