Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bestevenninne hadde babyshower for noen uker siden. Jeg valgte å ikke delta, rett og slett fordi jeg heller ønsker å feire babyen når den er født. Flere jeg kjenner har opplevd å måtte reise hjem fra sykehuset uten en baby og for meg blir babyshower helt feil. Jeg sa selvfølgelig ikke alt dette til en venninne full av hormoner, men helt enkelt at jeg dessverre ikke kunne komme.

Jeg stiller alltid opp ellers, og gleder meg veldig til å bli «tante» til babyen. Men det at jeg kom falt virkelig ikke i god jord hos venninna mi, og nå vil hun ikke ha noe med meg å gjøre. Er det virkelig så forferdelig å ikke stille opp i en babyshower? Det føles som et veldig lite solid vennskap om dette skal være nok til at vi ikke skal være venner lenger...? Er det noe jeg ikke ser her?

Anonymkode: abffc...45f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forklar det til henne det som du skriver er grunnen her da, så skjønner hun sikkert. 

Anonymkode: 0d539...dab

• Liker 1
Skrevet

Idiotisk grunn til å ikke komme, men det er nå min mening

Anonymkode: 4a2c0...1f7

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Idiotisk grunn til å ikke komme, men det er nå min mening

Anonymkode: 4a2c0...1f7

Det er nettopp det jeg tror hun også tenker. Det får jeg ikke gjort noe med, men for meg blir det helt feil. Uansett grunn til at man ikke ønsker å delta - er ikke det opp til hver enkelt hva man er fortrolig med å være med på? Burde ikke et vennskap være sterkere enn at alt raser kun på grunn av denne ene dagen?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nettopp det jeg tror hun også tenker. Det får jeg ikke gjort noe med, men for meg blir det helt feil. Uansett grunn til at man ikke ønsker å delta - er ikke det opp til hver enkelt hva man er fortrolig med å være med på? Burde ikke et vennskap være sterkere enn at alt raser kun på grunn av denne ene dagen?

Jo, det er opp til en selv hva en ønsker å delta på. Og det er ikke opp til noen å dømme et valg. Synes det er spesielt å bli sur for dette. 

Anonymkode: 0d539...dab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min bestevenninne hadde babyshower for noen uker siden. Jeg valgte å ikke delta, rett og slett fordi jeg heller ønsker å feire babyen når den er født. Flere jeg kjenner har opplevd å måtte reise hjem fra sykehuset uten en baby og for meg blir babyshower helt feil. Jeg sa selvfølgelig ikke alt dette til en venninne full av hormoner, men helt enkelt at jeg dessverre ikke kunne komme.

Jeg stiller alltid opp ellers, og gleder meg veldig til å bli «tante» til babyen. Men det at jeg kom falt virkelig ikke i god jord hos venninna mi, og nå vil hun ikke ha noe med meg å gjøre. Er det virkelig så forferdelig å ikke stille opp i en babyshower? Det føles som et veldig lite solid vennskap om dette skal være nok til at vi ikke skal være venner lenger...? Er det noe jeg ikke ser her?

Jeg er helt enig i at babyshower er en tullete markering. Vanskelig å forstå hvorfor det er så populært. Ja, det er selvsagt stas å bli gravid, men det blir for tidlig å feire før barnet er født, for om noe går galt, blir bare skuffelsen og nederlaget så mye større om man har feiret for tidlig.

Men det er jo ikke så lett å fortelle din gode venninne at du ikke kom fordi du synes det er dumt å feire babyshower. Det er jo veldig barnslig gjort av henne å kutte deg ut bare fordi du ikke kom. Umodent og dumt av henne, vil jeg si. Men hun er kanskje veldig hormonell og uklar. I så fall har hun forhåpentligvis en mann ved sin side som kan være den kloke og fornuftige når hun selv ikke klarer det.

Anonymkode: 1ee65...8be

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns babyshower er teit. Men jeg ville møtt opp og lidd meg igjennom for hennes skyld. Det er bsre noen timer én dag.

Anonymkode: 52b42...061

• Liker 6
Skrevet

Det var veldig sært gjort av deg. Jeg hadde også blitt veldig skuffet om jeg var venninnen din. Tenker det er greit å ha disse tankene og ikke ville ha egen babyshower, men kjipt gjort å ikke stille på dette grunnlaget i babyshower til din «bestevenninne» om hun selv gledet seg til dette. 

Anonymkode: 06c10...095

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det var veldig sært gjort av deg. Jeg hadde også blitt veldig skuffet om jeg var venninnen din. Tenker det er greit å ha disse tankene og ikke ville ha egen babyshower, men kjipt gjort å ikke stille på dette grunnlaget i babyshower til din «bestevenninne» om hun selv gledet seg til dette. 

Anonymkode: 06c10...095

Setter pris på andre synspunkt. Kjipt nok til at det gir grunnlag til å ødelegge et helt vennskap?

Skrevet

Handler vel om at det var viktig for henne at du var der. Dersom noe skulle skje er det jo verst for henne, ikke deg? Greit om du personlig ikke vil ha babyshower, men å velge hva andre skal ønske blir feil.

• Liker 5
Skrevet
KoopaTroopa skrev (15 minutter siden):

Handler vel om at det var viktig for henne at du var der. Dersom noe skulle skje er det jo verst for henne, ikke deg? Greit om du personlig ikke vil ha babyshower, men å velge hva andre skal ønske blir feil.

Har jeg valgt hva hun skal ønske? De var en stor gjeng som hadde jo en fin feiring, som jeg valgte å ikke delta på. Jeg har aldri sagt at hun ikke skal ha babyshower 😅 I mine øyne er ikke det en viktig begivenhet. Fint for de som liker det, men det motsatte må også være ok..? Jeg trodde virkelig ikke at en babyshower skulle være avgjørende for om et vennskap skal bestå - det blir rett og slett for barnslig. Når man alltid stiller opp i alle andre situasjoner synes jeg det blir veldig merkelig at det skal ha en betydning.

• Liker 1
Skrevet

Regner da med at du ikke kommer i bursdager heller? For det er ikke gitt at man enda lever dagen etter bursdagen. 

Mye kan skje. 

Så om svaret ditt her er ja, du drar i bursdager, da synes jeg det er teit at du ikke kunne dra u babyshower 

Anonymkode: c7720...3f2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har jeg valgt hva hun skal ønske? De var en stor gjeng som hadde jo en fin feiring, som jeg valgte å ikke delta på. Jeg har aldri sagt at hun ikke skal ha babyshower 😅 I mine øyne er ikke det en viktig begivenhet. Fint for de som liker det, men det motsatte må også være ok..? Jeg trodde virkelig ikke at en babyshower skulle være avgjørende for om et vennskap skal bestå - det blir rett og slett for barnslig. Når man alltid stiller opp i alle andre situasjoner synes jeg det blir veldig merkelig at det skal ha en betydning.

Du gir jo et signal om at du ikke synes hun burde hatt babyshower når du ikke stiller opp. Du vil ikke i bs fordi "noe kan skje", men det gir ingen mening at du skal være den som bekymrer deg for dette på hennes vegne.

Synes at hvis man er en god venn stiller man opp på sånne ting for den andre, og setter sine egne meninger litt til siden. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Regner da med at du ikke kommer i bursdager heller? For det er ikke gitt at man enda lever dagen etter bursdagen. 

Mye kan skje. 

Så om svaret ditt her er ja, du drar i bursdager, da synes jeg det er teit at du ikke kunne dra u babyshower 

Er du seriøs nå? 😅

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du seriøs nå? 😅

Ja. 

Babyshower er jo en feiring for en person, på lik linje som en bursdag. 

• Liker 3
Skrevet

For henne betydde det noe. Sånn hun ser det så valgte du  å ikke komme på noe som var for henne og som betydde mye for henne. 

Anonymkode: bbd2b...a77

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja. 

Babyshower er jo en feiring for en person, på lik linje som en bursdag. 

Tre av mine venninner har mistet babyen sin like før termin, og enda flere bekjente. Ingen har så langt mistet barnet sitt etter at det har blitt et år - så jeg vil tro risikoen er litt større for ufødte barn. Tullete sammenligning. Hvorfor kan jeg ikke heller stille opp for babyen den dagen den blir født, og alle andre dager som kommer etterpå?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tre av mine venninner har mistet babyen sin like før termin, og enda flere bekjente. Ingen har så langt mistet barnet sitt etter at det har blitt et år - så jeg vil tro risikoen er litt større for ufødte barn. Tullete sammenligning. Hvorfor kan jeg ikke heller stille opp for babyen den dagen den blir født, og alle andre dager som kommer etterpå?

Jeg har mistet sikkert 10 venner før de fylte 30, og kjenner til flere som døde før fylte 15. 

Jeg vet om kun 1 person som har mistet ufødte barn. 

Om du skal argumentere slik blir det jo idiotisk.  Hva du har opplevd er jo ikke representativt for virkeligheten.  

Statistisk før det mange flere mellom 3-13, 13-30 og 30-100 feks enn det gjør ufødte barn hvert år. 

Så statistisk sett bør du droppe alle bursdager og heller gå i babyshower.  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har mistet sikkert 10 venner før de fylte 30, og kjenner til flere som døde før fylte 15. 

Om du skal argumentere slik blir det jo idiotisk.  Hva du har opplevd er jo ikke representativt for virkeligheten.  

Statistisk før det mange flere mellom 3-13, 13-30 og 30-100 feks enn det gjør ufødte barn hvert år. 

😂 Morsom hersketeknikk/trolling.  Jeg fører ikke en statistikk som gjelder for alle, men mine opplevelser kan jo forklare hvorfor JEG ikke ønsker å være en del av babyshower. Ting vi selv opplever i livet påvirker oss. Det kan du jo ikke være uenig i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Når man er i en bursdag, så feirer man er person som er i bursdagen og som har verdi av feiringen der og da. Om personen dør dagen etter, har personen fortsatt hatt en fin dag sammen med sine venner. 

I en babyshower feirer man en person som ikke er født enda. Dersom fosteret dør dagen etter, vil ikke fosteret ha hatt noe glede av at det var en babyshower dagen før. I tillegg blir det også enda vanskeligere for foreldrene, som må se på restene av babyshoweren og vite at det ikke ble til et liv med barn likevel. 

Ser du virkelig ikke at det er stor forskjell her?! 

Anonymkode: ad911...b21

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...