Gå til innhold

P-sprøyte og småblødninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge hadde dere småblødninger før det ga seg helt? 

Første gangen jeg gikk på det hadde jeg blødning hver dag I 5 måneder før det ga seg. Så var det par måneder uten noe, før det ble blødning rundt da jeg skulle ha menstruasjon en gang i måneden.  Gikk på det 1.5 år, hadde 1 års pause uten, før jeg har starta på nytt nå igjen. I går satt jeg sprøyte nr 2, blør enda nå på 3 måned hver dag. 

Noen andre det har vært sånn med? Nå skal jeg gå en del år på det, håper jeg mister blødning helt til slutt😅

Anonymkode: 48503...1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke fra da jeg startet, det er 20 år siden.

Men brukte p-sprøyte jevnt frem til 2020. Hadde noen pauser på 1/2-1 år, grunnet opphold i datinglivet da, men aldri noen problemer med småblødninger. Kunne ha spotting litt her og der, og fikk 2-3 lette menstruasjoner pr år, som varte 2-4 dager.

I 2020 derimot fikk jeg plutselig småblødninger nesten hver dag i tre måneder. Så jeg sluttet på prevensjon. Var uansett singel og ikke aktiv på dating.

Fikk meg ny type etter nesten tre år uten prevensjon, og etter samtale med gynekolog valgte jeg prøve sprøyte igjen. Det er ett halvt år siden, hadde småblødnigner de første 2-3 ukene, deretter ikke noe.

Jeg har konkludert med at kroppen min trives best med p-sprøyte, men at den hadde behov for ett opphold. Har prøvd p-piller og stav også, det funker absolutt ikke for meg, det ga mye mer småblødninger, eller langvarig mens.

Anonymkode: a7054...56f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...