AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #81 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Foruten at det relevante for din risiko er dine personlige omgivelser, og ikke hva som skjer flere tusen mil unna i andre land, så vet vi alle at det "har skjedd" mye mer at folk dør i trafikkulykker. Derfor tilbake til spørsmålet: Er du tilsvarende livredd for å bevege deg i trafikken? Eller er alt dette bare den vanlige og akk så monotone og kjedsommelige bitchingen på tomgang mot sånne forferdelige mennesker med penis? Anonymkode: a391e...5e3 Ja det er jeg, er redd for å ferdes i trafikken. Er redd for å møte rovdyr hvor jeg vet det befinner seg rovdyr, for at flyet styrter om jeg sitter på et fly, om å oppleve overgrep om jeg befinner meg i selskap med en fremmed mann eller mann jeg ikke vet om er helt til å stole på og jeg sliter med å finne en rømmningsvei og han ikke har vist at han ikke skal gjøre meg noe enda. Du tar feil om du tror jeg er sexist, har bare en hjerne som bryr seg om risiko. Anonymkode: 7522b...9b7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #82 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det er jeg, er redd for å ferdes i trafikken. Er redd for å møte rovdyr hvor jeg vet det befinner seg rovdyr, for at flyet styrter om jeg sitter på et fly, om å oppleve overgrep om jeg befinner meg i selskap med en fremmed mann eller mann jeg ikke vet om er helt til å stole på og jeg sliter med å finne en rømmningsvei og han ikke har vist at han ikke skal gjøre meg noe enda. Du tar feil om du tror jeg er sexist, har bare en hjerne som bryr seg om risiko. Anonymkode: 7522b...9b7 Men har du en hjerne som veier risiko opp mot fordeler, eller er du bare generelt imot enhver risiko du kjenner til? Mange er redd for terrorister. Etter å ha sett på sannsynligheten for å dø av terror ifht å dø av fall på badet så er jeg ikke redd for terror. Anonymkode: a4462...a65
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #83 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men har du en hjerne som veier risiko opp mot fordeler, eller er du bare generelt imot enhver risiko du kjenner til? Mange er redd for terrorister. Etter å ha sett på sannsynligheten for å dø av terror ifht å dø av fall på badet så er jeg ikke redd for terror. Anonymkode: a4462...a65 Veier opp, men noen ganger er det vanskeligere ut ifra situsjonen. Du har den naive innstillingen at ingenting skal skje meg jeg kunne ønske jeg kunne ha mer av, bare i en sassy form der du angriper at andre er redde når du vet det de er redd for faktisk skjer. Kjenner 8 kvinner i nær krets om har opplevd overgrep. Har ikke spurt alle. Anonymkode: 7522b...9b7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #84 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veier opp, men noen ganger er det vanskeligere ut ifra situsjonen. Du har den naive innstillingen at ingenting skal skje meg jeg kunne ønske jeg kunne ha mer av, bare i en sassy form der du angriper at andre er redde når du vet det de er redd for faktisk skjer. Kjenner 8 kvinner i nær krets om har opplevd overgrep. Har ikke spurt alle. Anonymkode: 7522b...9b7 Ikke at jeg går å spørr, har hendt at jeg har spurt, men i du vet sånne hjerte til hjerte samtaler der de deler noe, å du bekymrer deg for dem så du spørr om de har opplevd det. Anonymkode: 7522b...9b7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #85 Skrevet 28. februar 2024 57 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det er jeg, er redd for å ferdes i trafikken. Er redd for å møte rovdyr hvor jeg vet det befinner seg rovdyr, for at flyet styrter om jeg sitter på et fly, om å oppleve overgrep om jeg befinner meg i selskap med en fremmed mann eller mann jeg ikke vet om er helt til å stole på og jeg sliter med å finne en rømmningsvei og han ikke har vist at han ikke skal gjøre meg noe enda. Du tar feil om du tror jeg er sexist, har bare en hjerne som bryr seg om risiko. Anonymkode: 7522b...9b7 Her høres det jo bare ut som du har et angstproblem. Anonymkode: 0f092...991 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #86 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Foruten at det relevante for din risiko er dine personlige omgivelser, og ikke hva som skjer flere tusen mil unna i andre land, så vet vi alle at det "har skjedd" mye mer at folk dør i trafikkulykker. Derfor tilbake til spørsmålet: Er du tilsvarende livredd for å bevege deg i trafikken? Eller er alt dette bare den vanlige og akk så monotone og kjedsommelige bitchingen på tomgang mot sånne forferdelige mennesker med penis? Anonymkode: a391e...5e3 Tror det ligger i ryggmargen at kvinner har en sunn skepsis når de skal møte ukjente menn. Derfor det taes nødvendige forholdsregler. En av fem kvinner blir utsatt for voldtekt ila livet. Spør du 10 kvinner om de har vært utsatt for ubehagelige opplevelser fra menn så vil garantert flere enn halvparten svare at de har vært utsatt for en som f eks er for pågående, truende, trakkaserer, ikke tar et nei for et nei, er ufin eller skremmende. Alle 10 kjenner til kvinner som har vært utsatt for noe ubehagelig fra menn. Så det å ha en sunn skepsis er ikke å se spøkelser på høylys dag. Noen menn har et snevrere handlingsrepertoar, der krenkelser blir møtt med handling og ikke med ord. I tillegg er menn fysisk sterkere. I dating-øyemed da vi vet at menn frykter at kvinner avviser og latterliggjør dem. Kvinner frykter at menn bruker vold, voldtar og dreper. Hadde det ikke funnes menn hadde heller ikke de fleste kvinner vært redde for å gå ut alene om natten. Heldigvis bor vi i et av de tryggeste land i så måte, slik det er at de tryggeste landene i verden er de landene med mest likestilling. Der er det tryggest for begge kjønn å ferdes. Vet ikke om det er noen kjønnsmessig forskjell i å ha flyskrekk. Kjenner like mange menn som lider av det som kvinner. Sjansen for styrt vet det fleste er minimal, men man vet det har skjedd. Kvinner har nok en reell frykt for menn. Mange ganger kan man stole på magefølelse eller sunn fornuft, men ikke alltid. Anonymkode: b0002...aa0 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #87 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her høres det jo bare ut som du har et angstproblem. Anonymkode: 0f092...991 Forstår ikke hvorfor. Å tenke tanken at et fly kan styrte når det kan det er jo helt normalt. Jeg tror ikke 100 prosent at det vil. Går dere andre å tror at verden er ufarlig? Det skjer jo alltid noe med noen. De fleste dager er trygge, men plutselig brekker du benet på tur, så greit å være føre var å passe på hvor du tråkker. Jeg kunne ønske jeg tenkte mindre på det, men når jeg vet faren er der kan jeg ikke gjøre megselv dum å glemme det heller. Anonymkode: 7522b...9b7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #88 Skrevet 28. februar 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Forstår ikke hvorfor. Å tenke tanken at et fly kan styrte når det kan det er jo helt normalt. Jeg tror ikke 100 prosent at det vil. Går dere andre å tror at verden er ufarlig? Det skjer jo alltid noe med noen. De fleste dager er trygge, men plutselig brekker du benet på tur, så greit å være føre var å passe på hvor du tråkker. Jeg kunne ønske jeg tenkte mindre på det, men når jeg vet faren er der kan jeg ikke gjøre megselv dum å glemme det heller. Anonymkode: 7522b...9b7 Hvis du er så redd for rovdyr, menn, fly og biler at det i stor grad påvirker valgene du tar, har det tatt overhånd og går utover livskvaliteten din. Anonymkode: 0f092...991 1
SPOCA Skrevet 28. februar 2024 #89 Skrevet 28. februar 2024 Fordi man må tørre å leve. Det til tross for at min eksmann var ekstremt voldelig.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #90 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du er så redd for rovdyr, menn, fly og biler at det i stor grad påvirker valgene du tar, har det tatt overhånd og går utover livskvaliteten din. Anonymkode: 0f092...991 Ja, om det blir for mye blir det for mye. Men jeg kan også slippe unna foreksempel faktisk farlige mennekser med å være føre var. Mamma og søsteren min har opplevd overgrep, jeg er eneste kvinne i familien som ikke har. Det er ikke deres skyld at de møtte fæle menn, men jeg kan velge å prøve å unngå å oppleve samme smerte om jeg er forsiktig hvor det er mulig. For å bli foreksempel voldtatt går også utover livskvaliteten. Å jeg tollere mye mindre av andre enn det de gjør, blir aldri full osv. Rovdyr må jeg bli bedre på for vil gå mer tur. Anonymkode: 7522b...9b7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #91 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 20.40): Er dere ikke redde for å bli banket opp eller drept? Siden det er så mange sinte og voldelige menn som holder på nå. Selv om langt fra alle menn er sånn så er det mer enn nok.. Dere som dater menn, går dere på selvforsvarskurs eller noe sånt for å forberede dere mot slag og drapsforsøk? Anonymkode: a53c1...ccf Livet er et usikkert prosjekt. Er du ikke redd for å gå over gata for og bli påkjørt i og med at det er så mange uhell og trafikkulykker? Selvom ikke alle biler kjører på deg, så er det jo fler enn nok. Det er risikofylt å leve. Når det er sagt er det to sikre ting i livet, døden og skatter og avgifter. Anonymkode: 2c19f...b27
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #92 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du har den naive innstillingen at ingenting skal skje meg jeg kunne ønske jeg kunne ha mer av, bare i en sassy form der du angriper at andre er redde når du vet det de er redd for faktisk skjer. Anonymkode: 7522b...9b7 Unnskyld, men den setningen gir ikke mening for meg. Jeg prøver å være rasjonell i måten jeg lever livet mitt på. Det betyr at jeg vurderer risiko opp mot nytte. Hvis sjansen er 5% for å få kreft og 0.0001% for å dø av lynnedslag så bekymrer jeg meg mer for kreft enn lynnedslag. Hvordan du skal leve livet ditt kan jeg rimelig nok ikke bestemme, men jeg tenker at det er er rom for meg også å diskutere trådens tema? Anonymkode: a4462...a65 1
Trish Skrevet 29. februar 2024 #93 Skrevet 29. februar 2024 Det er kanskje på tide å begynne med selvforsvarskurs og styrketrening. Også fortsatt tørre å leve og å finne på ting. 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #94 Skrevet 29. februar 2024 Trish skrev (1 minutt siden): Det er kanskje på tide å begynne med selvforsvarskurs og styrketrening. Også fortsatt tørre å leve og å finne på ting. Kunne ikke vært mer enig! Anonymkode: 8b2fe...655 1
MariaIsabel Skrevet 29. februar 2024 #95 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 20.52): Det er sannsynlig større sjanse for at du dør om du kjører en tur i bil enn om du drar på date. Anonymkode: 0f092...991 Hmm, så merkelig at den eneste gangen jeg har vært nær å dø i bil, var da en mann forsøkte å drepe meg, og 4 dater og 1 stalker har forsøkt å drepe meg ... Jeg kjører bil over gjennomsnittet mye, og har datet under gjennomsnittet mye.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #96 Skrevet 29. februar 2024 Jeg tørr ikke 😂 Anonymkode: 0a920...265
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #97 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ja det er jeg, er redd for å ferdes i trafikken. Er redd for å møte rovdyr hvor jeg vet det befinner seg rovdyr, for at flyet styrter om jeg sitter på et fly, om å oppleve overgrep om jeg befinner meg i selskap med en fremmed mann eller mann jeg ikke vet om er helt til å stole på og jeg sliter med å finne en rømmningsvei og han ikke har vist at han ikke skal gjøre meg noe enda. Du tar feil om du tror jeg er sexist, har bare en hjerne som bryr seg om risiko. Anonymkode: 7522b...9b7 Men kjære deg, da er det jo psykolog-hjelp du trenger…! Anonymkode: a391e...5e3 1
Traktor Skrevet 29. februar 2024 #98 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 14.52): Kan ikke kalle det rasisme for psyken lager fordommer/antagelser som en overlevelsesmekanisme. Jo, det er rasisme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå