Gå til innhold

Hvor lang tid tar det,,,,

Anbefalte innlegg

Gjest Kålungen
Skrevet

Ja rett og slett: hvor lang tid tar det fra seperasjonspapirene er levert, til sep. blir innvilget?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kålungen
Skrevet

Oj, så kjapt? Trodde det tok flere uker/mnd jeg :sjenert:

Takk for oppklaring! :)

Skrevet

For min del tok det over to måneder fra papirene ble sent inn til seperasjonsbevillingen kom i posten, så det varierer nok fra sted til sted. Jeg sendte mine til fylkesmannen i Oslo og Akershus for 2 år siden. Skillsmissen hadde like lang saksbehandlingstid i fjor.

Skrevet
For min del tok det over to måneder fra papirene ble sent inn til seperasjonsbevillingen kom i posten, så det varierer nok fra sted til sted. Jeg sendte mine til fylkesmannen i Oslo og Akershus for 2 år siden. Skillsmissen hadde like lang saksbehandlingstid i fjor.

Høres merkelig ut... Jeg har desverre gjort dette to ganger og nå sist postla jeg papirene 25. april og separasjon ble innvilget 4. mai. Separasjonsbevillingen mottok jeg i posten 6. mai. Mener bestemt å huske at det tok omtrent like lang tid sist gang som var for ca. 9 år siden. Begge gangene ble papirene sendt fylkesmannen i Oslo og Akershus.

Det kan selvfølgelig hende at saksbehandlingstiden er lenger hvis det er barn i ekteskapet, mangler papirer/underskrifter etc. etc., men min erfaring er altså at det går relativt fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...