AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 Jeg la dette spørsmålet inn under "Kropp og Helse" uten å få respons, og kom på at det holdr bedre hjemme her inne. Hørte en podcast der den ene influenceren snakket om hvor godt det er med snusdjuice og snus. Ble overrasket da hun er høygravid. Anonymkode: e5fab...66e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 Ja. Økt risiko for dødfødsel blant annet. Anonymkode: 6750b...6a3 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 Ja. Du tilfører babyen en konstant strøm av nikotin. Man sørger for at den blir avhengig før den i det hele tatt er født, så når babyen er født vil den oppleve abstinenser. Fatter ikke at folk vil ungen sin så vondt at de røyker/snuser/drikker alkohol gjennom svangerskapet. Da er du ikke mye til mor. Anonymkode: 4a409...267 10
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Morkaken gjør en god jobb med å rense det som kommer inn til baby, men det vil like tilføres en jevn strøm med nikotin til baby. Det er også enda verre når man snuser og ammer, for da hoper nikotinet seg opp i melken (halveres ikke der sånn som i blodet). Anonymkode: 86cc1...b6d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 Du får lese om babyer født med abstinenser så vet du at du aldri vikle gjort noe slikt selv. Kasta snusboksen så fort jeg fikk positiv test, var uplanlagt gravid. Tenker på snusen i ny og ne som gravid, men aldri om jeg ville rørt snus i den tiden. Anonymkode: 2403a...75a 3
Millinea Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 https://www.helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet/
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 Ja det er farlig. Folk som snuser/røyker i svangerskapet og mens de ammer er rævva foreldre. Men det er ikke lov å si for da får de som gjør det dårlig samvittighet 🙄 Og det er visst feil å fortelle folk at det er latterlig egoistisk å sette eget behov for nikotin foran et spedbarn sin helse. Og ja. Jeg snuste selv før jeg begynte å prøve å bli gravid. Det var en selvfølge å slutte. Anonymkode: ca9a0...04f 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #8 Skrevet 17. februar 2024 Men bare vent. Snart kommer min personlige favoritt «legen min sa at stress er verre for babyen, så jeg fikk beskjed om at det var greit at jeg fortsatte å snuse i svangerskapet». 🙄 Ingen oppegående lege sier det. Det er noe folk forteller seg selv fordi de aktivt tar et valg som er skadelig for barnet sitt og så prøver de å bortforklare det Anonymkode: ca9a0...04f 7 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #9 Skrevet 17. februar 2024 Hva er snusdjuice? Men nei det er ikke bra med nikotin når man er gravid. Anonymkode: 597b9...a0c
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #10 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja det er farlig. Folk som snuser/røyker i svangerskapet og mens de ammer er rævva foreldre. Men det er ikke lov å si for da får de som gjør det dårlig samvittighet 🙄 Og det er visst feil å fortelle folk at det er latterlig egoistisk å sette eget behov for nikotin foran et spedbarn sin helse. Og ja. Jeg snuste selv før jeg begynte å prøve å bli gravid. Det var en selvfølge å slutte. Anonymkode: ca9a0...04f Det er lov å si syns jeg. Pga sånne «stikk» fikk jeg nok viljestyrke til å slutte, til fordel for både meg og baby. Selvfølgelig hadde det vært bedre om jeg klarte å slutte helt av meg selv pga fornuft, men noen ganger er livet så ekstremt krevende at man trenger ekstra drahjelp for at fornuften skal vinne. Da hjalp det veldig når en venninne sa: «VIL du virkelig skade babyen din? For det er faktisk det du gjør!» jada, det var vondt å høre, men svaret var jo enkelt: «nei». Jeg er takknemlig i dag for drahjelpen jeg fikk. Anonymkode: 86cc1...b6d
. Anonym. Skrevet 17. februar 2024 #11 Skrevet 17. februar 2024 Bruk av snus mens du er gravid øker risikoen for en for tidlig fødsel. I tillegg kan snusing i svangerskapet øke risikoen for: dødfødsel. keisersnitt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #12 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg la dette spørsmålet inn under "Kropp og Helse" uten å få respons, og kom på at det holdr bedre hjemme her inne. Hørte en podcast der den ene influenceren snakket om hvor godt det er med snusdjuice og snus. Ble overrasket da hun er høygravid. Anonymkode: e5fab...66e Ja. Anonymkode: b7611...b1f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 Mulig det var tilfeldig da det ikke er uvanlig å spontanabortere i løpet av de første 3 månedene, men min søster var storforbruker av snus i sitt første svangerskap og mistet barnet da det nærmet seg 3 mnd.. I de 2 neste svangerskapene rørte hun ikke snusboksen og alt forløp bra med friske fine barn. Anonymkode: 83c29...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #14 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg la dette spørsmålet inn under "Kropp og Helse" uten å få respons, og kom på at det holdr bedre hjemme her inne. Hørte en podcast der den ene influenceren snakket om hvor godt det er med snusdjuice og snus. Ble overrasket da hun er høygravid. Anonymkode: e5fab...66e At hun sier det er godt betyr selvfølgelig ikke at hun gjør det mens hun er gravid? Med mindre hun sa det rett ut da. Anonymkode: 99786...72b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 0.25): Jeg la dette spørsmålet inn under "Kropp og Helse" uten å få respons, og kom på at det holdr bedre hjemme her inne. Hørte en podcast der den ene influenceren snakket om hvor godt det er med snusdjuice og snus. Ble overrasket da hun er høygravid. Anonymkode: e5fab...66e Ja! Og hvem ønsker uansett en nyfødt baby med nikotin- abstinenser? Herregud for en utmattende tanke. Det barnet kommer til å gråte 24/7 og være meget urolig. Anonymkode: d1226...6d1
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #16 Skrevet 18. februar 2024 Der er det sikkert delte meninger som så mange andre steder
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #17 Skrevet 18. februar 2024 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Der er det sikkert delte meninger som så mange andre steder Nei. Alle vet at det er farlig. Er du tilbakestående? Anonymkode: 0cc91...565 2
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #18 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Alle vet at det er farlig. Er du tilbakestående? Anonymkode: 0cc91...565 Alle vet ja gamle tannlegen min hadde ikke noe imot snus men den nye kommer til helvette om en bruker det så enkelt er det når du er oppsnasen mot folk bør du bruke nikket ditt i stedet for å gjemme deg bak AB dette er vek misbruk av AB Funksjon ?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 Maskinfører skrev (1 time siden): Der er det sikkert delte meninger som så mange andre steder Maskinfører skrev (1 time siden): Alle vet ja gamle tannlegen min hadde ikke noe imot snus men den nye kommer til helvette om en bruker det så enkelt er det når du er oppsnasen mot folk bør du bruke nikket ditt i stedet for å gjemme deg bak AB dette er vek misbruk av AB Funksjon ? Det er ikke delte meninger om hvorvidt snus er skadelig for fosteret, det ER skadelig. Og hva tannlegen skulle mene om saken er revnende likegyldig, det er forskjell på konsekvenser i munnhulen og konsekvenser hos et voksende foster. Anonymkode: 43d37...48e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #20 Skrevet 18. februar 2024 Maskinfører skrev (1 time siden): Alle vet ja gamle tannlegen min hadde ikke noe imot snus men den nye kommer til helvette om en bruker det så enkelt er det når du er oppsnasen mot folk bør du bruke nikket ditt i stedet for å gjemme deg bak AB dette er vek misbruk av AB Funksjon ? Handler om at folk klarer å oppdatere seg. Desverre er det mange der ute som ikke evner å ta til seg ny informasjon Anonymkode: 4a409...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå