AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Del Skrevet 17. februar Vi har en hannkatt på åtte år som nekter å være ute. Vi har et rekkehus med en hageflekk. Vi har forsøkt i vinter å tilby han og gå ut, men han vil igjen etter to minutter. Vi har ikke pushet på det fordi det har vært snø og vått. Men i dag skinner solen, det er bart på bakken og idylliske forhold ute for en katt. Jeg tok han med til døren, og han satt seg på plattingen i tre minutter og nøt solen før han ville inn igjen. Hvor mye skal vi pushe på det å være ute? Jeg kjenner at jeg savner at han er litt mer ute, for inne kan han jo plutselig bli helt villbass, for ellers bare spise og sove hele dagen. Noen råd? 🫠 tenker at han hadde hatt godt av å utfolde seg ute av og til. Anonymkode: 7e1d7...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #2 Del Skrevet 17. februar Ingen av mine katter liker vinter og snø, det er vel ganske så normalt. La ham slippe og lek heller med ham inne. Anonymkode: 4ad3a...bed 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #3 Del Skrevet 17. februar Katten er et bestemt dyr, så vil den være inne så er den jo inne. Den vil nok være mer ute når snøen forsvinner. Våre er også mest inne nå. Anonymkode: 7629b...0c4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Del Skrevet 17. februar Han liker vel ikke å være ute på denne tiden av året. Ikke push. Han finner ut av det selv. Dere kan la døra stå åpen og/eller skaffe en katteluke, så kan han styre det selv. Katter flest er mest glad i varme og sol. Anonymkode: 417df...d37 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #5 Del Skrevet 17. februar Leser ingen av dere innlegget før dere kommenterer? Det er verken snø eller dårlig vær her. Det er strålende sol og syv grader 🙈 Anonymkode: 7e1d7...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Del Skrevet 17. februar Synes uansett ikke du skal pushe, la ham bestemme selv. Anonymkode: 4ad3a...bed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. februar #7 Del Skrevet 17. februar (endret) Har han pleid å være mye ute før? Hvis han har pleid å likt det men nå ikke lenger vil, så kan det også være at det har flyttet en ny hannkatt inn i området som gjør at han kvier seg. Jeg ville ikke presset ham, men hatt døren åpen når været tilsier det som oppmuntring. Kanskje evt vært med ham ut noen ganger. Endret 17. februar av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #8 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Leser ingen av dere innlegget før dere kommenterer? Det er verken snø eller dårlig vær her. Det er strålende sol og syv grader 🙈 Anonymkode: 7e1d7...344 Sju grader er ikke nødvendigvis varmt for katten. Anonymkode: 417df...d37 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Del Skrevet 17. februar Legg opp til ting katten kan leke seg med. Min katt elsker og være ute, på sommeren kommer hun inn når hun skal spise og så er det rett ut. Selv hun vil knapt være ute, men hun er ikke helt bajas da, men hun litt er det. I dag er hun ute typ 5 min før hun vil inn og så er det inn igjen Anonymkode: b419a...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #10 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Leser ingen av dere innlegget før dere kommenterer? Det er verken snø eller dårlig vær her. Det er strålende sol og syv grader 🙈 Anonymkode: 7e1d7...344 Samma her og katten vil forsatt ikke være lenge ute, jeg har en katt som elsker og være ute på vår og sommer. 5 min så vil hun inn igjen, 7 grader er ikke mye for en katt selv med sol. Min bor jo nærmeste ute om sommeren, har ikke vært så mye av det i vinter har ikke ville gått til døra engang som hun pleier. I dag er det som sagt 5 min og så vil hun inn igjen. Anonymkode: b419a...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #11 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vi har en hannkatt på åtte år som nekter å være ute. Vi har et rekkehus med en hageflekk. Vi har forsøkt i vinter å tilby han og gå ut, men han vil igjen etter to minutter. Vi har ikke pushet på det fordi det har vært snø og vått. Men i dag skinner solen, det er bart på bakken og idylliske forhold ute for en katt. Jeg tok han med til døren, og han satt seg på plattingen i tre minutter og nøt solen før han ville inn igjen. Hvor mye skal vi pushe på det å være ute? Jeg kjenner at jeg savner at han er litt mer ute, for inne kan han jo plutselig bli helt villbass, for ellers bare spise og sove hele dagen. Noen råd? 🫠 tenker at han hadde hatt godt av å utfolde seg ute av og til. Anonymkode: 7e1d7...344 Katten bestemmer seg og hva du måtte ønske er revnende likegyldig. Anonymkode: 1c08f...0a4 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #12 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Katten bestemmer seg og hva du måtte ønske er revnende likegyldig. Anonymkode: 1c08f...0a4 Takk for et flott, konstruktiv og informativ svar! Vi takker deg så mye for ditt bidrag 😊 Anonymkode: 7e1d7...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #13 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for et flott, konstruktiv og informativ svar! Vi takker deg så mye for ditt bidrag 😊 Anonymkode: 7e1d7...344 Når noen ikke forstår at det å ha et dyr innebærer at hverdagen må foregå på nettopp dyrets premisser må man frem med t-skjeer. Anonymkode: 1c08f...0a4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #14 Del Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 11.24): Vi har en hannkatt på åtte år som nekter å være ute. Vi har et rekkehus med en hageflekk. Vi har forsøkt i vinter å tilby han og gå ut, men han vil igjen etter to minutter. Vi har ikke pushet på det fordi det har vært snø og vått. Men i dag skinner solen, det er bart på bakken og idylliske forhold ute for en katt. Jeg tok han med til døren, og han satt seg på plattingen i tre minutter og nøt solen før han ville inn igjen. Hvor mye skal vi pushe på det å være ute? Jeg kjenner at jeg savner at han er litt mer ute, for inne kan han jo plutselig bli helt villbass, for ellers bare spise og sove hele dagen. Noen råd? 🫠 tenker at han hadde hatt godt av å utfolde seg ute av og til. Anonymkode: 7e1d7...344 Sett pris på at du ikke har en katt som jamrer 24/7 slik mange katter gjør. Anonymkode: c75f5...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 18. februar #15 Del Skrevet 18. februar Har den vært mye ute tidligere? Pleier den å være ute når det er sommer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. februar #16 Del Skrevet 18. februar Dakar han er jo en eldre herremann jo ☹️ Tussegutten min vil heller ikke ut i kulda og snøen han sitter i ytterdøra også Jesper han og snur seg rundt og labber inn og legger seg i sofaen på pleddet sitt og sover og snorker 😻😻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 18. februar #17 Del Skrevet 18. februar Jeg tenker at katten deres kan bestemme dette helt selv. Pluss at dere skal ikke pushe på katten for at han skal være ute. Så selv om du ønsker at katten skal være ute, så ønsker ikke katten det. Jeg har vokst opp med katter og det er var ofte de var en kjapp tur ut, for så å komme inn igjen. Det er sånn noen katter er. De vil noe, men ombestemmer seg kjapt. Men har katten deres vært ute en del tidligere? Er den f eks mye ute om våren/sommeren? Hvis det er tilfellet, så kan det hende at katten deres trives bedre med å være inne, det kan ha flyttet inn en ny, ukjent hannkatt i området osv. Uansett, så skjer ting på kjæledyrenes premisser og vi kan ikke presse dyrene til å gjøre noe de ikke vil, uansett hvor mye vi ønsker at de skal gjøre det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #18 Del Skrevet 18. februar Maskinfører skrev (6 minutter siden): Dakar han er jo en eldre herremann jo ☹️ Tussegutten min vil heller ikke ut i kulda og snøen han sitter i ytterdøra også Jesper han og snur seg rundt og labber inn og legger seg i sofaen på pleddet sitt og sover og snorker 😻😻 Han er ikke gammel Anonymkode: 4cab2...565 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #19 Del Skrevet 18. februar Mine er mer motivert dersom jeg er ute sammen med dem. Anonymkode: 121e8...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar #20 Del Skrevet 18. februar Min katt fikk angst pga nabokattene, var ikke ute på 3 mnd. Så begynte hun å gå ut igjen men fikk mye juling å begynte å gå på do på rommet mitt så da når min digre KASTRERTE hannkatt fikk juling så turte jeg ikke ha de ute mer å etter 3 dager inne så sluttet hun å gå på do inne 🙈 Mine elsker å ut egentlig, uansett vær så er utrolig trist. Jeg bor kjempefint til med skog å hage. Men hjelper ikke når katten bokstavelig talt får angt å blir skadet 🙈 Jeg er skal få hund i sommer da , så mulig det gjør susen med en beskytter 😅 kansje de slutter å markere seg på hagemøblene å døra mi😂😂 Så kan være en katt men kan være den er i vinterdepresjon 😂😂 mangler kansje s vitamin 🤣 jeg har sove meg i hjel i 4 uker , håper det går over snart😅 Anonymkode: fccb4...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå