AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Jeg og mannen er nordfra men har stiftet familie i en annen landsdel. Nå har det seg slik at vi er i et samlivsbrudd og jeg ønsker å flytte nordover igjen for å være nærmere familie og venner. Har ikke noe spesielt nettverk der vi bor. Må eksen være enig for å få flytta med barna? Han har ikke nettverk eller noe spesiell grunn til å bli her heller, men ønsker egentlig mest å ødelegge for meg. Barna også vil nærmere familie. Anonymkode: 440b1...b23 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Kommer an på alderen på barna, hvis de er gamle nok til at de bestemmer selv hvor de vil bo, og hvor mye, så trenger du ikke samtykke fra far. Dersom dere skal ha delt omsorg, så er det jo ikke bare å flytte til en annen landsdel. Anonymkode: 815d8...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Barna bestemmer. Foreldrene flytter etter om vedkommende er glad i dem. Enkelt å greit Anonymkode: 08bdf...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer an på alderen på barna, hvis de er gamle nok til at de bestemmer selv hvor de vil bo, og hvor mye, så trenger du ikke samtykke fra far. Dersom dere skal ha delt omsorg, så er det jo ikke bare å flytte til en annen landsdel. Anonymkode: 815d8...5a9 Eldste er 11 år gammel. Jeg tenker nå egentlig at far kan flytte etter da, det er ingen grunn til å bli her. Anonymkode: 440b1...b23
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 Tenker at far kan ha barna der de har venner, så kan du flytte nordover. Makan til egoistisk tankegang at far ikke skal være med i prosessen.. Anonymkode: 2df2b...10f 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 Du skulle fått n med hjemover før bruddet. Anonymkode: 2e9a5...334 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Eldste er 11 år gammel. Jeg tenker nå egentlig at far kan flytte etter da, det er ingen grunn til å bli her. Anonymkode: 440b1...b23 Da er ikke barna gamle nok til å bestemme selv. Ville oppsøkt familiemekling, så dette skjer på en ryddig måte. Greit at du tenker at far kan flytte etter, men det er jo ikke noe du kan "kreve" eller forvente. Har selv vært barn som sto midt i konflikt om omsorgsfordeling, og det unner jeg ingen barn å oppleve. Den dårlige samvittigheten, følger meg enda, 20 år senere. Anonymkode: 815d8...5a9 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #8 Skrevet 17. februar 2024 Du kan ikke ta med barna fra felles hjem og flytte så langt unna uten at far samtykker. Spiller ingen rolle for hva slags grunn du måtte oppgi, Her ville far vunnet frem på alle fronter, barna sitt hjem, skole og omgangskrets. Du vil røske de opp fra alt som er daglig livet deres+ at det er du som vil flytte/flytter ut av felles hjem Anonymkode: 97b4d...121 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #9 Skrevet 17. februar 2024 Alt står her https://www.babyverden.no/blogg/advokatbloggen/samlivsbrudd-forelder-flytte-barnet/ Anonymkode: d85b0...a9b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #10 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alt står her https://www.babyverden.no/blogg/advokatbloggen/samlivsbrudd-forelder-flytte-barnet/ Anonymkode: d85b0...a9b Så kommer an på hvilke avtale dere allerede har Anonymkode: d85b0...a9b
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #11 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Barna bestemmer. Foreldrene flytter etter om vedkommende er glad i dem. Enkelt å greit Anonymkode: 08bdf...fe6 Er ikke sånn det fungerer, spesielt ikke når barna er under 16 år. Når de fyller 12 år, vil man ta hensyn til hva barna selv ønsker, men det betyr ikke at foreldrene ikke har noe å si. Anonymkode: 815d8...5a9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #12 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg og mannen er nordfra men har stiftet familie i en annen landsdel. Nå har det seg slik at vi er i et samlivsbrudd og jeg ønsker å flytte nordover igjen for å være nærmere familie og venner. Har ikke noe spesielt nettverk der vi bor. Må eksen være enig for å få flytta med barna? Han har ikke nettverk eller noe spesiell grunn til å bli her heller, men ønsker egentlig mest å ødelegge for meg. Barna også vil nærmere familie. Anonymkode: 440b1...b23 Typisk bitch.. far ønsker bare å ødelegge, og du ønsker bare det beste... Hvorfor ikke være ærlig og si at du er egoustisk og selvsentrert? Vi kan starte der.. Anonymkode: 4a5d8...348 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 Du vil ta med deg barna bort fra venner, skole, aktiviteter og FAR fordi DU vil nærmere familie? Det burde du tenkt på før du bosatte deg og fikk barn i en annen del av landet. Vent med å flytt til barna er store nok å har flyttet hjemmefra… Du må sette barna først, og de har rett på samvær med sin far. Anonymkode: ea10e...00c 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #14 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du vil ta med deg barna bort fra venner, skole, aktiviteter og FAR fordi DU vil nærmere familie? Det burde du tenkt på før du bosatte deg og fikk barn i en annen del av landet. Vent med å flytt til barna er store nok å har flyttet hjemmefra… Du må sette barna først, og de har rett på samvær med sin far. Anonymkode: ea10e...00c 🙏 Anonymkode: 84c31...194
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #15 Skrevet 17. februar 2024 Har de en oppegående far som har samvær så flytter du ikke Anonymkode: 84c31...194
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #16 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og mannen er nordfra men har stiftet familie i en annen landsdel. Nå har det seg slik at vi er i et samlivsbrudd og jeg ønsker å flytte nordover igjen for å være nærmere familie og venner. Har ikke noe spesielt nettverk der vi bor. Må eksen være enig for å få flytta med barna? Han har ikke nettverk eller noe spesiell grunn til å bli her heller, men ønsker egentlig mest å ødelegge for meg. Barna også vil nærmere familie. Anonymkode: 440b1...b23 Ja det må han. Dere har delt foreldreansvar. Selv om du eventuelt har hovedomsorgen så må han samtykke eller du må få tillatelse via rettsystemet. Og du som mor har ansvar for å sette barna før dine egne ønsker - uavhengig av årsak. Samt at det opprettholdes samvær med far. Anonymkode: 67bc1...b90
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #17 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det må han. Dere har delt foreldreansvar. Selv om du eventuelt har hovedomsorgen så må han samtykke eller du må få tillatelse via rettsystemet. Og du som mor har ansvar for å sette barna før dine egne ønsker - uavhengig av årsak. Samt at det opprettholdes samvær med far. Anonymkode: 67bc1...b90 Jeg setter barna foran alt. Anonymkode: a81a9...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #18 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er ikke sånn det fungerer, spesielt ikke når barna er under 16 år. Når de fyller 12 år, vil man ta hensyn til hva barna selv ønsker, men det betyr ikke at foreldrene ikke har noe å si. Anonymkode: 815d8...5a9 Det spørs hvor glad du er i barna det vettu. Både TS og barna ville flytte til familien. Da bør vel den andre forelderen flytte etter så lenge barna vil. Men er det et syndrom inne i bildet, så skjønner jeg at enkelte ikke prioriterer barna. Anonymkode: 08bdf...fe6 1
Christina82 Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå