Gå til innhold

Dere voksne par med store barn; når har dere sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har totalt ulike døgnrytmer. Vi har fire unger som nå er mellom 13 og 20 år gamle. Mannen er totalt A-menneske og jeg er totalt B-menneske. Før barn var dette uproblematisk da vi hadde hele ettermiddagen ledig til sex 🙈 Da vi hadde småbarn var nok døgnrytmene vår beste styrke, da jeg ikke hadde noe problem med å være våken til 02-03, og mannen hadde ingen problem med å stå opp 04-05. Begge fikk dermed sove sammenhengende på «sine» tidspunkt og alle var fornøyd. Nå er derimot problemet at vi hverken legger oss eller står opp samtidig. Jeg klarer ikke legge meg kl 21, og han klarer ikke være våken til kl 00. Det funker ikke.

Da ungene var babyer og småbarn hadde vi jo «duppen» til å ha sex - særlig i helgene. Som yngre barn kunne de jo enkelt bestikkes med iPad, «sove hos mormor» eller «pappa skal bare raskt hjelpe meg med noe i kjelleren». Fikk til relativt regelmessig sex med litt innsats. 

Nå derimot er ungene for store! Nå er de tenåringer, og vi finner absolutt ingen rom for sex. Det renner ungdommer ut og inn dørene til alle døgnets tider, og man vet aldri når de kommer/går. Alle tre sover ALDRI borte samtidig, og de sitter oppe lenger enn oss. De kan heller ikke lures sånn som før 😂🤭 Morgenen i helgene var en stund en løsning (ikke optimalt dog fordi jeg er så morgentrøtt pga b-menneske), men nå er ungene begynt å jobbe ulike helger så som regel er en eller to våken tidlig fordi de skal på jobb. 

Når har dere sex, dere som er i samme situasjon?? Å legge seg samtidig funker ikke. At jeg legger meg tidlig, og så står opp igjen funker heller ikke - da skjønner de det og lager et STORT nummer ut av hvor ekle vi er 🙄 Gidder ikke det… 

Anonymkode: c6476...fa2

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg og mannen har totalt ulike døgnrytmer. Vi har fire unger som nå er mellom 13 og 20 år gamle. Mannen er totalt A-menneske og jeg er totalt B-menneske. Før barn var dette uproblematisk da vi hadde hele ettermiddagen ledig til sex 🙈 Da vi hadde småbarn var nok døgnrytmene vår beste styrke, da jeg ikke hadde noe problem med å være våken til 02-03, og mannen hadde ingen problem med å stå opp 04-05. Begge fikk dermed sove sammenhengende på «sine» tidspunkt og alle var fornøyd. Nå er derimot problemet at vi hverken legger oss eller står opp samtidig. Jeg klarer ikke legge meg kl 21, og han klarer ikke være våken til kl 00. Det funker ikke.

Da ungene var babyer og småbarn hadde vi jo «duppen» til å ha sex - særlig i helgene. Som yngre barn kunne de jo enkelt bestikkes med iPad, «sove hos mormor» eller «pappa skal bare raskt hjelpe meg med noe i kjelleren». Fikk til relativt regelmessig sex med litt innsats. 

Nå derimot er ungene for store! Nå er de tenåringer, og vi finner absolutt ingen rom for sex. Det renner ungdommer ut og inn dørene til alle døgnets tider, og man vet aldri når de kommer/går. Alle tre sover ALDRI borte samtidig, og de sitter oppe lenger enn oss. De kan heller ikke lures sånn som før 😂🤭 Morgenen i helgene var en stund en løsning (ikke optimalt dog fordi jeg er så morgentrøtt pga b-menneske), men nå er ungene begynt å jobbe ulike helger så som regel er en eller to våken tidlig fordi de skal på jobb. 

Når har dere sex, dere som er i samme situasjon?? Å legge seg samtidig funker ikke. At jeg legger meg tidlig, og så står opp igjen funker heller ikke - da skjønner de det og lager et STORT nummer ut av hvor ekle vi er 🙄 Gidder ikke det… 

De er så store nå at dere kan være ærlige. Si at dere skal ha alenetid på soverommet og ikke vil forstyrres!

• Liker 3
Skrevet

Her er ungdommene stort sett på rommet sitt på kvelden, så om jeg hadde fulgt etter mannen på soverommet kl 21, hadde de ikke lagt merke til det uansett. 

det blir på morningen eller kvelden.

Selv om mannen din står opp så tidlig, kan han ikke event komme inn til deg et klokkeslett du tenker er ok? 

Anonymkode: 32d79...66b

• Liker 2
Skrevet

Det der er faktisk ikke så lett. Og, ja, jeg snakker av erfaring…

Ungdommene sitter gjerne våkne en stund på kvelden og den tiden de har lyst til å være sammen med oss, synes jeg er så dyrebar at jeg ikke har lyst til å «legge meg tidlig».

For oss har det hjulpet å si at hvis vi er på soverommet så vil vi ikke forstyrres. Det hender en sjelden gang at de er ute av huset samtidig midt på dagen. Så da benytter vi muligheten. Morgenen er også en mulighet av og til siden de gjerne sover lenge. Og noen ganger fungerer også midt på natten (når B-mennesket av oss legger seg), A-mennesket blir riktignok vekket, men sovner kjapt og fornøyd etter en kort runde.

Men. Det er bare en overgang. Flere venner av oss har fått en ny vår i forholdet da barna flyttet ut. Så personlig synes jeg at tiden med barna er såpass dyrebar at kjappiser er greit.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Vi har også ulik døgnrytme, men når vi er sammen legger vi oss likevel sammen. For det meste altså. Dette innebærer at jeg må legge meg tidligere enn ønsket oftest, men i helgene et han oppe lengre for meg. 

Sex med store barn gir likevel utfordringer, så vi er stille, og så reiser vi bort innimellom. Det er fordelen med store barn, at det er mulig. 

Så vi kompromisser oss egentlig til å ha tilstrekkelig nærhet. 

Anonymkode: 49445...531

Skrevet

Mulighet til hjemmekontor sammen eller avspasere litt midt på dagen?

Anonymkode: acfc2...45d

• Liker 2
Skrevet

Dere må bare prioritere det litt opp hvis det skal skje. Det er ikke umulig å ha samme døgnrytme.

Anonymkode: 4d1d4...537

• Liker 1
Skrevet

Dere må faktisk prøve og legge dere likt innimellom om det skal skje, vi har også barn i den alderen. Om vi legger oss til totalt forkjellige tider hver kveld vil det aldri skje. Mannen er ofte lengre oppe en meg, men et par dager i uka legger vi oss likt, da prater vi eller koser noen ganger leder det til sex andre ganger ikke. Så kan han jo stå opp igjen seinere om han fortsatt ikke er trøtt. Barna kan lære seg at soverommet er fristed der dem ikke buser inn. Banker dem på og ikke får svar så er det bare og snu og gå. Dem har fått beskjed om er det sos så får dem banke hardt på, men aldri skjedd. Dem har mulighet til og sende sms. Jeg hadde et av barna som var fæl på og kunne åpne opp døra, så der måtte jeg si at mamma og pappa kunne ha sex. Han trodde ikke helt på det med engang 😅 gamle folk som oss hadde ikke det lengre. Spurte han da hvordan han trodde vi hadde fått en atpåklatt på 3 år kom til verden. Han var da 15 år så han tålte og høre ordet foreldre som har sex, og mere detaljer fikk han jo ikke. Jeg vil ikke låse døra i tilfelle det skal oppstå noe

Anonymkode: 6c2d5...145

• Liker 1
Skrevet
Tobias001 skrev (8 timer siden):

De er så store nå at dere kan være ærlige. Si at dere skal ha alenetid på soverommet og ikke vil forstyrres!

Det har du vel god erfaring med selv?

Anonymkode: 2bbde...f19

Skrevet

Dama har ikke lyst på sex, så det har ordnet seg selv.

Anonymkode: bea9e...5fb

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lås døren på kvelden når dere "legger" dere. Stille sex.. Ta en dusj sammen. Snik til dere 2min her eller der. Må ikke vare i flere timer om dere ikke har mulighet til det. Morgensex? regner med alle ungdommene sover lenge i helgen?

Anonymkode: 29612...d38

• Liker 1
Skrevet

Vi er ikke så ulike i A og B, men må likevel lete litt etter tid og sted. Det er nok oftest når vi skal legge oss. Noen ganger ligger jeg og leser litt etterpå. I helgen kan vi ta en runde på morgenen, for ungene pleier da å være på rommet eller i stua. Hvis ingen haster av gårde på jobb, kan vi ta en kjapp en etter skolebussen har gått. Eldste har da enten dratt eller sover. Det hender vi kan ta en runde i bilen før vi kommer hjem, eller vi kan kose oss på sofaen om de er oppe på rommene eller ute, for da hører vi om de kommer i trappa eller kommer kjørende. Vi tar også noen overnattinger på hotell i nabobyen mens ungene er alene hjemme (yngste er 11 og eldste er 19). Og noen ganger kan vi ta en kjapp en i skogen på tur med hunden. 

Anonymkode: 30546...3a3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er ikke så ulike i A og B, men må likevel lete litt etter tid og sted. Det er nok oftest når vi skal legge oss. Noen ganger ligger jeg og leser litt etterpå. I helgen kan vi ta en runde på morgenen, for ungene pleier da å være på rommet eller i stua. Hvis ingen haster av gårde på jobb, kan vi ta en kjapp en etter skolebussen har gått. Eldste har da enten dratt eller sover. Det hender vi kan ta en runde i bilen før vi kommer hjem, eller vi kan kose oss på sofaen om de er oppe på rommene eller ute, for da hører vi om de kommer i trappa eller kommer kjørende. Vi tar også noen overnattinger på hotell i nabobyen mens ungene er alene hjemme (yngste er 11 og eldste er 19). Og noen ganger kan vi ta en kjapp en i skogen på tur med hunden. 

Anonymkode: 30546...3a3

Dette er hva jeg vil kalle et sunt og aktivt sexliv. 👍 

Skrevet
10 hours ago, Tobias001 said:

Nei, fysj😂

Anonymkode: bf8d9...d05

• Nyttig 2
Skrevet

Vi har som regel sex søndag morgen. Noen ganger også andre morgener. Kveldssex har vi ikke hatt på mange år, for da er vi alltid så trøtte og slitne. 

Så har vi i mange år passet på å få noen helgeturer borte fra ungene. 3-4 ganger i året har vi det. Vår favoritt da er å leie ei hytte som ligger litt usjenert til, gjerne med utendørs jacuzzi, og så tilbringer hele døgnet uten klær. Da blir det mye nærhet og kos, og også sex et par ganger om dagen. Disse pusterommene har vi veldig stor glede av. Anbefales!

Anonymkode: effa3...d52

Skrevet

Vi deler ikke soverom med ungdommene så å ha sex før vi legger oss er ikke noe problem da vårt soverom er i andre etasje og de har soverommene sine i kjelleren.

Anonymkode: 420e4...296

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Reelt utfordring😊

Selv er vi ikke så opptatt av sex, så vi gidde rett og slett ikke. Vi syntes ikke «styret» er verdt det, så vi dropper det rett og slett.

Vi har sex en og annen sjelden gang om vi reiser bort bare oss. Altså 1-3 ganger året. 

Anonymkode: 2480d...a82

• Nyttig 1
Skrevet

Vanligvis når vi legger oss. Har tv på rommet, så vi ser liksom på film. Vi har begge hjemmekontor, og har mulighet på dagtid også. 

Anonymkode: 66ff4...cf6

Skrevet
Tobias001 skrev (10 timer siden):

Nei. Hørte foreldrene mine ha sex da jeg var 16. Ekkelt.

Anonymkode: f2d80...242

Skrevet

Har sluttet å ha sex. Befriende.

Anonymkode: 6a6b9...b74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...