AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Jeg er så stiv og støl i rumpe, hofte og overkropp fordi jeg har sosial angst og spenner alle muskler når jeg er sammen med andre. Jeg roter også veldig med puste, puster ujevnt, og diafragma er spent. Har vært ganske ille i et års tid, og musklene er nok vant til å være spent. Det morsomme er jo at jeg er klar over dette, men klarer ikke å regulere meg, slappe av. Jeg merker alltid at jeg har spent meg rett *etterpå*. Det spiller ingen rolle om jeg snakker meg venner av barna eller voksne. Det er en slitsom forsvarsmekanisme. Har begynt å prøve å avspenne ofte, med ball og foam roller. Det hjelper jo bra, men kanskje på kort sikt. Men kanskje hvis jeg gjør dette over tid, så lærer musklene å slappe av. Anonymkode: f2ba4...64c
KnitAndCoffee Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Psykomotorisk fysioterapi kan hjelpe 😊
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Hvilken behandling får du for den sosiale angsten? Min erfaring med symptombehandling er at hvis man ikke jobber med det underliggende (selve angsten), så kan man kanskje greie å kvitte seg med ett symptom, men da vil gjerne et nytt dukke opp i stedet. Anonymkode: 16e01...f3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå