Gå til innhold

krympflasjon som ingen snakker om mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal jeg fortelle deg en ting? At krympflasjon det som vi snakka så mye om i fjord det skjer enda!.

Du må ikke tro på at det er ferdig bare fordi vi ikke snakker om det mere. Det er nå kampen begyner! Mot krympflasjon! Nå som trenden er ferdig. Er det nå kampen begyner!

Ikke la butikkene slippe billig unna bare fordi media gjør det!

Anonymkode: bf464...566

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg handler alltid ut fra kilospriser så sånt er irrelevant for min del.

Anonymkode: 99761...080

• Liker 2
Skrevet

Det er dessverre ikke bare krympinflasjon butikkene driver med. I byen hvor jeg bor er 1/5 varer jeg kjøper til FULLPRS på Rema 1000 utgått eller har passert best før-dato. De får nok gamle varer billigere, men selger likevel til fullpris, i håp om at folk ikke skal merke det.

Jeg har sluttet å handle der, da det er tidkrevende å måtte sjekke absolutt alt man putter i handlekurven som småbarnsfamilie som ofte har dårlig tid, og handler mye.

Anonymkode: 553cb...0d9

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er dessverre ikke bare krympinflasjon butikkene driver med. I byen hvor jeg bor er 1/5 varer jeg kjøper til FULLPRS på Rema 1000 utgått eller har passert best før-dato. De får nok gamle varer billigere, men selger likevel til fullpris, i håp om at folk ikke skal merke det.

Jeg har sluttet å handle der, da det er tidkrevende å måtte sjekke absolutt alt man putter i handlekurven som småbarnsfamilie som ofte har dårlig tid, og handler mye.

Da bør du nesten kontakte REMA sentralt, for det denne butikken driver med, er i aller høyeste grad forbudt.

Flere ganger har jeg fått på nettopp REMA ting gratis fordi de har gått ut på dato selv om jeg ville betale (med rabatt); andre ganger setter de ned prisen med 60% eller 70% når ting har passert best-før-dato; husker med glede da man solgte store Twist-poser til 10 kroner stykket fordi de hadde gått ut på dato.

Svindlermetoder som å selge ting som skal selges med rabatt til full pris setter hele kjeden i dårlig lys, så om du kontakter REMA, er jeg sikker på at det kommer til å bli slutt på dette.

Anonymkode: 2f0f1...9c9

• Liker 6
Skrevet

Nordmenn er jo og verdensmestere i å ta innover seg ALT av ting produsenter,myndigheter og andre må pålegge oss. Helt i stillhet. Verdensmestere i klaging sån generelt. Men vi er et skikkelig pushover folkeslag i alle mulige slags settinger.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Tror du butikken bevisst kjøper inn gamle varer?

Anonymkode: 83161...830

• Liker 1
Skrevet

Fordi folk flest har for mye penger og gir totalt faen i hva de kjøper. De bare sier at de merker det når de blir spurt i lokalavisa.

Folk bruker fortsatt penger ut av faen i Norge. Ferier, hotellopphold, takeaway, restaurant/kafe, konserter, festivaler, dyre hobbyer, oppussing, osv. 

De ser knapt på prisene.

De som har såpass dårlig råd at de må spare til ting, de merker krympflasjon og triksing med priser overalt.

Rema satte opp prisene på en haug varer i januar. Noen av varene gikk opp en tredjedel i pris, og så var det liksom 'kampanje' når prisen var ned til normalpris. Og Kiwi og Rema med "låste" og "fryste" varer, jadda...

Anonymkode: ac4a2...4d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi folk flest har for mye penger og gir totalt faen i hva de kjøper. De bare sier at de merker det når de blir spurt i lokalavisa.

Folk bruker fortsatt penger ut av faen i Norge. Ferier, hotellopphold, takeaway, restaurant/kafe, konserter, festivaler, dyre hobbyer, oppussing, osv. 

De ser knapt på prisene.

De som har såpass dårlig råd at de må spare til ting, de merker krympflasjon og triksing med priser overalt.

Rema satte opp prisene på en haug varer i januar. Noen av varene gikk opp en tredjedel i pris, og så var det liksom 'kampanje' når prisen var ned til normalpris. Og Kiwi og Rema med "låste" og "fryste" varer, jadda...

Anonymkode: ac4a2...4d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du må ikke tro på at det er ferdig bare fordi vi ikke snakker om det mere.

Det tror jeg da ikke...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Varer som er utgått på dato har jeg også klart å komme hjem med. Det er flere som opplever det på REMAbutikkene her i området. Man må være ordentlig våken når man handler ferskvarer der, dessverre.

• Liker 1
Skrevet
Øyne skrev (2 minutter siden):

Varer som er utgått på dato har jeg også klart å komme hjem med. Det er flere som opplever det på REMAbutikkene her i området. Man må være ordentlig våken når man handler ferskvarer der, dessverre.

Man sjekker da alltid dato på ferskvarer i butikken?

• Liker 1
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Man sjekker da alltid dato på ferskvarer i butikken?

Selvfølgelig, men det forekom likevel i et øyeblikks uoppmerksomhet

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Gjeld ikkje berre REMA, det. Her hos oss er det vår lokale Coop vi går til når vi ynskjer å bruke laaangt tid i butikkken for å saumfare utløpsdatoen..

Anonymkode: f061d...cb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gjeld ikkje berre REMA, det. Her hos oss er det vår lokale Coop vi går til når vi ynskjer å bruke laaangt tid i butikkken for å saumfare utløpsdatoen..

Anonymkode: f061d...cb9

Datostempling og nettovekt/-innhold blir også plassert på varen/emballasjen på en måte som gjør dem vanskelige å finne og lese. 

Skrevet

omg, det er IKKE BUTIKKENE som krymper varer, det er produsentene" butikkene selger kun varene, de lager dem ikke bakpå lageret om dere tror det.

• Liker 1
Skrevet
Teardrop skrev (7 minutter siden):

omg, det er IKKE BUTIKKENE som krymper varer, det er produsentene" butikkene selger kun varene, de lager dem ikke bakpå lageret om dere tror det.

Selvfølgelig er det butikkene som har ansvaret; hvem tror du gir produsenten ordre om at varen skal se ut på en bestemt måte og ha en bestemt vekt - dessuten er det sterke økonomiske bindinger mellom produsenter og butikkjeder.

Det er ikke bare å produsere noe og forvente at butikkene tar det inn; kampen er hard for å komme inn i store kjeders vareutvalg. Dessuten er det også kamp om plassering i butikken, men det er en annen sak; det er ikke tilfeldig at godteriet alltid er plassert ved kassene.

Anonymkode: 2f0f1...9c9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...