AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Har flere hatt samme? Slo meg, og har to-tre små gule ish blåmerker som er der ennå, på leggen. Var ca 3 uker siden nå 😅 hva kan jeg gjøre for og raske igang prosessen? Anonymkode: eb5e0...6ea
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #2 Skrevet 18. februar 2024 Noen som vet om det vil hjelpe og putte saltvann på såret? Anonymkode: eb5e0...6ea
Cata Skrevet 18. februar 2024 #3 Skrevet 18. februar 2024 Når de er gått over i gult er de jo på vei vekk av seg selv. Blåmerker som blir sittende over år er mer rødlige. Har et par som er nesten 20 år gamle selv og de ser ut som røde flekker der man nærmest ser fine blodårer i området.
skruf Skrevet 18. februar 2024 #4 Skrevet 18. februar 2024 Jeg får veldig fort blåflekker, ofte dukker de opp uten at jeg har slått meg borti noe heller.. Min erfaring er at de blåflekkene som sitter lengst gjerne sitter «dypere»; dvs man har dunket skikkelig hardt inni noe, feks en bordkant med full styrke. Eller en gang jeg kløyvde ved, øksa traff ikke midt på kubben og jeg hadde voldsom kraft så halve vedkubben kom som en prosjektil rett mot øyet. Tidenes blåveis. Gikk 4 uker før den forsvant og var igjennom alle fargenyanser før den ble gul og forsvant (gul er siste stadiet før den forsvinner) Likedan sitter blåflekker etter operasjoner veldig lenge på meg. Yngste ble født med keisersnitt og etter noen dager fikk jeg en tube Hirudoid av jordmoren. Den reduserer/tilheler blåflekker/hematomer mye kjappere. Veldig greit å bruke på blåflekker som er på synlige plasser sånn at man ikke ser helt mishandlet ut….jeg er skikkelig kløne, dunker inni ting og får blåflekker på de rareste plasser, og mannen min har mange ganger fått stygge blikk fra fremmede😄 https://www.farmasiet.no/catalog/smerte/muskel-og-leddsmerter/hirudoid-salve-3mgg-40-50c643cb,5103834?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA8sauBhB3EiwAruTRJo3fMD-CaqJzO5ewY1A8N-1flpKWtsDH5dvEe6Rtvr7NytsPLWnQcxoC_lcQAvD_BwE Litt pussig at noen, sånn som feks mannen min, nesten aldri får blåflekker (og de få gangene han har fått det så har han hatt en skkkelig smell som feks ramlet på isen), mens andre sånn som meg bare oppdager blåflekker og aner ikke hvorfor da jeg ikke kan huske å ha slått meg akkurat der🤷🏼♀️ Er avholds, så ikke noen fylla-tryning og blackouts heller😄 Hadde jeg vært mann så skal jeg vedde på at jeg hadde vært bløder. Ene datteren vår er som meg; alltid en blåflekk eller tre på kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå