Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er litt over 12 uker på vei, og skal på UL neste uke. De siste dagene har tanker om MA vært til stede. Hva om jeg allerede har mistet fosteret? Var på TUL i uke 9, da så det fint ut i følge legen. Eneste var at han mente jeg var 5-6 dager kortere på vei enn det jeg har regnet ut selv. 
Så langt i svangerskapet har jeg nesten ikke hatt symptomer. Har hele veien hatt ømme bryst, men varierer fra dag til dag hvor ømme de er. Samt vert en del oppblåst. Hadde i uke 10 en del hodepine. Ellers ingen andre symptom. Jordmor sier det er normalt. 
Jeg har ikke hatt noen blødninger. Hadde 2 dager med brun utflod i uke 6, ellers ingenting. Men angsten kommer snikende innpå likevel.

Noen tanker? Dere som har opplevd MA, merket dere noe selv i forkant av UL? Kan legge til at jeg har opplevd SA, som er litt av årsaken til tankene om MA er tilstede.

Anonymkode: 49fca...5d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Jeg er litt over 12 uker på vei, og skal på UL neste uke. De siste dagene har tanker om MA vært til stede. Hva om jeg allerede har mistet fosteret? Var på TUL i uke 9, da så det fint ut i følge legen. Eneste var at han mente jeg var 5-6 dager kortere på vei enn det jeg har regnet ut selv. 
Så langt i svangerskapet har jeg nesten ikke hatt symptomer. Har hele veien hatt ømme bryst, men varierer fra dag til dag hvor ømme de er. Samt vert en del oppblåst. Hadde i uke 10 en del hodepine. Ellers ingen andre symptom. Jordmor sier det er normalt. 
Jeg har ikke hatt noen blødninger. Hadde 2 dager med brun utflod i uke 6, ellers ingenting. Men angsten kommer snikende innpå likevel.

Noen tanker? Dere som har opplevd MA, merket dere noe selv i forkant av UL? Kan legge til at jeg har opplevd SA, som er litt av årsaken til tankene om MA er tilstede.

Anonymkode: 49fca...5d6

Hatt 2 MA - en oppdaget i uke 11 og en oppdaget i uke 13. Ikke merket noe som helst i forkant eller mistenkt det. Ingen smette, ingen blødning/spotting, ingen reduserte symptomer. 

Rundt 20% av alle graviditeter ender i SA eller MA frem til uke 12. Men sannsynligheten minker jo for hver uke som går. Er ingen forskning som skiller de to fra hverandre da de i bunn og grunn er akkurat det samme - avsluttet svangerskap. 

At symptomene variere fra dag til dag - uke til uke er helt normalt. Noen har mye symptomer, andre har knapt noen. 

Anonymkode: 6494c...bdf

Skrevet

Jeg har hatt to MA (oppdaget uke 9 og 12) men begge ganger hadde det sannsynligvis aldri utviklet seg et embryo. De to gangene jeg var på ultralyd i uke 8-9 og det var et friskt foster der ble det baby😊

Anonymkode: b5737...ff5

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...