Gå til innhold

Jeg er i midten av 30-årene og har aldri vært i et forhold. Det skremmer menn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at man kan bli skeptisk til at jeg ikke har vært i et forhold før. Men jeg får jo virkelig ikke gjort noe med det nå. 

Jeg har hatt mine sjanser, men jeg har ikke ønsket eller turt å innlede forhold. Jeg har enten ikke vært interessert nok, eller ikke vært trygg nok på mannen til å stole på han. Men jeg føler samtidig at jeg ikje har møtt den rette, for da hadde jeg jo turt. 

Jeg har helt klart issues ift å åpne meg helt opp for noen. Men jeg prøver jo. Og blir møtt av stor skepsis, der jeg føler meg nesten angrepet. Jeg ønsker ikke å måtte forsvare meg selv gang på gang. 

Hva er deres tanker rundt dette? Både min situasjon og mennene sin skepsis. 

Anonymkode: c9e18...4e5

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er som deg. Også kvinne i midten av 30 årene og har aldri vært i et forhold. Et tips med meg er å jobbe med å være i et godt forhold med deg selv. (selvkjærlighet). Da vil du på sikt utvikle deg til å bli mer trygg i deg selv og skinne mer innenfra. Lytt til følelsene. Om du ikke føler du har møtt den rette så har du nok ikke det.

Når du møter den absolutte rette vil du være trygg.

Jeg vet ikke hva mine tanker er rundt det, men jeg har bare akseptert at jeg skal være singel hele livet da min partner jeg aldri møtte er død.

Anonymkode: a3bf8...c3e

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan være lett å tro at folk på den alderen som aldri har vært i forhold vil kunne være veldig sære. De har aldri lært seg å forholde seg til en partner og det å leve tett på et annet menneske. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg skjønner at man kan bli skeptisk til at jeg ikke har vært i et forhold før. Men jeg får jo virkelig ikke gjort noe med det nå. 

Jeg har hatt mine sjanser, men jeg har ikke ønsket eller turt å innlede forhold. Jeg har enten ikke vært interessert nok, eller ikke vært trygg nok på mannen til å stole på han. Men jeg føler samtidig at jeg ikje har møtt den rette, for da hadde jeg jo turt. 

Jeg har helt klart issues ift å åpne meg helt opp for noen. Men jeg prøver jo. Og blir møtt av stor skepsis, der jeg føler meg nesten angrepet. Jeg ønsker ikke å måtte forsvare meg selv gang på gang. 

Hva i din historie skremmer menn da? Uforståelig for meg  iallefall.

Skrevet
Mr X skrev (5 minutter siden):

Det kan være lett å tro at folk på den alderen som aldri har vært i forhold vil kunne være veldig sære. De har aldri lært seg å forholde seg til en partner og det å leve tett på et annet menneske. 

De særeste menneskene jeg vet om, er i forhold. Sivilstatus er ikke avgjørende her. Synd om mange tror det!

Anonymkode: 169ad...1d1

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
TomSawyer skrev (5 minutter siden):

Hva i din historie skremmer menn da? Uforståelig for meg  iallefall.

De spør f.eks om jeg har vært singel lenge, og jeg sier at jeg ikke har hatt kjæreste før. Da blir de helt stresset, kaller det rødt flagg, spør og graver. Jeg sier minst mulig til menn jeg nettopp har møtt. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

De særeste menneskene jeg vet om, er i forhold. Sivilstatus er ikke avgjørende her. Synd om mange tror det!

Anonymkode: 169ad...1d1

Kanskje, men hvor mange evig single i midten av 30 årene kjenner du? Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis har rett i mine antagelser, men at det kan være lett å tenke slikt.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

De spør f.eks om jeg har vært singel lenge, og jeg sier at jeg ikke har hatt kjæreste før. Da blir de helt stresset, kaller det rødt flagg, spør og graver. Jeg sier minst mulig til menn jeg nettopp har møtt. 

Kan du formulere det på en annen måte? For å nyansere det liksom. Noe ala "Jeg har hatt flere relasjoner over tid, men aldri møtt noen jeg har syntes har vært verdt å inngå et mer seriøst forhold hvor man møter hverandres familier eller blir samboere." Hvis du har hatt datingrelasjoner som har vart en stund f.eks. På en eller annen måte legge det frem som at det har vært en valgt ting fordi du ikke vil gå inn i et forhold uten å føle at det har mulighet til å bli noe. "Jeg har aldri hatt kjæreste" høres kanskje tristere ut enn det egentlig er. Jeg ville ikke tatt det som et rødt flagg hvertfall. 

Anonymkode: a0c23...7a9

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo ikke manglende forholdserfaring som skremmer, men alt det som ligger bak. Du sier jo selv at du har problemer, og ikke så mange har lyst på det i livet sitt. 

Anonymkode: 38a64...723

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Høres fremdeles helt merkelig ut for meg. Er det ikke bare sånn at du ikke har møtt din mann ennå tror du?

Menn som reagerer som du beskriver tror nå jeg du bare skal være glad du slipper å ha i livet ditt.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville tenkt at du er lesbisk. Deretter ville jeg tenkt at du er aseksuell. Men hvis du hadde vært imøtekommende og hyggelig, da ville jeg gitt deg(t) en sjanse, og tenkt kanskje er hun min livs lykke som ingen andre har oppdaget før akkurat nå.

Anonymkode: b968f...26d

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg sier minst mulig til menn jeg nettopp har møtt. 

Hva legger du i dette da?

De færreste menn vil høre om tidligere etfaringer, så det må jo være en grunn til at det kommer opp.

Man kan ikke være for hemmelighetsfull og stille heller, da tror jo folk det hvertfall er noe galt.

Anonymkode: 30967...8c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De færreste menn vil høre om tidligere etfaringer, så det må jo være en grunn til at det kommer opp.

Man kan ikke være for hemmelighetsfull og stille heller, da tror jo folk det hvertfall er noe galt.

De fleste første datene jeg har vært på spør hvor lenge jeg har vært singel. Jeg har ikke nevnt noe om det før de spør. 

Skrevet

👆Det alene hadde ikke skremt meg, men kanskje det skremmer menn som er av den typen du ser etter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 22.17):

Kan du formulere det på en annen måte? For å nyansere det liksom. Noe ala "Jeg har hatt flere relasjoner over tid, men aldri møtt noen jeg har syntes har vært verdt å inngå et mer seriøst forhold hvor man møter hverandres familier eller blir samboere." Hvis du har hatt datingrelasjoner som har vart en stund f.eks. På en eller annen måte legge det frem som at det har vært en valgt ting fordi du ikke vil gå inn i et forhold uten å føle at det har mulighet til å bli noe. "Jeg har aldri hatt kjæreste" høres kanskje tristere ut enn det egentlig er. Jeg ville ikke tatt det som et rødt flagg hvertfall. 

Anonymkode: a0c23...7a9

Takk for tips, skal prøve å formulere meg anderledes. 

Jeg har hatt ett FWB «forhold» over lang tid, men det var ikke følelser involvert. Og så har jeg hatt typ 2 datingsituasjoner som varte noen måneder, men det er jo lenge siden (jeg var 19 og 25). 

Så jeg har ikke tenkt at dette er relevant. Men for å ikke skremme mennene kan jeg formulere meg slik at dette er inkludert i min «forholdshistorie». 

Skrevet
Krist1an skrev (På 16.2.2024 den 23.08):

👆Det alene hadde ikke skremt meg, men kanskje det skremmer menn som er av den typen du ser etter.

Fint å høre :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 22.43):

Jeg ville tenkt at du er lesbisk. Deretter ville jeg tenkt at du er aseksuell. Men hvis du hadde vært imøtekommende og hyggelig, da ville jeg gitt deg(t) en sjanse, og tenkt kanskje er hun min livs lykke som ingen andre har oppdaget før akkurat nå.

Anonymkode: b968f...26d

Er du mann? 

Jeg er ikke lesbisk eller bifil. Litt rart å skulle tenke at jeg er lesbisk når jeg dater menn. Men ja, et stort behov for sex har jeg ikke, så tanken om aseksualitet er ikke helt på jordet. 

Håper jo at jeg er det siste du nevner der :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 22.54):

Tipper de fleste tenker du er lesbisk eller bifil. Eventuelt hatt en streng religiøs oppvekst

Anonymkode: a5ea5...e55

Skrevet

Jeg er kvinne på 42 som heller aldri har vært i et forhold. Jeg har deita en del, vært i noen situationships men "nådde" aldri opp til forhold. Han siste jeg hadde noe med har tilknytning- og etableringsangst. Det er jo egentlig ikke min feil og dermed ikke noe jeg er villig til å ta ansvar for. 

Jeg har også kjent på skam fordi jeg alltid er alene, men så fant jeg ut at folk som får meg til å skamme meg over meg selv ikke er mennesker jeg ønsker å ha i livet mitt uansett. 

Jeg blir faktisk mer skeptisk ovenfor folk som går fra forhold til forhold og har mange "løse tråder" her og der. Hva er det med sånne folk som får sjanse etter sjanse, men som likevel ikke klarer å få til noe varig? 

Nei, ts. Det er ingeting å skjemmes å over. Hev hodet og vær stolt av deg selv. 

Anonymkode: ce58f...5f4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 21.06):

Hvis du har lyst til å gjøre deg selv en tjeneste, så dropp dette tøyset om at menn blir "redde" og "skremte" eller "føler seg truet" av deg.

Det finnes ikke et mentalt friskt voksent hankjønn i landet som ville reagert på deg med frykt. Du er ikke "farlig" for den andre halvparten av arten vår, som i motsetning til deg er dyrket frem for jakt og kamp, og du blir ikke oppfattet slik heller.

Irriterende, derimot? Kanskje. Utrivelig, brautende, upålitelig, nedlatende, fiendtlig, umoden, billig, harry eller lignende? Kan hende.

Men vi blir ikke "skremt" av deg. Du virker bare dum når du lirer av deg slike flåsete påstander.

Start der, så kan vi gå videre til resten av problemet ditt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...