Gå til innhold

Hadde dere turt å reise på en hytte alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om dagen går det greit. Men jeg kan være litt redd for mørket. Spesielt når jeg ligger i hytta alene.Nå har jeg leid en hytte å skal være alene i fem dager. Er spent på hvordan det blir.Hvorsan håndtere redsel når mørket kommer? 

Anonymkode: c9c88...1bb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, som enslig og hytteeier må jeg nesten det om jeg vil bruke hytta. Når det føles skummelt, tenk rasjonelt. Hva er sjansen for at noe farlig lusker utenfor? Tilnærmet null. K57

Anonymkode: 21da5...f0c

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg allerede da jeg gikk på ungdomsskolen. Hva er skummelt med det egentlig?

Anonymkode: 00212...ad6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, som enslig og hytteeier må jeg nesten det om jeg vil bruke hytta. Når det føles skummelt, tenk rasjonelt. Hva er sjansen for at noe farlig lusker utenfor? Tilnærmet null. K57

Anonymkode: 21da5...f0c

Men den er aldri null 🤣

Anonymkode: b275e...62e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden. Jeg er så mørkredd at det er såvidt jeg sover med lyset av 🤭

Anonymkode: 8e934...fc3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjorde jeg allerede da jeg gikk på ungdomsskolen. Hva er skummelt med det egentlig?

Anonymkode: 00212...ad6

Samme her. Dro også på tur med telt i skogen fra 12-årsalderen.

Har vært alene i campingvogna hvis mannen har hatt jobbhelg, aldri opplevd noe skummelt. Det at jeg har fått være i fred skyldes kanskje delvis at jeg kjører en typisk «mannfolkbil» (type pickup), så folk har trodd at mannen også er der.

Anonymkode: 97dc9...a8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Om dagen går det greit. Men jeg kan være litt redd for mørket. Spesielt når jeg ligger i hytta alene.Nå har jeg leid en hytte å skal være alene i fem dager. Er spent på hvordan det blir.Hvorsan håndtere redsel når mørket kommer? 

Du kan feks se en koselig film, det har jeg gjort når jeg har vert alene på hytten

Anonymkode: fb968...e21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hytta og beliggenhet. Hjemme er det lengre avstand til naboene enn på hytta. Forskjellen er vel at det ikke er gatelys på veien til hytta. Så er litt mørkere om en vil ut å gå om kvelden. 

Anonymkode: 7a63a...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg gjort og på en sånn veldig primitiv en. Uten en nabo i sikte. Det hjelper å gå en liten kveldstur i mørket hver kveld så du får litt eierskap til mørket. Og unngå å se på noe skumle ting noen uker før du skal:) Har du mulighet til å høre på radio, så kan det hjelpe ganske mye. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri i verden. Vi har hytte på en forlatt sæter hvor det kun er vi som har hytte og det er uten mobildekning. Hytta har ikke strøm eller vann. 

Er rene skrekkfilmen å reise dit alene! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det skumlere å være alene på hytta enn hjemme?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem. Har tatt meg en uke i fjellet aleine minst to ganger i året de siste 20 årene. Riktignok bare i hengekøye eller telt men det har bare vært deilig. Tror ikke hytte hadde vært noe mer skummelt så det hadde nok gått fint for min del 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke likt å være alene på en hytte uten bilvei, strøm og innlagt vann. Er nok litt pysete slik. 

Anonymkode: 7a63a...02f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg gjort. Det som har hjulpet meg litt, er å rett og slett bare se ut i mørket (spørs jo litt om du har noe utsikt da, men er jo som oftest en eller annen annen hytte i nærheten?) . Har på tv på lavt volum med noe koselig hele kvelden. 

Anonymkode: a3717...8c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort mange ganger. Første gangen jeg og hadde med ungene, så ringte svigers 6 ganger første dagen, de kunne ikke skjønne jeg turte alene med 2 små, uten strøm og uten innlagt vann 

Ungen er nå store og elsker å være der. Eldste på 19 kjører nå opp alene å er der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis hytta ligger i et sånt hytte-boligfelt, så hadde det gått greit 🙂

Anonymkode: 88316...6cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo digg å være alene. Er vel ikke så stor forskjell på hytte og hus.

Anonymkode: 43c31...62b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodas skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det skumlere å være alene på hytta enn hjemme?

For min del er det fordi hytta er langt fra befolkning, det ikke er mobildekning og ikke innlagt strøm eller vann. Det har vi her hjemme. Hjemme kan jeg også ta kontakt med noen hvis det skjer noe. På hytta må vi løpe opp på en bergtopp for å få dekning, og det tar jo litt tid og er ikke så greit når det er bekkmørkt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye engsetelige folk her i kveld, eller er det du som er redd for å bli drept om du drar på date?

Anonymkode: 4fe13...bb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...