Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har båret frem to friske barn, men i følge en tante og onkel av meg så har jeg ikke født. Jeg valgte ikke selv KS, men sånn ble det begge gangene.

I følge tante og onkel som selv har barn, så ble jeg bare skåret opp og kirurgen fjernet en klump. 

Tiden før mine KS var ingen dans på roser med smerter som ikke ble noe bedre da epidural ikke fungerte.

Hva tenker dere andre mødre, er vi ingen fødemaskiner før vi har født vaginalt?

Anonymkode: a8f64...02e

• Liker 1
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har båret frem to friske barn, men i følge en tante og onkel av meg så har jeg ikke født. Jeg valgte ikke selv KS, men sånn ble det begge gangene.

I følge tante og onkel som selv har barn, så ble jeg bare skåret opp og kirurgen fjernet en klump. 

Tiden før mine KS var ingen dans på roser med smerter som ikke ble noe bedre da epidural ikke fungerte.

Tåpelig komentar, man har jo født  når man har bært frem et barn.

Fødsel betyr begynnelsen av noe nytt og bære frem.

Det er forskjellige type fødsler.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Fødsel

Anonymkode: 2d5e0...360

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har født men  fødsel ved keisersnitt. Og ikke vaginal fødsel.

Anonymkode: 2d5e0...360

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Tenker at tanten og onkelen din fokuserer på noe helt uvesentlig. Du gikk gjennom svangerskap, og at ungen kom ut via KS eller vagina spiller liten rolle i det store bildet. Har hatt 2 KS selv og kunne ikke brydd meg mindre om hva andre mener om det, hadde ikke akkurat et valg heller. 

• Liker 13
  • Nyttig 13
Skrevet

Klart du skal lide deg gjennom mest mulig smerte og faenskap skal du kunne påberope deg skikkelig fødsel! 

• Liker 3
Skrevet

Du trenger ikke ha kopntakt med dem hvis de sårer deg.

Anonymkode: 64317...a25

• Liker 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Født eller ei, du har fått barn. Uansett trodde jeg fødsel var når barnet kom til verden enten via ks eller vagnialt. Jeg tror ikke ks er noe dans på roser, når jeg fødte var jeg oppe og spratt på kort tid. Ikke la sånne mennesker komme innpå deg, dem er ikke verdt det tante og onkel eller ei. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tåpelig og uinformert kommentar. Selvsagt har du født. Barna er født av deg om de kom vaginalt eller ikke.. 

Ja keisersnitt er i utgangspunktet et kirurgisk inngrep og ikke en naturlig prosess 

Men definisjonen på en fødsel er faktisk ar avkommet blir utstøtt fra mors kropp - ikke hvordan det blir utstøtt) 

Og som kvinne som har gjort født vaginalt og ved KS - jeg skal heller ha 10 vaginale fødselen enn flere KS! Det er ikke barnemat med KS altså! 

Anonymkode: 2cd91...ccc

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
AllahBallah skrev (8 minutter siden):

Klart du skal lide deg gjennom mest mulig smerte og faenskap skal du kunne påberope deg skikkelig fødsel! 

Har ikke født jeg da, raske enkle fødsler 😭😅 er det bare dem med mest mulig smerter som har født altså eller en skikkelig fødsel 😆 skjønner ironien men noen har jo sånne holdinger, som om det var en konkurranse om og ha det værst eller tåle mest

• Liker 5
Skrevet

Hvem bryr seg om hva de mener? 

Anonymkode: 8e647...75b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tåpelig sagt av dem, men er det noe å bry seg om? tror jeg bare hadde smilt.

• Liker 2
Skrevet

Alt hva folk får seg til å si altså.. Mange som må ta keisersnitt har jo til og med opplevd de fleste delene av fødsel med både latensfase/modningsfase, aktiv fødsel og kanskje noe av utdrivningsfasen. Og barnet har da blitt født selvom det eventuelt er ved ks. Tror noen blander og tror fødselsbegrepet har noe med vaginal fødsel å gjøre.. Skjønner ikke hvorfor det er noe å henge seg opp i i det hele tatt, så tungvinte samtalene må bli hvis man må spesifisere måten barnet ble født hver gang noe om fødsel blir brakt fram i en samtale..

Og jeg har bare hatt raske fødsler selv, vet om flere som har hatt KS som har hatt rier mye lengre enn hva jeg har hatt. Så at de ikke har opplevd fødsel er jo bare teit å si. Provoserende uttalelse av din tante og onkel. Syns folk kan tenke seg om før de sier ring høyt..

Anonymkode: a5760...a86

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har født❤️

Har selv keisersnitt med første og vaginalt med de andre to, og regner alle tre som født. Den ene født med keisersnitt, de andre født vaginalt. 

For noen neper de er. Så du har altså ikke barn heller kanskje? Bare klumper? I følge dem?

Anonymkode: 8ec4a...dd9

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Neivel sier du da er det vel to jesusbarn jeg har. 

Anonymkode: 916cf...1ed

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud, for noen klovner. Du trenger ikke høre på eller bry deg om hva tanten og onkelen din sier.

Anonymkode: e7a1d...9c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel. Jeg opplevde samme som du. Svigerfamilien insisterte på at jeg ikke hadde født barn pga akutt keisersnitt. De ødela rett og slett forholdet. 

Anonymkode: 4689a...b29

• Hjerte 5
Skrevet

Da kan du be dem sjekke opp ordboka, for fødsel handler ikke om hvordan man blir født; det står det ingenting om, men det er prosessen når babyen kommer ut av kroppen til mor. 

Anonymkode: 02f55...f46

• Liker 4
Skrevet

Barna dine ble forløst via kirurgiske inngrep. Du har jo strengt talt ikke født dem, da det var et operasjonsteam som tok seg av hele forløsningen mens du "bare lå der", men du har jo båret dem frem og er jo like fullt moren deres 🙌👏 

Anonymkode: f312c...b89

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Mener de at barna dine ikke ble født da?

At de ikke har fødselsdag?

For noen pappskaller.

Anonymkode: 63325...aa4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Barna dine ble forløst via kirurgiske inngrep. Du har jo strengt talt ikke født dem, da det var et operasjonsteam som tok seg av hele forløsningen mens du "bare lå der", men du har jo båret dem frem og er jo like fullt moren deres 🙌👏 

Anonymkode: f312c...b89

Du er jo like ille som tante og onkel. Mener du dette innlegget er oppløftende med dine 🙌 og 👏?

Anonymkode: 02f55...f46

• Liker 13
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...