AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 Jeg hørte på en podcast av to influencere/kjendiser der den ene er gravid og snuser. Jeg ble veldig overrasket, og ifølge google kan det gi en tidligere fødsel og lavere vekt på babyen, derfor synes jeg det er rart at kjendiser snakker høyt om hvor deilig det er med snus når man er gravid. Anonymkode: 73f97...0ea
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #2 Skrevet 17. februar 2024 Nikotin er jo gift. Nikotin fritt er et alternativ, men da får man jo ikke den vidunderlige rusen. Anonymkode: ee3e2...efc 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #3 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hørte på en podcast av to influencere/kjendiser der den ene er gravid og snuser. Jeg ble veldig overrasket, og ifølge google kan det gi en tidligere fødsel og lavere vekt på babyen, derfor synes jeg det er rart at kjendiser snakker høyt om hvor deilig det er med snus når man er gravid. Anonymkode: 73f97...0ea Når fikk du for deg at kjendis er likestilt med å være smart? Anonymkode: 3cfae...6f2 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #4 Skrevet 17. februar 2024 Influencere er ikke rollemodeller, de er bare folk som er fryktelig glad i oppmerksomhet. De har ofte lite refleksjon rundt om deres budskap er noe som andre har godt av eller bruk for å høre. Anonymkode: 6c138...815 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #5 Skrevet 17. februar 2024 Ja, det er det. Det er uansett nikotin som du putter i kroppen. Info fra helsenorge: Helserisiko ved snusing i graviditeten Bruk av snus mens du er gravid øker risikoen for en for tidlig fødsel. I tillegg kan snusing i svangerskapet øke risikoen for: dødfødsel keisersnitt lavere fødselsvekt være liten i forhold til svangerskapets varighet kortvarig pustestans i nyfødtperioden leppe-gane-spalte Nikotinet i snusen spiller sannsynligvis en viktig rolle i den økte risikoen for komplikasjoner. Det er derfor heller ikke risikofritt å bruke “hvit” snus med lite eller ingen tobakk, så lenge den inneholder nikotin. (https://www.helsenorge.no/gravid/royking-snus-og-graviditet/) Anonymkode: 6080e...5bb
. Anonym. Skrevet 17. februar 2024 #6 Skrevet 17. februar 2024 Bruk av snus mens du er gravid øker risikoen for en for tidlig fødsel. I tillegg kan snusing i svangerskapet øke risikoen for: dødfødsel. keisersnitt.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #7 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når fikk du for deg at kjendis er likestilt med å være smart? Anonymkode: 3cfae...6f2 Smarte er dem. Men intelligente, kan diskuteres.. Anonymkode: ee3e2...efc 1
Amistad Skrevet 18. februar 2024 #8 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 13.15): Smarte er dem. Men intelligente, kan diskuteres.. Anonymkode: ee3e2...efc Det er ofte ikke mengden intelligens det kommer an på, men det er først når dem skal bruke den problemene oppstår. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #9 Skrevet 18. februar 2024 Hvor mange ganger skal du stille dette spørsmålet egentlig? Vanskelig å ta til seg informasjon? Eller er du bare trollete denne uken? Anonymkode: 01802...c91
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Skrevet 18. februar 2024 Amistad skrev (26 minutter siden): Det er ofte ikke mengden intelligens det kommer an på, men det er først når dem skal bruke den problemene oppstår. Inne på noe der. Men rart å lese på Google at et individ er medlem i Mensa,men er totalt blottet for logikk på" Kongen befaler". Anonymkode: ee3e2...efc
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #11 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange ganger skal du stille dette spørsmålet egentlig? Vanskelig å ta til seg informasjon? Eller er du bare trollete denne uken? Anonymkode: 01802...c91 Jeg stilte spørsmålet først inne på "kropp og helse", men tenkte det var bedre å legge det inn under "svangerskap, fødsel og spedbarn" forumet. Jeg må da få lov å stille de spørsmålene jeg vil her inne🖕 Ts Anonymkode: 73f97...0ea
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #12 Skrevet 18. februar 2024 Jeg vet det er bedre for foster og mor enn røyking. Kan føre til betyr ikke at det fører til🥰 Anonymkode: 567f1...c00
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #13 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Inne på noe der. Men rart å lese på Google at et individ er medlem i Mensa,men er totalt blottet for logikk på" Kongen befaler". Anonymkode: ee3e2...efc Hvem tenker du på? Anonymkode: c5629...e06
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #14 Skrevet 18. februar 2024 Klart det ikke er bra. Nikotinen går rett i blodet. Mengden har nok noe å si. Jeg snuste litt engang jeg var gravid og mista. Slet lenge med samvittigheten 😥 Kunne ha mista likevel men…det er heller ikke noe særlig snilt mot barnet å føde et barn med nikotinabstinens. Snakk om å skyte seg selv i foten. Anonymkode: 6dbed...99f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå