Gå til innhold

Har du verdens beste vaffeloppskrift 😍

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen dele? Sliter med å få vaflene tykke og gode. De blir tynne og slappe. Hjælp?! 

Anonymkode: 88170...ea5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns sjømannskirkens oppskrift er veldig god.

Anonymkode: 5fa6e...7f7

• Liker 2
Skrevet

Bytt ut melka med kulturmelk :)

Anonymkode: 0f193...edf

• Liker 3
Skrevet

Elsker Det Søte Liv sin oppskrift på Drømmevafler. Vi lager ikke annet etter å ha testa denne 🙈

Anonymkode: b2ed6...2e1

Skrevet

Jeg pleier bruke matprat sin oppskrift. Liker tykke myke vafler. Har gjerne litt havregryn i, da blir røren litt tykkere. Ellers spiller jernet en rolle og, jeg har wilfa og er fornøyd med det.

Anonymkode: 55296...df2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg syns sjømannskirkens oppskrift er veldig god.

Anonymkode: 5fa6e...7f7

Ja, sjømannskirkens vaffeloppskrift er den klart beste (og det har den også blitt kåret til). 

Endret av Arkana
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har prøvd ut med kulturmelk, fløte, natron og bakepulver. Til og med kokos creme istede for fløte. Prøvd hver for seg og sammen. Jeg syns de beste er laget med fløte og ekte kardemommefrø som jeg maler. 

• Liker 1
Skrevet

Mye smør og sukker i sjømannskirken. Sikkert godt, men ikke min stil. Jeg bruker verken smør eller sukker untatt en god del smør i jernet. Mange egg hjelper. Jeg tar kanskje 1 liter H-melk, passe mye hvetemel og 6 egg. Kan godt variere med kefir eller rømme for å forbedre vaflene ytterligere. Vaflene blir gode. 

Skrevet
I Grosny skrev (På 17.2.2024 den 0.00):

Mye smør og sukker i sjømannskirken. Sikkert godt, men ikke min stil. Jeg bruker verken smør eller sukker untatt en god del smør i jernet. Mange egg hjelper. Jeg tar kanskje 1 liter H-melk, passe mye hvetemel og 6 egg. Kan godt variere med kefir eller rømme for å forbedre vaflene ytterligere. Vaflene blir gode. 

Mye egg i pannekaker, lite egg i vafler. Det er oppskriften jeg lærte av min mor og det stemmer. Jo mindre egg, jo bedre vafler.

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

Mye egg i pannekaker, lite egg i vafler. Det er oppskriften jeg lærte av min mor og det stemmer. Jo mindre egg, jo bedre vafler.

Enig. Og bytte ut ca halvparten av melken med vann. Da blir vaflene luftigere. 

Anonymkode: a69c7...6d7

Skrevet

I vafler bruker jeg det jeg har:Vaniljesaus, sur melk, søt melk, rømme, Fløte, krem, grøt osv +egg, Hvetemel og smør. Blir alltid godt. 

Anonymkode: e7239...c93

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (1 time siden):

Kanskje jeg bør teste litt. Jeg kan lage pannekakerøre og vaffelrøre ganske likt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...