Gå til innhold

Bhg- blir deres barn tatt imot i garderoben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår bhg blir de ikke det. Selv om det er ansatte i garderoben, eller på vei gjennom, så sier de bare hei, og går inn på avdelingen. Synes det er litt dumt at barna ikke blir møtt der og tatt imot, men det er kanskje ikke vanlig det? Merker at min jente blir mer usikker av å bli levert midt oppi lek og kaos inne på avdelingen.. 😕

Anonymkode: ebd66...f23

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hver eneste dag! Dette er sånt som man tar opp hos FAU. Finn ut hvem som er fau og skriv en mail

• Nyttig 5
Skrevet

Hver dag. Både da vi kommer, og da vi går. De sitter på benken å venter til vi har gått både ved levering og ved henting. Men de er sykt flinke i den bhg jeg har unger i også

Anonymkode: 2294e...a87

• Hjerte 2
Skrevet

Nei. Garderoben er i en annen etasje og deles av mange avdelinger, vi foresatte følger opp. 

Men når vi kommer opp blir barnet tatt imot av en ansatt som viser hvor de kan sitte. 

Vi leverer til frokost. I vår barnehage har de en regel om at det er kjenetid fra 09.30. Da er de i gang med aktiviteter og har mindre tid til å ta imot hvert barn, da det blir å avbryte for resten. 

Anonymkode: 7f643...113

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

I gode barnehager blir barna møtt i garderoben. 

I dårlige barnehager blir de ikke det. 

Anonymkode: 68ef9...344

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei. Vi kler av oss og går inn på avdelingen. Helt greit da det plutselig kan være 4-5 unger i garderoben..og da fint at 1 ansatt skal bruke tid på se på barna bli kledd av når de kan være inne på avdelingen. Pluss om man levere 07-08 er det ofte 1 på avdelingen og da er det vanskelig å være 2 steder samtidig 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jaha, forklar hvorfor?

Anonymkode: 6e34c...e1c

• Liker 6
Skrevet

Nope☺️ Avdelingen er jo i en annen etasje og jeg forventer faktisk at de ansatte er der hvor deres barn skal være. Om en av dem tilfeldigvis er nede for å hente noe når vi kommer smiler de blidt og sier «hei:) så fint at du kom, vi møtes oppe.» Har hatt forskjellige barnehager og denne er den aller beste. Så fine folk som jobber der og som ivaretar barna på beat tenkelig måte. Når én voksen er nede for å hente frukt til barn er det bare én igjen med de andre oppe. Sier seg selv at vi skal levere der. Ser ikke problemet.

Anonymkode: 8fb2f...aab

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nope☺️ Avdelingen er jo i en annen etasje og jeg forventer faktisk at de ansatte er der hvor deres barn skal være. Om en av dem tilfeldigvis er nede for å hente noe når vi kommer smiler de blidt og sier «hei:) så fint at du kom, vi møtes oppe.» Har hatt forskjellige barnehager og denne er den aller beste. Så fine folk som jobber der og som ivaretar barna på beat tenkelig måte. Når én voksen er nede for å hente frukt til barn er det bare én igjen med de andre oppe. Sier seg selv at vi skal levere der. Ser ikke problemet.

Meg igjen! Vi henter selvfølgelig også på avdelingen eller ute og jeg forventer ikke at en ansatt blir med for å kle på barnet før det drar hjem. Høres helt normalt ut med din barnehage spør du meg.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du vært inne i en bhg?

Vet du noe om hvordan bemanningen er?

Jeg jobbet på småbarnsavdeling, 14 barn 0-3 år og 4 ansatte. Tidligvakt begynte 6.45 og neste kom på jobb 7.45. Frokost kl 8. 

Og det var hos oss at nesten alle barna var på plass til frokost. Så vi kunne være alene med 8-10 barn og gjerne flere før ansatt nr 2 kom på jobb. 

Så nei, vi hadde ikke mulighet til å gå ut i garderoben for å ta imot barna. 

Men vi fikk høy score av foreldrene og de hadde ikke noe problem med å gå inn på avdelingen. 

Anonymkode: 85d02...43d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, ikke en gang i tilvenningstiden. Vi foreldre måtte bare åpne døra og slippe de inn. 

Anonymkode: 3062a...4a2

Gjest jegerrinne
Skrevet

I den private ungene gikk i ble vi altid møtt o garderoben. Når ene begynte i kommunal, ble vi aldri møtt

Skrevet

Møtt i garderoben? For noe tøv

Anonymkode: 1528b...ccd

• Liker 5
Skrevet

Møtt i garderoben? Hvorfor? 😂 dull og dall, nei de ansatte er i avdelingen og tar godt i mot barna, er mer enn fornøyd. 

• Liker 10
Skrevet

Trodde ved første øyekast dette gjaldt barn som ble FØDT i garderoben 😅

Anonymkode: dd7f2...957

• Nyttig 3
Skrevet

Nei. Er de 3 eldste avdelingene har felles garderobe med hver sin del. 
Så er det felles areal hvor det er kjøkken og spiseområde hvor de har felles frokost frem til 0830. Avdelingene er innenfor der igjen på hver sin ende. 
men både kjøkkenassistenten og ansatte (både på mitt barns avdeling og andre avdelinger) hilser på barnet og sier god morgen, og kanskje småprater litt om de har tid. 
om jeg leverer til frokost blir barnet tatt imot ved spiseområdet.

jeg leverer som regel ca kl9, og da følger jeg inn på avdelingen. 

på de 2 småbarnsavdelingene har de egen inngang og garderobe. Da tok de ofte imot i garderoben. Der er avdelingen rett innenfor garderoben. 

Anonymkode: e7dc5...733

• Liker 1
Skrevet

Det første året var det bare ei åpen dør med port som skilte garderobe og «avdeling»(de hadde en egen etasje). Da var det alltid en ansatt i umiddelbar nærhet av døra. Hadde de kapasitet stod en av dem og prata med oss/til barna fram til vi hadde kledd av. Vi gikk aldri inn, men leverte i døra fra garderoben. 
Nå må vi gå inn i fellesarealet midt i barnehagen. Der sitter det alltid noen og tar i mot. Avhengig av barnets behov kan vi levere der, følge inn på kjøkkenet for frokost, følge på rom for lek eller bli fulgt tilbake til garderoben med en ansatt så barnet kan si hadet der og vinke. Hvis det er ansatte i garderoben kan vi levere direkte, men mine barn liker ikke brudd i rutinen. 
En gang møtte jeg på styreren på parkeringsplassen når jeg skulle levere yngste med syk storesøster på slep. Da tok styrer med seg yngste inn og hjalp med yttertøy og håndvask og jeg slapp å ha med sykt barn inn. 

Anonymkode: e77af...2ca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ikke enig. Våres blir ikke det men de ansatte venter alltid med en ledig fang og tar virkelig godt i mot på avdelingen.  De får alltid oppmerksomhet og hjelp hvis de trenger det

Anonymkode: 9b219...7a9

• Liker 7
Skrevet

I mitt barns barnehage blir han tatt imot i garderoben, men i barnehagen jeg jobber er døra lukket, men ser vi at det kommer et barn så møter vi barnet selvsagt så han eller hun føler seg sett og velkommen. Det har ikke noe å si hvor du møter barnet, så lenge barnet blir møtt ordentlig når han eller hun kommer inn.. 

Anonymkode: d3f2d...47a

• Liker 4
Skrevet

Nwi heldigvis ikke

Anonymkode: 57ab1...eca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...