AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Hei! Jeg er midt i å skaffe nye venninner np og jeg lurer litt på dette led interesse vs initisativ. Helt ærlig synes jeg disse går hånd i hånd,men jeg er usikker. Man fungerer jo på forskjellige måter,og ikke alle er like osv. Men jeg nå innrømme atkeg begynner å bli sliten nå. Jeg føler det kun er jeg som sender,melder og viser interesse. Jeg legger egentlig ikke mye i det for jeg synes det er ganske naturlig at de tgår opp og ned,men man gjør seg jo tanker etterhvert med tiden. For der burde jo være en slags interesse over tid,eller at man utvikler og kjenner og merker st det er gjensidig. Jeg er på snakk med 2 jenter-vi har snap til hverandre,og begge er ganske labre på sin side. Jeg bet ikke om dette er hvordan de ipptrår med andre,når man ikke kjenner så godt,men jrg vil tro at en viss føling på interesse,burde være tilstede. Jeg spurte ganske løst en av de,om å spontant møtes. Dette var spontant,så er greit at det ikke gikk. Men jeg begynner p bli litt lei av å måtte insje hele tiden,og lurer på hva annet man kan gjøre? Egentlig er det vel ikke så mye annet enn å faktisk spørre eller bare gi seg,men jeg har utelukkende hatt dårlig erfaring emd å <åpne> meg helt,at det blir spikeren i kista,og at man ikke kommer til hunns,men heller bare avslutter. Så det fører deg bare motsatt vei. Utav disse 2 jentene,har krg bestemt å gi opp 1 jente-hun sier hun venter på mer energi til å møte nye,noe jeg synes er merkelig å si-For det høres så fjernt ut-iogned at hun drar på ting led andre,og så tafatte folk i livet mitt-Vil jeg ikke ha. Men jeg vet jeg kan være litt følsom,ettersom den andre jenta,melder ganske formelt at hun ikke har mulighet,så savner jeg litt nærhet i at hun ønsker seg relasjonen,og føler jrg står og bare byr på meg selv-så jeg tenker at jeg må beskytte meg selv,for å ikke gi mer inn i en relasiin(og sånnsett miste meg selv). Hun snakket om onsdag,men 2 ganger har jeg purret,og vi har enda ikke tatt opp temaet. Hun er nok opptatt,men igjen, ser jeg meg Leo på å være eneste som øsnker,og jeg vil ikke være desperat,men jeg føler også at man skal holde en viss <radar> oppe på å plukke opp når du trenger mer..jeg synes dette begynner å visne,for min del-noen tips til hvorden å ta opp? Jeg tror hun har lyst,selv om huk ikke kunne spontant akkurat denne gangen,men jeg begynner å se meg lei av å måtte purre på denne onsdagen-samtidig trenger jrg flere nye venninner,og jeg har hatt henne en liten stund nå-og nye venninner er vanskelig å finne. . Hører gjerne tips innspill og råd!:) På forhånd takk! Anonymkode: 800bb...aad 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Mitt beste tips er å ikke "tvinge" frem et vennskap. Noen mennesker passer bare ikke sammen. Jeg sliter med å få venner selv. Alltid gjort. Men jeg har ca 6. gode venner som jeg klikket med engang. Det var aldri noe "nå må jeg vente 10 minutter før jeg svarer, ellers så er jeg desperat", eller at jeg måtte sende melding, spørre om ting for å holde kontakt. Det er ingen skam, vi kan snakke om alt, alt fra livet generelt til flaue ting som er tabu å si høyt. Sånn er det rett og slett. Jeg passer ikke med alle mennesker, og det gjør nok ikke du heller. Bruk tid på de vennene du har. Let selvfølgelig etter nye venner, men ikke tving deg selv til å alltid ta kontakt, og ta initiativ selv. Anonymkode: 8f904...ce1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Det skrives initiativ. Det høres ut som dere er en dårlig match, og mulig du må vurdere å gå videre. De virker ikke interesserte, og du virker muligens for interessert. Anonymkode: 75eb0...599 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Herregud, deg igjen ... Anonymkode: f2797...1c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 Hvor mange tråder skal du skrive på forumet her TS? Du skrev jo denne tråden bare for noen uker siden, og fikk til svar at du er for pågående. Du bør jobbe med problemene dine, før du skaper nye vennskap - hvis ikke vil du skremme bort nye mennesker. Anonymkode: fec14...fc3 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #6 Skrevet 18. februar 2024 Dette er jo et perfekt tema å ta opp med psykolog, TS Det virker som at du har vansker for å få og beholde venner, sammen kan dere finne ut hvorfor - og du kan få hjelp til å muligens jobbe deg ut av det. Det hjelper ikke å lage en ny tråd på KG annenhver uke, og få de samme svarene uten å ta til seg råd. Anonymkode: bd585...d2c 2 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #7 Skrevet 18. februar 2024 Ikke mas på dem. Du kan ikke tvinge fram vennskap. Anonymkode: e4586...492 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå