AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #1 Skrevet 17. februar 2024 Jeg har bestemt meg for å skille lag med samboer etter 9 år. Ingen av oss er lykkelig nå, tvert imot er vi generelt sett venner som bor sammen og til tider ikke det engang. Han prøver hardt å få oss til å fungere mens jeg har gitt opp, da jeg har hatt utallige samtaler med han tidligere uten bedring. Vi må gjøre en del på huset før salg, arbeid vi uansett planlegger. Jeg lurer på når det er best å ta den praten? Blir det dumt av meg å vente til jobben på huset er gjort eller fører jeg han bak lyset med at jeg har gått i flere måneder/uker med slike tanker? Når knuser jeg hjertet hans? Jeg har aldri gjort dette før så jeg er usikker på hva som er lurt. Vet heller ikke hvordan det blir å bo sammen etter den praten. Anonymkode: e2343...3d2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 vær ærlig. Det skylder du ham etter ni år sammen Anonymkode: 8920b...430 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Vær ærlig nå. Da min eks-samboer slapp bomben om at han ville ut av forholdet så hadde han tenkt og "planlagt" dette i 2 mnd, altså han hadde bestemt seg 2 mnd før han fortalte det. Men han ville vente til julen var ferdig. Den julen feiret vi med min familie og i etterkant synes jeg det hele ble rart at han satt der med min familie og visste at det var siste gang. Ta det opp med samboeren din nå slik at han også får tatt valg og avgjørelser basert på hva som faktisk er realiteten fremover. Anonymkode: 41d41...219 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Jeg hadde ventet til oppussingen er ferdig, han kan protestere ved å slutte å gjøre noe, slik at du ikke får gått Anonymkode: d24e3...332 1
Helle2222 Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 Jeg ville også ventet. Grusomt å bo med noen du har slått opp med. 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde ventet til oppussingen er ferdig, han kan protestere ved å slutte å gjøre noe, slik at du ikke får gått Anonymkode: d24e3...332 Dette. Hadde ikke turt å ta det nå. Anonymkode: bf606...fce
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 Jeg ville sitte stille i båten til huset er klart. Anonymkode: 2f1bb...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #8 Skrevet 17. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Dette. Hadde ikke turt å ta det nå. Anonymkode: bf606...fce Kyniske utnyttende jævler som viser sitt sanne ansikt 🤮 Anonymkode: 1eff6...51a 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #9 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette. Hadde ikke turt å ta det nå. Anonymkode: bf606...fce Så feigt og så urettferdig! Alle avgjørelser de skal ta fremover er basert på en som vet hva som venter dem og en som tror han vet hva som venter dem. Den ene får også bearbeidet forandringen på en helt annen måte enn han som ikke vet. Så mye falske folk det var her, det hadde jeg ikke trudd! Anonymkode: 41d41...219 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #10 Skrevet 17. februar 2024 Min eks pusset opp hele stuen (råfint). Jeg trodde han gjorde det for oss og barnet, men han gjorde det fordi han planla salg og brudd, noe jeg var helt uvitende om. Heldigvis for meg visste ikke han at jeg hadde råd til å kjøpe ham ut, og jeg hadde kjøpt ham ut selv om stuen var sliten 🤣 Men si det til ham. Det er IKKE gøy å føle seg lurt. Anonymkode: 9b263...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #11 Skrevet 17. februar 2024 Ville sagt det, han vil jo skjønne det at du bare utsatte det pga oppussingen. Nekter han og pusse opp mere, så gjør han det da. Er ikke sikkert det blir den store verdi forskjellen på salget uansett. Vil du kun holde han på gress for og få mere for boligen? En ting om du ikke var sikker, men her har du bestemt deg. Det er ikke det at du ønsker og gå som er problemet, men at du gjør det på den måten. Møtt flere par som har gjort det som deg, og den som har valgt og gjøre det på den måten. Blir som oftes ikke snakket noe pent om, uansett om det var gode grunner for og gå ut av forholdet. Men det endte ofte at dem som valgte og gå på den måten, ble sett ned på som en som førte mannen/kona bak lyset og bare var opptatt av mest mulig penger. Vil du være den som får det stemplet?? Anonymkode: 2be26...4f7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #12 Skrevet 17. februar 2024 En annen ting, skal du bidra like mye som han i oppussingen? Skal han gjøre det meste av arbeidet, så kan han dra goder av det når huset skal selges eller kjøpe deg eller han ut. Så om du skal velge og holde det skjult, så pass på og del på alt. Dette skjedde også med et av para jeg nevnte i inlegg 11. hun satt med mye mindre en han, da han kunne ta med timer lagt ned. Så mulig du sitter bedre i det nå en etter dere velger og pusse opp Anonymkode: 2be26...4f7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 Uansett virker det som om brudd er noe dere allerede har snakket om, bare at han vil prøve og du har gitt opp? På en måte bør du være ærlig nå, samtidig er det sikkert mye verre for han å vite, hvis dere er nødt til å bo sammen en god stund. Særlig hvis dere har barn er det ikke å anbefale tenker jeg! Stemningen blir garantert ikke god, og sikkert verre enn den allerede er. Anonymkode: a9758...f62
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #14 Skrevet 17. februar 2024 Har dere barn sammen? Hvis ikke, hva hindrer deg å ta dette opp nå og flytte til en liten hybel eller familie mens huset blir pussa opp? Og hvis dere har barn; skal det livslange samarbeidet deres som skilte foreldre starte med at eksen din innser at han har brukt månedsvis av tid og energi til å pusse opp det han trodde skulle bli det ordentlige drømmehjemmet deres for bare å miste alt? Anonymkode: 8344d...d8b
exictence Skrevet 17. februar 2024 #15 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vi må gjøre en del på huset før salg, arbeid vi uansett planlegger. Har dere planlagt å selge? Kan det være at han vil kjøpe deg ut? Kunne du tenke deg å kjøpe ham ut? AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg lurer på når det er best å ta den praten? Blir det dumt av meg å vente til jobben på huset er gjort eller fører jeg han bak lyset med at jeg har gått i flere måneder/uker med slike tanker? Når knuser jeg hjertet hans? Jeg ville absolutt tatt praten nå med det samme, dersom du er 100% sikker på at det er det du vil. Å få knust hjerte er ubetinget mere smertefullt jo mer husprosjekt dere har sammen, og sannsynligvis en drøm han har om hvordan dere vil få det etter at dere har pusset opp. AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har aldri gjort dette før så jeg er usikker på hva som er lurt. Vet heller ikke hvordan det blir å bo sammen etter den praten. Anonymkode: e2343...3d2 Dt er sikkert ikke lett, men uansett vanskeligere å bo sammen med en som du i ettertid visste at ville gjøre det slutt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere barn sammen? Hvis ikke, hva hindrer deg å ta dette opp nå og flytte til en liten hybel eller familie mens huset blir pussa opp? Enig AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hvis dere har barn; skal det livslange samarbeidet deres som skilte foreldre starte med at eksen din innser at han har brukt månedsvis av tid og energi til å pusse opp det han trodde skulle bli det ordentlige drømmehjemmet deres for bare å miste alt? Anonymkode: 8344d...d8b Hadde også tenkt dette. Ville ikke vært i tvil om å ta praten nå. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #16 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har bestemt meg for å skille lag med samboer etter 9 år. Ingen av oss er lykkelig nå, tvert imot er vi generelt sett venner som bor sammen og til tider ikke det engang. Han prøver hardt å få oss til å fungere mens jeg har gitt opp, da jeg har hatt utallige samtaler med han tidligere uten bedring. Vi må gjøre en del på huset før salg, arbeid vi uansett planlegger. Jeg lurer på når det er best å ta den praten? Blir det dumt av meg å vente til jobben på huset er gjort eller fører jeg han bak lyset med at jeg har gått i flere måneder/uker med slike tanker? Når knuser jeg hjertet hans? Jeg har aldri gjort dette før så jeg er usikker på hva som er lurt. Vet heller ikke hvordan det blir å bo sammen etter den praten. Anonymkode: e2343...3d2 Vær ærlig no og ta ett tak sammen i husoppussingen før salg begge to! Anonymkode: 75033...c19 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #17 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så feigt og så urettferdig! Alle avgjørelser de skal ta fremover er basert på en som vet hva som venter dem og en som tror han vet hva som venter dem. Den ene får også bearbeidet forandringen på en helt annen måte enn han som ikke vet. Så mye falske folk det var her, det hadde jeg ikke trudd! Anonymkode: 41d41...219 ENIG! 😳 TS, slutt å tenke på hva som er «lurt» for din del, og husk på at det er et annet menneskes liv og følelser du herjer med her. Ta praten NÅ. Anonymkode: 6b48d...ef7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #18 Skrevet 17. februar 2024 Ville sagt det. Ta ansvar, puss opp det som må ift til et salg og selg. Markedet er igang nå så rask på og få huset ut! Jeg er selv i startgropa. Det er over mellom oss og huset skal snart ut. Det er helt jævlig nå, men jeg vet at det en gang vil bli bedre for oss alle. Anonymkode: 91d37...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå