Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert en rar problemstilling men😂 har en baby på 6,5 mnd som den siste tiden har vennet seg til å rive meg i håret ved innsovning/for å roe seg (river meg i håret ved våkentid også, men det er en annen historie😂)

Hun sovner kun på puppen på dagtid og før kvelden og drar meg da i håret/leker med det. Tar jeg håret bort blir hun hysterisk og gråter, sovner iallefall ikke🙈 vi samsover også om natten, og om hun våkner og er urolig er det kun håret som roer ned igjen og hun sovner fort. Før funka smokk, men nå er det altså håret. Og det er VONDT, og jeg merker jeg begynner å bli irritert når hun holder på. Men akkurat nå virker det som om det enten er å høre henne gråte og ikke sove eller bli revet i håret🫨 

Skal snart tilbake i jobb, og pappaen har jo ikke langt hår😂 og jeg er dritlei. Har prøvd å bytte ut med koseklut, men det er ikke godkjent😅

Noen med lignende erfaring? Hvodan komme seg ut av dette?

Anonymkode: 25144...21b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en veldig hårete bamse. Ikke akkurat denne, men noe lignende. https://pergarden.no/products/sau-interiorsau-av-saueskinn-kosedyr

Jeg har alltid satt opp håret så hun ikke skal få tak i det. Hun har vært helt besatt. Hjalp med en sånn hårete saueskinnsbamse her. De er litt dyre, da. Vi fikk vår i gave..

Anonymkode: ee04b...d17

Skrevet

Kan det hjelpe at hun får holde en finger eller hånden i stedet? Bare konsekvent gjøre det når hun går etter håret. Dere må nok bare regne med gråt til hun har vent seg av med det. Det er nok en trygghet for henne.

Litt morsomt å lese dette, for min yngste hatet å kjøre bil som baby. Men hvis jeg strakk armen bak og lot henne holde i en finger så roet hun seg umiddelbart. Og etter det var det å få holde en finger en bankers trygghet 😅 nå er hun fem og vil gjerne holde hånda når hun skal sove. Forsøkte venne henne av med det, og hva fant hun.. håret mitt 🤣 hun river ikke i det, men holder en liten hårtust i hånda si og sovner på 5 min. Forstå det den som kan

Anonymkode: c4fa0...87a

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sikkert en rar problemstilling men😂 har en baby på 6,5 mnd som den siste tiden har vennet seg til å rive meg i håret ved innsovning/for å roe seg (river meg i håret ved våkentid også, men det er en annen historie😂)

Hun sovner kun på puppen på dagtid og før kvelden og drar meg da i håret/leker med det. Tar jeg håret bort blir hun hysterisk og gråter, sovner iallefall ikke🙈 vi samsover også om natten, og om hun våkner og er urolig er det kun håret som roer ned igjen og hun sovner fort. Før funka smokk, men nå er det altså håret. Og det er VONDT, og jeg merker jeg begynner å bli irritert når hun holder på. Men akkurat nå virker det som om det enten er å høre henne gråte og ikke sove eller bli revet i håret🫨 

Skal snart tilbake i jobb, og pappaen har jo ikke langt hår😂 og jeg er dritlei. Har prøvd å bytte ut med koseklut, men det er ikke godkjent😅

Alle babyer river i håret, klipp det så glemmer de det ut innen håret vokser ut igjen. 

Anonymkode: dfc23...36f

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Autistiske barn pleier snurre hår som stimming. 

Anonymkode: dfc23...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...