AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Lurer egentlig på hvor mye hun vet om han. Mistenker at hun vet særdeles lite om fortiden hans, ettersom hun virker for å syns at han er så fantastisk. Syns det er pussig at hun ikke stusser mer over det at jeg og han har nesten 0 kontakt. Det er som regel bare 2-3 ganger per år at jeg ser/treffer min far. Har truffet henne en av de gangene. Virket på det hun sa og det hun legger ut i SoMe som om hun tror han er en gud omtrent. Og jeg blir irritert og samtidig trist på hennes vegne, fordi jeg vet at han ikke er det... Jeg vet at han har mishandlet damer før, vært utro mot tidligere damer, behandlet meg utrolig dårlig og brydde seg ikke en døyt om meg når jeg var barn, han har gjort mye ulovlig, vært i fengsel, vært tvangsinnlagt på en sånn skjermet psykiatrisk avdeling, etc., etc. Så masse ting som IKKE er bra for å si det mildt.. Men hun virker helt oppslukt av han. Syns det er vanskelig fordi jeg tviler på at hun vet disse tingene, og jeg syns hun fortjener å vite det. Men aner ikke hvordan man liksom skal gå frem med det. Vil liksom heller ikke fucke til forholdet. Jeg ser han jo nesten aldri uansett. Anonymkode: 8076c...0b5 10
herzeleid Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Først vil jeg oppfordre til å ta alle råd fra oss som ikke kjenner deg, ham eller deres situasjon med en god klype salt. Med deg sagt; Her høres det jo egentlig ut som det uavklarte i hovedsak er mellom deg og faren din, heller enn ovenfor denne nye damen, og at det kanskje kan være et bedre sted å begynne? 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 herzeleid skrev (Akkurat nå): Først vil jeg oppfordre til å ta alle råd fra oss som ikke kjenner deg, ham eller deres situasjon med en god klype salt. Med deg sagt; Her høres det jo egentlig ut som det uavklarte i hovedsak er mellom deg og faren din, heller enn ovenfor denne nye damen, og at det kanskje kan være et bedre sted å begynne? Med all respekt, nei. Jeg ønsker ikke mer kontakt med han, og vil ikke bruke tid på det. Jeg har kommet meg opp og frem i livet uten noe hjelp eller støtte fra han. Men jeg syns synd i denne damen og er redd hun skal ende opp som de andre damene han har vært med som han behandlet dårlig. Samtidig så har jeg jo ingen garanti for at det skjer. Mest sannsynlig så tror jeg at det skjer, men hvem vet kanskje han har faktisk tatt seg sammen denne gangen og virkelig prøver å være en god mann. Anonymkode: 8076c...0b5 1 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Hun må vel rett og slett erfare han mer. Er forholdet nytt? På SoMe kan du fint være litt skeptisk, det kan være hun legger ut ting for fasadens skyld og ikke slik det faktisk er. Anonymkode: 9d3a1...bf6 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun må vel rett og slett erfare han mer. Er forholdet nytt? På SoMe kan du fint være litt skeptisk, det kan være hun legger ut ting for fasadens skyld og ikke slik det faktisk er. Anonymkode: 9d3a1...bf6 Forholdet har vart en god stund nå i forhold til andre forhold som han har hatt, men de har ikke vært sammen så lenge enda nei. Anonymkode: 8076c...0b5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 Om du vil informere henne, så kan du gjøre det også. Du kan skrive litt om hvorfor du ikke ønsker mer kontakt med han, og du kan legge til når han var innlagt, når han var fengslet og for hva. Om du har saksnummer fra dommer, legger du også ved det. Tenker det kan være greit med bevisbar info, framfor føleri-argumenter om du skjønner hva jeg mener. Det kan jo være at han har unnlat eller løyet til henne om sin fortid. Anonymkode: 9d3a1...bf6 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 Tenkte sånn om min mors sine forhold før, men nå har jeg sluttet å bry meg. Noen av mannfolka er tydeligvis fryktelig naive selv om de får vite sannheten fra folk som kjenner henne. Anonymkode: 818c3...667 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #8 Skrevet 17. februar 2024 Det er bare å lese alle stemor-trådene her, så forstår du hvorfor. Alle nye kjærester er jo fast bestemt på at det er «barnemor» (dvs din mor) sin feil når far og barn har liten/ingen kontakt. Folk lager seg eller sluker historier de kan leve med. Sånn er verden, Du må bare slutte å bry deg, det er nøkkelen. Anonymkode: 3901d...468 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #9 Skrevet 17. februar 2024 Jeg tenker at det er ikke din oppgave og fortelle, om han ikke er bra for deg så fortsetter du som før. Hun kan jo opplevde han som en god mann, han trenger jo ikke nødvendigvis i dag behandle henne dårlig. Så din sannhet og hennes trenger ikke være likt. Aner ikke men han kan jo prøve og forandre seg, men er han den samme vil hun nok se hans sanne jeg før eller seinere. Jeg skjønner det er vanskelig og høre på når det som skal være faren din, blir satt på en trone sånn. Jeg ville nok kommet når forelskelsen har lagt seg litt. Men beskytt deg selv, og så er det ikke dit bord og fortelle sannheten da det kan gjøre det verre for deg. Man har mulig lyst og skrike det ut. Anonymkode: d92e5...516 3
Tantemor Skrevet 17. februar 2024 #10 Skrevet 17. februar 2024 Ville latt henne erfare ham selv. Kanskje matcher disse to bedre enn de tidligere damene, kanskje takler hun ham på en annen måte. Og kanskje vet hun mer enn du tror, men tenker at fortid er fortid. Kanskje har han blitt bedre. Kanskje går hun på en smell. Jeg tenker det som skjer det skjer. Klarer du ikke se på det så hold deg mer unna. Men.. Dersom hun en gang kommer til deg og spør hvorfor kontakten er så dårlig så trenger du heller ikke å lyve. Fortell hva DU har sett og opplevd, men avslutt gjerne med at du synes det er bra han har det bra med henne NÅ. 2 4
Raven.Writingdesk Skrevet 17. februar 2024 #11 Skrevet 17. februar 2024 herzeleid skrev (39 minutter siden): Først vil jeg oppfordre til å ta alle råd fra oss som ikke kjenner deg, ham eller deres situasjon med en god klype salt. Med deg sagt; Her høres det jo egentlig ut som det uavklarte i hovedsak er mellom deg og faren din, heller enn ovenfor denne nye damen, og at det kanskje kan være et bedre sted å begynne? Dette svaret er etter min mening så ufattelig preget av å være noen som ikke evner å sette seg inn i hvordan mishandlede kvinner har det..Mansplaining i beste sendetid. La meg fete det ut for deg: AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Lurer egentlig på hvor mye hun vet om han. Mistenker at hun vet særdeles lite om fortiden hans, ettersom hun virker for å syns at han er så fantastisk. Syns det er pussig at hun ikke stusser mer over det at jeg og han har nesten 0 kontakt. Det er som regel bare 2-3 ganger per år at jeg ser/treffer min far. Har truffet henne en av de gangene. Virket på det hun sa og det hun legger ut i SoMe som om hun tror han er en gud omtrent. Og jeg blir irritert og samtidig trist på hennes vegne, fordi jeg vet at han ikke er det... Jeg vet at han har mishandlet damer før, vært utro mot tidligere damer, behandlet meg utrolig dårlig og brydde seg ikke en døyt om meg når jeg var barn, han har gjort mye ulovlig, vært i fengsel, vært tvangsinnlagt på en sånn skjermet psykiatrisk avdeling, etc., etc. Så masse ting som IKKE er bra for å si det mildt.. Men hun virker helt oppslukt av han. Syns det er vanskelig fordi jeg tviler på at hun vet disse tingene, og jeg syns hun fortjener å vite det. Men aner ikke hvordan man liksom skal gå frem med det. Vil liksom heller ikke fucke til forholdet. Jeg ser han jo nesten aldri uansett. Anonymkode: 8076c...0b5 TS har noe som heter «samvittighet» og hun føler seg vel kanskje nesten «medskyldig» om hun står på sidelinja og vet at (nok) en kvinne går uvitende inn i hennes fars destruktive liv. Hun skjønner at denne kvinnen mest sannsynlig ikke kan ha innsikt i hennes fars «egentlige» jeg. Og hun ønsker å informere damen, kanskje mest for å beskytte en part hun er redd for. Jeg er glad for at kvinner (og menn) - som TS eksisterer. _______ Til TS: det finnes ikke noe fasit her; om du velger å kontakte henne eller lar det være er begge på hver sin måte forståelige alternativ. Du må gjøre det som føles riktig for deg. 2 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #12 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Lurer egentlig på hvor mye hun vet om han. Mistenker at hun vet særdeles lite om fortiden hans, ettersom hun virker for å syns at han er så fantastisk. Syns det er pussig at hun ikke stusser mer over det at jeg og han har nesten 0 kontakt. Det er som regel bare 2-3 ganger per år at jeg ser/treffer min far. Har truffet henne en av de gangene. Virket på det hun sa og det hun legger ut i SoMe som om hun tror han er en gud omtrent. Og jeg blir irritert og samtidig trist på hennes vegne, fordi jeg vet at han ikke er det... Jeg vet at han har mishandlet damer før, vært utro mot tidligere damer, behandlet meg utrolig dårlig og brydde seg ikke en døyt om meg når jeg var barn, han har gjort mye ulovlig, vært i fengsel, vært tvangsinnlagt på en sånn skjermet psykiatrisk avdeling, etc., etc. Så masse ting som IKKE er bra for å si det mildt.. Men hun virker helt oppslukt av han. Syns det er vanskelig fordi jeg tviler på at hun vet disse tingene, og jeg syns hun fortjener å vite det. Men aner ikke hvordan man liksom skal gå frem med det. Vil liksom heller ikke fucke til forholdet. Jeg ser han jo nesten aldri uansett. Anonymkode: 8076c...0b5 Sannheten kommer alltid frem tilslutt så lærer man seg å se slikt, noen bruker lengre tid enn andre. Anonymkode: e087b...3af
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 Jeg forstår irritasjonen og frustrasjonen. Min far er heller ikke mors beste barn for å si det pent. Han har vært en temmelig udugelig far, oppfarende, sint, psykisk voldelig og til tider også fysisk. Han har også sine sider som absolutt ikke er gode. Hvis folk velger å lukke øynene for dette må de for all del gjøre det. Jeg opplevd både venner, hans nye kjærester og andre fortelle hvor snill og fantastisk han er. Jeg sier ok og lar dem tro det. Det er ikke mitt problem og jeg orker ikke legge masse energi i en person som åpenbart ikke ser seg selv. Kontakten holdes til et minimum. Anonymkode: ae714...1c2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #14 Skrevet 17. februar 2024 Jeg har vært i hennes sted, ting går fort, man overser røde flagg fordi man er desperat etter kjærlighet/det går fort i svingene, faren din vet å lovebombe skikkelig og hun suger det til seg. Men før eller senere kommer alle de ekte sidene frem og de røde flaggene kan ikke bortforklares eller overses lenger. Anonymkode: c270e...c6f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #15 Skrevet 17. februar 2024 Raven.Writingdesk skrev (18 minutter siden): Dette svaret er etter min mening så ufattelig preget av å være noen som ikke evner å sette seg inn i hvordan mishandlede kvinner har det..Mansplaining i beste sendetid. La meg fete det ut for deg: TS har noe som heter «samvittighet» og hun føler seg vel kanskje nesten «medskyldig» om hun står på sidelinja og vet at (nok) en kvinne går uvitende inn i hennes fars destruktive liv. Hun skjønner at denne kvinnen mest sannsynlig ikke kan ha innsikt i hennes fars «egentlige» jeg. Og hun ønsker å informere damen, kanskje mest for å beskytte en part hun er redd for. Jeg er glad for at kvinner (og menn) - som TS eksisterer. _______ Til TS: det finnes ikke noe fasit her; om du velger å kontakte henne eller lar det være er begge på hver sin måte forståelige alternativ. Du må gjøre det som føles riktig for deg. Godt innlegg. Anonymkode: 356d5...833
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #16 Skrevet 17. februar 2024 Jeg skjønner behovet for å informere damen. Kan du holde det litt enkelt. Si noe om at det ser ut som at dere har det veldig bra. Det er jeg glad for. Jeg vet at det har vært trøblete i tidligere forhold. Pappa har også vært syk og gjort litt ting som ikke har vært så bra. Derfor er det så fint at det ser ut som at dere har det bra. Og hvis det skulle være slik eller utvikle seg slik at ting ikke blir så bra for deg og han, så håper jeg du har noen å prate med som en venninne eller legen din. Da har du advart uten å si for mye og minnet om tiltak om det skulle bli behov for det. Pluss at du holder deg selv utenfor. Anonymkode: 356d5...833
herzeleid Skrevet 17. februar 2024 #17 Skrevet 17. februar 2024 Raven.Writingdesk skrev (4 timer siden): Dette svaret er etter min mening så ufattelig preget av å være noen som ikke evner å sette seg inn i hvordan mishandlede kvinner har det..Mansplaining i beste sendetid. La meg fete det ut for deg: TS har noe som heter «samvittighet» og hun føler seg vel kanskje nesten «medskyldig» om hun står på sidelinja og vet at (nok) en kvinne går uvitende inn i hennes fars destruktive liv. Hun skjønner at denne kvinnen mest sannsynlig ikke kan ha innsikt i hennes fars «egentlige» jeg. Og hun ønsker å informere damen, kanskje mest for å beskytte en part hun er redd for. Jeg er glad for at kvinner (og menn) - som TS eksisterer. _______ Til TS: det finnes ikke noe fasit her; om du velger å kontakte henne eller lar det være er begge på hver sin måte forståelige alternativ. Du må gjøre det som føles riktig for deg. Jeg ønsker ikke å avspore tråden ved å ‘rulle i gjørmen’ med deg, og tenker vi lar det ligge med det. 1
Raven.Writingdesk Skrevet 17. februar 2024 #18 Skrevet 17. februar 2024 herzeleid skrev (15 minutter siden): Jeg ønsker ikke å avspore tråden ved å ‘rulle i gjørmen’ med deg, og tenker vi lar det ligge med det. For et konstruktivt og overbærende innlegg av deg.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #19 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med all respekt, nei. Jeg ønsker ikke mer kontakt med han, og vil ikke bruke tid på det. Jeg har kommet meg opp og frem i livet uten noe hjelp eller støtte fra han. Men jeg syns synd i denne damen og er redd hun skal ende opp som de andre damene han har vært med som han behandlet dårlig. Samtidig så har jeg jo ingen garanti for at det skjer. Mest sannsynlig så tror jeg at det skjer, men hvem vet kanskje han har faktisk tatt seg sammen denne gangen og virkelig prøver å være en god mann. Anonymkode: 8076c...0b5 Han burde vært såpass ærlig at han gav henne en liten "hey this is me" informasjons gjennomgang. I og med at han har vært høyt og lavt og gjort mye dårlige ting. Anonymkode: f405a...4f9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #20 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med all respekt, nei. Jeg ønsker ikke mer kontakt med han, og vil ikke bruke tid på det. Jeg har kommet meg opp og frem i livet uten noe hjelp eller støtte fra han. Men jeg syns synd i denne damen og er redd hun skal ende opp som de andre damene han har vært med som han behandlet dårlig. Samtidig så har jeg jo ingen garanti for at det skjer. Mest sannsynlig så tror jeg at det skjer, men hvem vet kanskje han har faktisk tatt seg sammen denne gangen og virkelig prøver å være en god mann. Anonymkode: 8076c...0b5 Føler med deg. Mulig henne er den rette . Tiden vil vise. Anonymkode: 69464...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå