Gå til innhold

Hvordan tør dere damer å date?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er teit.

Anonymkode: 7522b...9b7

Du mener selvsagt at "Dødsfallsregisterets statistikk er teit", går jeg ut fra? 😄

Anonymkode: a391e...5e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 20.40):

Er dere ikke redde for å bli banket opp eller drept? Siden det er så mange sinte og voldelige menn som holder på nå. 

Selv om langt fra alle menn er sånn så er det mer enn nok.. Dere som dater menn, går dere på selvforsvarskurs eller noe sånt for å forberede dere mot slag og drapsforsøk? 

Anonymkode: a53c1...ccf

De fleste har vel gått på judo, karate eller krav maga i oppveksten?

Anonymkode: 036b3...abf

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Feminister driver og kaver hverandre opp over ting som er så sjeldne at livet ville blitt en sammenhengende skrekkfilm om lista skulle legges på det nivået.

Jeg har mye kritisk å si om feminisme som ideologi, men akkurat i dette tilfellet er det vel ingen grunn til å tro at kvinner som ikke tør å date pga fare for drap er noe mer feministisk enn andre kvinner?

Snarere nevrotisk, irrasjonell.

Anonymkode: a4462...a65

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du mener selvsagt at "Dødsfallsregisterets statistikk er teit", går jeg ut fra? 😄

Nei, jeg mener DU er det.

Jeg antar at dødsfallregistrert statistikk ikke er istand til å sitte å skrive på kg? Så det var vel aldri noen tvil hvem jeg mente, du ville bare vise at du er teitere enn teit når du først var igang.

Anonymkode: 7522b...9b7

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har mye kritisk å si om feminisme som ideologi, men akkurat i dette tilfellet er det vel ingen grunn til å tro at kvinner som ikke tør å date pga fare for drap er noe mer feministisk enn andre kvinner?

Snarere nevrotisk, irrasjonell.

På samme måte som det ikke er noen grunn til å tro at folk som ikke tør å fly av frykt for muslimske terrorister er mer islamofobe enn andre…? 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 20.49):

Jeg overtenker alt og tenker på alt som kan skje og hva menn kan gjøre mot meg av grusomme ting. 

Anonymkode: a53c1...ccf

Ikke bra

Anonymkode: f8756...63a

Skrevet

Jeg tenker at denne faren er størst for de som ser etter ONS og uforpliktende sex av damer der de drar rett hjem til en kar eller drar en kar rett hjem til seg. 

Man sikrer seg selv betraktelig ved å møte dem offentlig og bli kjent med dem. Det må jo og være i en manns interesse at damen føler seg trygge på dem. 

Men som noen sier.. er nok farligere å kjøre en tur i bilen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kanskje folk er redde og bekymret for dette nå mtp at siden desember har det vært veldig mange alvorlig saker hvor menn har drept både kvinner og sine egne barn? Har du tenkt på det?

Anonymkode: 3df8d...599

Jeg kan ikke huske en eneste sak hvor noen har blitt drept på date, men det har sikkert skjedd. Det er 40 000 dødsfall hvert år i Norge av alle mulige årsaker.

Jeg synes det blir litt som flyskrekk. Det er lett å se for seg at den maskinen styrter. Det hjelper ikke for de med flyskrekk å tenke på hvor usannsynlig det er.

Flyet kan dette med. Man kan bli drept på date. Man kan krasje og dø på biltur. Hvor mye skal man la sånne ting begrense livet?

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi må alle være forsiktige. 

Menn fordi de kan bli urettmessig beskyldt for diverse ting. Kvinner for at de faktisk kan bli utsatt for diverse ting.

Grov generalisering, selvsagt.

Men jeg har vært i chattesamtaler med menn, der han ble forbanna for at jeg ville møtes på et offentlig sted - for hva TRODDE jeg om han?! Stolte jeg ikke på han?! (Nei, hvorfor skulle jeg stole blindt på en fyr jeg har snakket med på nett i to uker?)

For meg er det et rødt flagg. Hvorfor kan han ikke møte meg på et offentlig sted? Merkelig...

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
org skrev (14 minutter siden):

Ja, vi må alle være forsiktige. 

Menn fordi de kan bli urettmessig beskyldt for diverse ting. Kvinner for at de faktisk kan bli utsatt for diverse ting.

Grov generalisering, selvsagt.

Men jeg har vært i chattesamtaler med menn, der han ble forbanna for at jeg ville møtes på et offentlig sted - for hva TRODDE jeg om han?! Stolte jeg ikke på han?! (Nei, hvorfor skulle jeg stole blindt på en fyr jeg har snakket med på nett i to uker?)

For meg er det et rødt flagg. Hvorfor kan han ikke møte meg på et offentlig sted? Merkelig...

Der er jeg enig. Hvis de ikke kan møtes på offentlig sted blir det ikke noe møte for min del

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2024 den 12.32):

Mye større fare for å dø i en bilulykke. Hvor redd er du hver gang du setter deg bak rattet?

Feminister er ikke særlig intelligente.

Det er da absolutt ikke bare å bli drept vi kvinner må være på vakt mot. 

Jeg er ikke slett ikke redd for at en bil skal stalke meg, trakassere meg, være voldelig eller voldta meg nei. Ting jeg har opplevd fra menn, og som altfor mange kvinner opplever fra menn.

Å bli drept har jeg bare vært redd for en gang, i noen sekunder. 

Anonymkode: 39f9f...d19

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
On 2/17/2024 at 12:27 PM, AnonymBruker said:

Det skjer rundt 30 drap i året i Norge. Litt flere menn enn kvinner blir drept.

https://www.aftenposten.no/norge/i/2B2n9q/36-personer-drept-i-norge-i-2023-hoeyeste-drapstall-paa-ti-aar

Rundt 100 mister livet i trafikken.

https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/landtransport/statistikk/trafikkulykker-med-personskade/artikler/flere-omkomne-i-trafikken-i-2022

Og 11.000 døde av kreft:

https://www.fhi.no/nyheter/2023/dodelighet-2022/

Men ja, røyk i vei, sitt på rompa og spis potetgull men ikke dra på date for det kan være farlig.

Fin statistikk, dog noe dramatisk.

Hvordan tror du den statistikken ser ut om du i stedet for drap (som er det mest alvorlige) finner tall for voldtekt, stalking, truende adferd, vold av psykisk, fysisk eller økonomisk art. 

jeg vet ikke hvor mange som i løpet av ett liv er i en bilulykke med personskade uavhengig alvorlighetsgrad, men jeg ville ikke bli overrasket over at det er vanligere å oppleve voldtekt. 

Anonymkode: c5c86...f38

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Fin statistikk, dog noe dramatisk.

Hvordan tror du den statistikken ser ut om du i stedet for drap (som er det mest alvorlige) finner tall for voldtekt, stalking, truende adferd, vold av psykisk, fysisk eller økonomisk art. 

jeg vet ikke hvor mange som i løpet av ett liv er i en bilulykke med personskade uavhengig alvorlighetsgrad, men jeg ville ikke bli overrasket over at det er vanligere å oppleve voldtekt. 

TS fortalte om frykt for å bli «banket opp eller drept».

Hvis lett tilgjengelige tall kan overbevise det om at en av de to redslene er irrasjonell så er vi et stykke på vei.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS fortalte om frykt for å bli «banket opp eller drept».

Hvis lett tilgjengelige tall kan overbevise det om at en av de to redslene er irrasjonell så er vi et stykke på vei.

Jo men man må jo kunne tilpasse innleggene til diskusjonen. Å være redd for å bli drept på date (noe som har skjedd) er svært lite sannsynlig. Men det er ikke svært lite sannsynlig å oppleve voldelig adferd enten på daten, eller i kjølvannet. 

De som er redd for ulike ting ser ofte for seg verst tenkelige scenario. 

• Nyttig 2
Gjest No1*No1
Skrevet (endret)

Jeg er litt små-redd.  Men altså jeg bor så langt i gokk at det verste er at skal jeg date noen, må jeg invitere de hjem til meg på overnattings besøk eller jeg dra til dem. Så sksl jeg i det heletatt treffe menn ( om de ikke er i bygda) må jeg være modig. Heldigvis er lensmannen bare rundt hjørnet. 

Endret av No1*No1
Typo
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.2.2024 den 7.29):

Venninna mi ble nesten tatt av dage av en hun møtte på tinder. Han måtte i fengsel men går fritt nå. Hun er ennå sykemeldt av traumen han ga henne. 

Mannen kontaktet meg på nett og har garantert kontakt med andre nå. 

Er han ekstremt sjalu og kontrollerende så må dere damer passe på.. For sånn var han. Hun fikk knapt lov til å sminke og pynte seg og ble anklaget for å være utro. 

Anonymkode: 3cfb3...205

Hvor i landet?

Anonymkode: 84334...b4b

Skrevet
On 2/16/2024 at 10:28 PM, Mysticgirl said:

Nei jeg dro rett på overnatting på første date med kjæresten. Gikk bare bra. Man må jo bare satse på at det går bra, ingen vet hvem som er en drapsmann, selv ikke om du blir kjent med han først.

Sant nok, de aller fleste er ikke øksemordere, men mange har ganske åpenbare røde flagg om man bare snakker med dem et par timer så en del trøbbel kan likevel unngås ved å treffes offentlig noen ganger først. Svært få vil angripe deg de første gangene om ikke hele hensikten er å voldta så snart som mulig, og da bør man uansett i hvert fall ikke møtes hjemme i starten. 

Jeg har vært på masse dates, hatt flere forhold, og møtt veldig ulike menn, de jeg fikk dårlige vibber av åpenbarte seg ganske raskt. Lovebombing, nedsnakk av exer og damer generelt, veldig fokus på å få deg alene/i seng før det er naturlig, tidlige tegn sjalusi (spesielt når man er i bli kjent-fasen, det blir sjelden bedre), aggresjon (hisser seg lett opp om man er uenige i noe f.eks.) osv. osv.

Jeg hører ofte at damer er for kresne, men for å være ærlig synes jeg like ofte man gir daten for mye slæck og bortforklarer røde flagg slik at man ender opp i dårlige relasjoner (kan gjelde begge kjønn, men er hakket farligere for damer). Med det antallet dater og forhold jeg har hatt burde jeg hatt noen skikkelig dårlige erfaringer, men jeg har ikke det (bortsett fra min første kjæreste da jeg var 16 som var veldig sjalu, jeg gjorde det slutt etter ett år), og jeg tror det delvis er fordi jeg er god på å se også de ikke så åpenbare røde flaggene, og jeg skjønner når jeg bør avslutte. Mulig jeg har silt vekk noen bra menn på veien, men det får heller være. 

Anonymkode: 7e3cd...95c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Mysticgirl skrev (På 16.2.2024 den 22.28):

Nei jeg dro rett på overnatting på første date med kjæresten. Gikk bare bra. Man må jo bare satse på at det går bra, ingen vet hvem som er en drapsmann, selv ikke om du blir kjent med han først.

Det finnes omtrent ikke "drapsmenn" der ute.

Du skal være ekstremt uheldig for å møte på en.

Dette er bare idiot-feministisk hysteri.

• Liker 3
Skrevet

Dater aldri menn jeg ikke vet noe om fra før, gjennom venner, kjente osv. Kan være direkte livsfarlig å date random menn en treffer på apper, en vesentlig andel av menn er sosiopater/psykopater...

Anonymkode: c5b92...a45

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Isambard skrev (På 18.2.2024 den 9.56):

Jeg kan ikke huske en eneste sak hvor noen har blitt drept på date, men det har sikkert skjedd. Det er 40 000 dødsfall hvert år i Norge av alle mulige årsaker.

Jeg synes det blir litt som flyskrekk. Det er lett å se for seg at den maskinen styrter. Det hjelper ikke for de med flyskrekk å tenke på hvor usannsynlig det er.

Flyet kan dette med. Man kan bli drept på date. Man kan krasje og dø på biltur. Hvor mye skal man la sånne ting begrense livet?

Ja, det er noen saker hvert år ihvertfall der noen blir drept på første date. Har sett to bare i det siste (lå en på VG igår blant annet).

Mener ikke å si at man bør la være å gå på date fordi det er så vanlig liksom, men bare som kommentar til at du skrev at du ikke kan huske en eneste sak. Hvis jeg skulle foreta en vill gjetning tipper jeg at jeg leser om 1-5 slike saker hvert år, minst. Men, som jeg skrev tidligere (beklager å gjenta det, men det passer jo litt som kommentar til dette også):

"Tross at man føler det er mye nå fordi det har vært mye om hver enkelt sak i media er det jo nettopp det:
Delvis fordi det står mye om hver enkelt sak i media.
Det skrives jo også om fordi det er noe "ekstraordinært". 
Media skriver jo ikke side opp og side ned hver dag om alle som IKKE blir drept eller banket av partneren liksom.

Det er ihvertfall sånn jeg prøver å tenke.

En bitteliten risiko er det jo ved alt vi gjør. Å ikke ta noen som helst risiko gir jo risiko for andre ting igjen.
F. eks. er ensomhet veldig dødelig...
Så der har du den igjen liksom..."

Anonymkode: d1037...df9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...