AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #21 Skrevet 17. februar 2024 Jeg går ikke rundt og tenker at alle menn er drapsmenn eller overgripere, men statistisk sett, med en gang man involverer seg romantisk med en mann, er han den som mest sannsynlig skader/dreper/voldtar deg. Så jævla trist og kvalmt å tenke på. Og man vet rett og slett aldri, uansett. Det blir litt som den cyanid-nonstoppen som ligger i ei skål med vanlige nonstop. Frister det å spise av skåla når man vet det ligger en med cyanid der? Litt off topic, jeg syns også det er helt sykt å tenke på at nesten alle menn kjenner en som har begått/kommer til å begå overgrep. Statistisk sett. Anonymkode: f34af...b0e 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #22 Skrevet 17. februar 2024 Gorgonzola skrev (13 timer siden): Sånne fullstendig irrasjonelle, frykt baserte og konspiratoriske innlegg som dette bidrar kun til å føkke opp den allerede svært destruktive kulturen vi er langt inne i allerede i dette landet - bekymringer og frykt for "alt mulig" Kanskje folk er redde og bekymret for dette nå mtp at siden desember har det vært veldig mange alvorlig saker hvor menn har drept både kvinner og sine egne barn? Har du tenkt på det? Anonymkode: 3df8d...599 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #23 Skrevet 17. februar 2024 Tross at man føler det er mye nå fordi det har vært mye om hver enkelt sak i media er det jo nettopp det: Delvis fordi det står mye om hver enkelt sak i media. Det skrives jo også om fordi det er noe "ekstraordinært". Media skriver jo ikke side opp og side ned hver dag om alle som IKKE blir drept eller banket av partneren liksom. Det er ihvertfall sånn jeg prøver å tenke. En bitteliten risiko er det jo ved alt vi gjør. Å ikke ta noen som helst risiko gir jo risiko for andre ting igjen. F. eks. er ensomhet veldig dødelig... Så der har du den igjen liksom... :P Anonymkode: d1037...df9
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #24 Skrevet 17. februar 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Majoriteten av voldtekt, vold og drap mot kvinner blir dog ikke gjort av fremmede, men av kjente og nære. Man er, på mange måter, tryggere om man møter en fremmed på date, enn når man henger/drikker med en mannlig kamerat eller partneren. Anonymkode: 8cfe8...1f4 Dette er litt bakvendt, på samme måte som "de fleste ulykker skjer i hjemmet". Det er ikke fordi hjemmet og bekjente er så mye farligere enn andre steder og ukjente, men fordi man tilbringer enormt mye mer tid i hjemmet og sammen med bekjente. Uansett er det lite sannsynlig at du ramler ned trappa og brekker nakken, eller blir voldtatt på veien hjem. Hvis du skal unngå alle mulige potensielt farlige situasjoner, betaler du en ekstremt høy pris for det, både emosjonelt og sosialt. Du ender opp med å ikke kunne date, ikke ha venner, ikke kjøre bil, ikke ta fly, ikke dra ut på sjøen, ikke gå tur i skogen, ikke jobbe og ikke gå i trapper. Folk med generell angst ender opp med å isolere seg selv. Folk med spesifikk angst (enten det er for å fly, dra på hytta alene, edderkopper, å bli voldtatt, slått ned eller ranet) velger bort situasjoner som kunne vært bra for dem, på irrasjonelt og inkonsekvent grunnlag. Anonymkode: 0f092...991 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #25 Skrevet 17. februar 2024 Men det er vel egentlig ingen som unngår alt her i livet, men det er jo ikke rart at mange kvinner ikke føler seg trygge/ikke ser poenget i risikoen med å date, når de har såpass høy levestandard uten menn i livet sitt. Anonymkode: f34af...b0e 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #26 Skrevet 17. februar 2024 Det skjer rundt 30 drap i året i Norge. Litt flere menn enn kvinner blir drept. https://www.aftenposten.no/norge/i/2B2n9q/36-personer-drept-i-norge-i-2023-hoeyeste-drapstall-paa-ti-aar Rundt 100 mister livet i trafikken. https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/landtransport/statistikk/trafikkulykker-med-personskade/artikler/flere-omkomne-i-trafikken-i-2022 Og 11.000 døde av kreft: https://www.fhi.no/nyheter/2023/dodelighet-2022/ Men ja, røyk i vei, sitt på rompa og spis potetgull men ikke dra på date for det kan være farlig. Anonymkode: a4462...a65 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #27 Skrevet 17. februar 2024 Mye større fare for å dø i en bilulykke. Hvor redd er du hver gang du setter deg bak rattet? Feminister er ikke særlig intelligente. Anonymkode: a391e...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #28 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mye større fare for å dø i en bilulykke. Hvor redd er du hver gang du setter deg bak rattet? Feminister er ikke særlig intelligente. Anonymkode: a391e...5e3 Hvor intelligent er du om du tar en så stor generalisering før du i det hele tatt får svar? Jeg er redd for å sette på bil, og er redd for å kjøre opp selv. Anonymkode: 7522b...9b7 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #29 Skrevet 17. februar 2024 Jeg er overhode ikke redd for å date. Har vært singel i mange år, datet mye, hatt en god del ONS, og sovet mye på sofa hos kompiser. Men jeg var veldig redd til å gå inn i ett forhold. Ikke fordi jeg fryktet vold, voldtekt, overgrep eller lignende, men fordi jeg fryktet bli såret/skuffet. De fleste menn er snille og gode. Det er en svært liten andel som begår overgrep og vold. Og jeg har vært utsatt for gjentatte overgrep av eksen min. Det tok meg lang tid komme over det, men jeg kan ikke dømme alle menn for hva han gjorde mot meg. Jeg nekter leve i frykt resten av livet mitt. Anonymkode: c523f...49b 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #30 Skrevet 17. februar 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Et skråblikk fra meg. Når kvinner tenker slik om menn generelt. Så er det en gruppe menn som får smake konsekvensene og det er menn som er fysisk uattraktive eller sliter med sekvfølelsen. Grunnen til det er at kvinner uansett vil ha ned kjekke menn å gjøre. De vil stort sett akseptere å ha å gjøre med artige menn som elsker seg selv. Men de vil sjeldnere ha å gjøre med dem som ikke ser bra ut eller har det dårlig fra før. Når kvinner har negative fordommer mot menn generelt, slik svært mange har i dag. Så har det i hovedsak konsekvenser for de lite attraktive og de med lav selvfølelse fra før. Om det har noe for seg å ha fordommer mot menn generelt, så må fysisk uattraktive menn ned lav selvfølelse oftere være kriminelle. Det tror jeg ikke. Anonymkode: 73ed0...0a8 Det stemmer ikke. Prater en del om dette med venninner og de og jeg blir like redd om mannen er smellvakker. Faktisk har de kjekkeste skremt meg mest, fordi jeg har sett forbi det glatte ytre og sett det needy, sjalu, kontrollerende og lite empatiske på innsiden. Felles for alle var at jeg umiddelbart fikk en følelse av at jeg burde komme meg vekk selv om de var attraktive. Kvinner må jobbe mer med å utvikle intuisjonen sin og lytte til den. Det sagt har jeg blitt utsatt for 2 overfall ute i yngre år, en i parken og en utenfor leiligheten og begge var utlendinger så er vel disse jeg er mest redd for. Jobber med utenlandske menn fra samme land som jeg stoler på og syns er fantastiske så drar ikke alle under en kam, men kan få panikk om jeg går ute alene og ser en utlending komme mot meg. Kan ikke kalle det rasisme for psyken lager fordommer/antagelser som en overlevelsesmekanisme. Er generelt utrygg på menn og har mye mareritt om menn, så om noen skal få meg inn i et forhold burde de være motsatt av kontrollerende, voksne babyer og de skal ha er ok forhold til eksen. Utseende er irrelevant, ingen er redd en uattraktiv fyr så lenge han er snill og respekterer grenser. Anonymkode: e640e...4b3 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #31 Skrevet 17. februar 2024 For noe galskap... Anonymkode: 9ad8a...ba8 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #32 Skrevet 17. februar 2024 Jeg er ikke redd, men jeg har trent kampsport fra tidlig i tenårene og driver i dag med MMA. Hadde det ikke vært for det vet jeg faktisk ikke om jeg hadde turt, kulturen vår rundt hva alt for mange menn for seg til å gjøre mot kvinner er helt sinnsykt, alt fra å sende dickpicks, tafse på kvinner uten samtykke og trakassering til vold, voldtekt og drap. Anonymkode: 9542e...c02 1 1
miss summers Skrevet 17. februar 2024 #33 Skrevet 17. februar 2024 Jeg er mer redd for å få hjertet knust. Og jeg har opplevd overfall tidligere. 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #34 Skrevet 17. februar 2024 20 hours ago, Mysticgirl said: Nei jeg dro rett på overnatting på første date med kjæresten. Gikk bare bra. Man må jo bare satse på at det går bra, ingen vet hvem som er en drapsmann, selv ikke om du blir kjent med han først. Godt poeng. I en del tilfeller er det jo ektemenn/samboere/ekskjærester som dreper — altså menn en har hatt en nær relasjon med. Som betyr at en person kan virke snill og trygg i starten, som gjør at man vil bygge en nær relasjon med ham, og så viser han seg fra en annen side etter hvert. Det er vel ganske sjelden man hører om folk som blir drept på første date? Det er vel gjerne nærere relasjoner der mannen er rett for å bli forlatt eller er sjalu. Men ja, likevel er det åpenbart lurt å ta forholdsregler (møtes første gang på offentlig sted, bruke intuisjonen og skygge unna om han har red flags/gir en dårlig magefølelse/virker usympatisk eller gal). Anonymkode: aa8e2...18f 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #35 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det skjer rundt 30 drap i året i Norge. Litt flere menn enn kvinner blir drept. https://www.aftenposten.no/norge/i/2B2n9q/36-personer-drept-i-norge-i-2023-hoeyeste-drapstall-paa-ti-aar Rundt 100 mister livet i trafikken. https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/landtransport/statistikk/trafikkulykker-med-personskade/artikler/flere-omkomne-i-trafikken-i-2022 Og 11.000 døde av kreft: https://www.fhi.no/nyheter/2023/dodelighet-2022/ Men ja, røyk i vei, sitt på rompa og spis potetgull men ikke dra på date for det kan være farlig. Anonymkode: a4462...a65 Men på statistikk over drap mot kvinner kan du jo legge til trakassering, overgrep/forsøkt overgrep, partnervold og stalking. Kvinner er ikke bare redd for drap, men alt det andre også. Anonymkode: f34af...b0e 6 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #36 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er redd for å sette på bil, og er redd for å kjøre opp selv. Litt usikker på nøyaktig hva dette betyr, men uansett: Feminister driver og kaver hverandre opp over ting som er så sjeldne at livet ville blitt en sammenhengende skrekkfilm om lista skulle legges på det nivået. Bare det å ta en dusj ville vært beint frem traumatiserende, tatt i betraktning hva statistikken sier om skader og dødsfall i ulykker på badet. Men det forklarer kanskje hvorfor feminister er så ufyselige? Anonymkode: a391e...5e3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #37 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Litt usikker på nøyaktig hva dette betyr, men uansett: Feminister driver og kaver hverandre opp over ting som er så sjeldne at livet ville blitt en sammenhengende skrekkfilm om lista skulle legges på det nivået. Bare det å ta en dusj ville vært beint frem traumatiserende, tatt i betraktning hva statistikken sier om skader og dødsfall i ulykker på badet. Men det forklarer kanskje hvorfor feminister er så ufyselige? Anonymkode: a391e...5e3 Usikker på hva det betyr? 😂 Du spurte om vi ikke var redde for å sitte på bil når trafikkulykker oppstår oftere enn vold osv, å jeg svarte ja på det. Det er helt normalt å være redd for noe som kan skje. Jeg kjenner 8 kvinner i nær omgangskrets som har opplevd overgrep. Du er ikke betryggende at du er et empatisløst rass***. Anonymkode: 7522b...9b7 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #38 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Usikker på hva det betyr? 😂 Du spurte om vi ikke var redde for å sitte på bil når trafikkulykker oppstår oftere enn vold osv, å jeg svarte ja på det. Det er helt normalt å være redd for noe som kan skje. Jeg kjenner 8 kvinner i nær omgangskrets som har opplevd overgrep. Du er ikke betryggende at du er et empatisløst rass***. Anonymkode: 7522b...9b7 Du svarte på ett eller annet språk som må være hentet fra ChatGPT anno 1995, eller noe sånt. Men som du sikkert vet, risiko-bevisst som du er, står ulykker for ca 3 av 4 av alle dødsfall i kategorien "ytre årsak". Og fallulykker står for rundt halvparten av disse, der badet som kjent er verstingen. Så jeg er i hvert fall glad jeg ikke befinner meg i nærheten av deg. Siden du åpenbart altså anser f.eks dusjing som en uakseptabel risiko, og dermed må lukte noe alldeles fryktelig… Anonymkode: a391e...5e3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #39 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 20.40): Er dere ikke redde for å bli banket opp eller drept? Siden det er så mange sinte og voldelige menn som holder på nå. Selv om langt fra alle menn er sånn så er det mer enn nok.. Dere som dater menn, går dere på selvforsvarskurs eller noe sånt for å forberede dere mot slag og drapsforsøk? Anonymkode: a53c1...ccf Venninna mi ble nesten tatt av dage av en hun møtte på tinder. Han måtte i fengsel men går fritt nå. Hun er ennå sykemeldt av traumen han ga henne. Mannen kontaktet meg på nett og har garantert kontakt med andre nå. Er han ekstremt sjalu og kontrollerende så må dere damer passe på.. For sånn var han. Hun fikk knapt lov til å sminke og pynte seg og ble anklaget for å være utro. Anonymkode: 3cfb3...205 2 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #40 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du svarte på ett eller annet språk som må være hentet fra ChatGPT anno 1995, eller noe sånt. Men som du sikkert vet, risiko-bevisst som du er, står ulykker for ca 3 av 4 av alle dødsfall i kategorien "ytre årsak". Og fallulykker står for rundt halvparten av disse, der badet som kjent er verstingen. Så jeg er i hvert fall glad jeg ikke befinner meg i nærheten av deg. Siden du åpenbart altså anser f.eks dusjing som en uakseptabel risiko, og dermed må lukte noe alldeles fryktelig… Anonymkode: a391e...5e3 Du er teit. Anonymkode: 7522b...9b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå