AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 Er dere ikke redde for å bli banket opp eller drept? Siden det er så mange sinte og voldelige menn som holder på nå. Selv om langt fra alle menn er sånn så er det mer enn nok.. Dere som dater menn, går dere på selvforsvarskurs eller noe sånt for å forberede dere mot slag og drapsforsøk? Anonymkode: a53c1...ccf 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 Jeg har ikke sjans om jeg møter på en kvinnebanker eller drapsmann, men jeg tar noen forholdsregler. Jeg prøver bli litt kjent før jeg treffer noen, møter de i offentlig rom flere ganger og har overfallsalarm jeg ikke akkurat opplyser om om jeg treffer noen for en turdate f.eks. Anonymkode: 5fd0e...bc7 9 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sjans om jeg møter på en kvinnebanker eller drapsmann, men jeg tar noen forholdsregler. Jeg prøver bli litt kjent før jeg treffer noen, møter de i offentlig rom flere ganger og har overfallsalarm jeg ikke akkurat opplyser om om jeg treffer noen for en turdate f.eks. Anonymkode: 5fd0e...bc7 Det er lurt! Og man må jo nesten gi folk en sjans, men med alt som har skjedd i det siste så er jeg livredd menn blitt. Mange er jo helt annerledes i begynnelsen før de forandrer seg helt, så hvordan kan man unngå å møte gærninger? Hvis du spør: sliter du med aggresjon og voldstanker, så er det vel ingen mann som svarer ærlig på det Jeg er nok det totalt motsatte av naiv når det gjelder menn, jeg overtenker alt og tenker på alt som kan skje og hva menn kan gjøre mot meg av grusomme ting. Anonymkode: a53c1...ccf 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #4 Skrevet 16. februar 2024 Det er sannsynlig større sjanse for at du dør om du kjører en tur i bil enn om du drar på date. Anonymkode: 0f092...991 12 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #5 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er dere ikke redde for å bli banket opp eller drept? Siden det er så mange sinte og voldelige menn som holder på nå. Selv om langt fra alle menn er sånn så er det mer enn nok.. Dere som dater menn, går dere på selvforsvarskurs eller noe sånt for å forberede dere mot slag og drapsforsøk? Anonymkode: a53c1...ccf Man kan ta noen forhåndsregler, men likevel kan man bli den uheldige. Det kan skje av den man minst venter det. Jeg har opplevd overgrep av en jeg trodde var en kompis. Ble mye mer skeptisk etter det, men dater likevel. Tar litt lenger tid før jeg inviterer personen hjem til meg. Vil blant annet møtes offentlig først Anonymkode: 8099b...e0e 9 2
Gorgonzola Skrevet 16. februar 2024 #6 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er dere ikke redde for å bli banket opp eller drept? Siden det er så mange sinte og voldelige menn som holder på nå. Selv om langt fra alle menn er sånn så er det mer enn nok.. Dere som dater menn, går dere på selvforsvarskurs eller noe sånt for å forberede dere mot slag og drapsforsøk? Anonymkode: a53c1...ccf Sånne fullstendig irrasjonelle, frykt baserte og konspiratoriske innlegg som dette bidrar kun til å føkke opp den allerede svært destruktive kulturen vi er langt inne i allerede i dette landet - bekymringer og frykt for "alt mulig" AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sannsynlig større sjanse for at du dør om du kjører en tur i bil enn om du drar på date. Anonymkode: 0f092...991 This 14 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #7 Skrevet 16. februar 2024 Man kan jo ikke gå rundt og tro at alle er seriemordere liksom. Ta forholdsregler som å aldri møte noen første gang hjemme hos deg selv eller han. Møtes flere ganger på offentlig sted først er jo lurt. Jeg synes heller ikke turdate er helt ok hvis det er på et sted med lite folk. Må i såfall være et beferdet sted som park eller annet turområde med mye mennsker. Få et inntrykk av mannen og bli litt kjent. Så må man bare ta det derfra. Hvis man bare skal tenke på at alle er helt gale så kan man jo ikke date noen. Tror man kommer langt med sunn fornuft og noen forholdsregler. Anonymkode: 65e1e...853 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #8 Skrevet 16. februar 2024 Slikt sett kan vi kvinner aldri føle oss trygge. Ingen date har heldigvis oppført seg ekkelt mot meg, men en godt voksen mann som tilfeldigvis var gjest i samme hus som meg, en veldig god kamerat jeg stolte 100% på og en eks. Utover den godt voksne mannen menn jeg absolutt trodde jeg var trygg sammen med. De fleste kvinner kjenner og stoler på mannen som begår overgrep. Og ja, det er forferdelig at det skal være slik. Anonymkode: 39f9f...d19 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #9 Skrevet 16. februar 2024 Dessverre en av grunnene til at jeg ikke dater i hui og hast. Anonymkode: 54d1d...0f8 3 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #10 Skrevet 16. februar 2024 Har bokstavelig talt mareritt om at jeg enten blir drept eller er vitne til det etter alle partnerdrapene i media, også vært uten for to overfall hvor ingen endte i voldtekt grunnet hjelp utenifra. Føles trygt å date så lenge de ikke er needy eller kontrollerende/sjalu, da får jeg panikk og løper. Alle tegn til dette er no go. Anonymkode: e640e...4b3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #11 Skrevet 16. februar 2024 Ikke redd for det nei, har en høy beltegrad i en kampsport så kan ta ut de fleste. Anonymkode: 938fc...f6c 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #12 Skrevet 16. februar 2024 Og vær så snill damer, sjekk ut forholdet med eksen. Er det god stemning kan skuldrene senkes litt, er det hat og stygge ord så rygg unna!! Anonymkode: e640e...4b3 3 1
Irak Skrevet 16. februar 2024 #13 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke redd for det nei, har en høy beltegrad i en kampsport så kan ta ut de fleste. Anonymkode: 938fc...f6c Fantastisk 🙌👌💪
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #14 Skrevet 16. februar 2024 Gorgonzola skrev (1 time siden): Sånne fullstendig irrasjonelle, frykt baserte og konspiratoriske innlegg som dette bidrar kun til å føkke opp den allerede svært destruktive kulturen vi er langt inne i allerede i dette landet - bekymringer og frykt for "alt mulig" Ikke overraskende at du sier det. Du som blant annet har skrevet at kvinner kan føle at de har blitt voldtatt, uten at det var tilfelle 🙄 Anonymkode: 9ccf3...d65 7
Gjest Mysticgirl Skrevet 16. februar 2024 #15 Skrevet 16. februar 2024 Nei jeg dro rett på overnatting på første date med kjæresten. Gikk bare bra. Man må jo bare satse på at det går bra, ingen vet hvem som er en drapsmann, selv ikke om du blir kjent med han først.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #16 Skrevet 16. februar 2024 Gorgonzola skrev (1 time siden): Sånne fullstendig irrasjonelle, frykt baserte og konspiratoriske innlegg som dette bidrar kun til å føkke opp den allerede svært destruktive kulturen vi er langt inne i allerede i dette landet - bekymringer og frykt for "alt mulig" This Om over 98% av voldtekt og partnervold og drap ble begått av kvinner mot menn, så hadde det ikke vært rart om man som mann var bevisst på dette og tok forhåndsregler. Majoriteten av voldtekt, vold og drap mot kvinner blir dog ikke gjort av fremmede, men av kjente og nære. Man er, på mange måter, tryggere om man møter en fremmed på date, enn når man henger/drikker med en mannlig kamerat eller partneren. Selv ble jeg voldtatt av en barndomskamerat mange år tilbake, når jeg lot han sove på sofaen etter en fest fordi det var litt for kaldt å gå hjem. Anonymkode: 8cfe8...1f4 5 7 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #17 Skrevet 16. februar 2024 Som regel er det trivelige dates uansett om det ikke var noe romantisk. Tenker ikke på vold/drap noe særlig. Det var en gang det var en fyr som virket litt ustabil på meldingene vi utveklset. Hadde trivelig samtale i starten, men det gikk veldig fort (han ville bli eksklusive etter to timer med chatting).. og ville ha detaljer og virket hissig fordi han var singel og at alle damene han snakker med tok avstand. Da blokkerer/unmatcher og møter ikke i virkeligheten. Dater ellers i offentlig rom, og aldri følt meg utrygg på dates. Anonymkode: c06c4...cfd 2 2
Gorgonzola Skrevet 16. februar 2024 #18 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke overraskende at du sier det. Du som blant annet har skrevet at kvinner kan føle at de har blitt voldtatt, uten at det var tilfelle 🙄 Anonymkode: 9ccf3...d65 Hvor skrev jeg det?💁🏻♂️
Gjest WhisperingWind Skrevet 17. februar 2024 #19 Skrevet 17. februar 2024 Nå er det få som er som man leser i worst case scenarioer. Og så handler det mye om å se og lese mennesker og plukke opp ting som skurrer. Jeg har aldri møtt en voldelig mann. Har jeg merket noen form for kontrollerende atferd har jeg backet ut. Jeg reagerte på en venninnes kjæreste. Han hadde ikke gjort noe da, men jeg fikk den gut feelingen og jeg sa det til henne. 10 år senere er de over for han ble mer og mer kontrollerende, manipulerende og til slutt voldelig. Hun husker godt at jeg hadde reagert på han og forstår ikke hvordan hun ikke så det. Jeg er realist og skeptisk av natur. Jeg har en medfødt radar når det kommer til menneskers energi og plukke folk raskt fra hverandre. Men jeg gjør også en lett bakgrunnssjekk på f.eks menn jeg har møtt vis dating apps. Sjekker at det de forteller om jobb, boplass etc stemmer. Det er bare sunn fornuft som kvinne. Kjæresten min hadde full forståelse for at jeg gjorde det da han vet det er mye rart der ute. Og han er verdens nydeligste og snille mann❤️
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #20 Skrevet 17. februar 2024 Et skråblikk fra meg. Når kvinner tenker slik om menn generelt. Så er det en gruppe menn som får smake konsekvensene og det er menn som er fysisk uattraktive eller sliter med sekvfølelsen. Grunnen til det er at kvinner uansett vil ha ned kjekke menn å gjøre. De vil stort sett akseptere å ha å gjøre med artige menn som elsker seg selv. Men de vil sjeldnere ha å gjøre med dem som ikke ser bra ut eller har det dårlig fra før. Når kvinner har negative fordommer mot menn generelt, slik svært mange har i dag. Så har det i hovedsak konsekvenser for de lite attraktive og de med lav selvfølelse fra før. Om det har noe for seg å ha fordommer mot menn generelt, så må fysisk uattraktive menn ned lav selvfølelse oftere være kriminelle. Det tror jeg ikke. Anonymkode: 73ed0...0a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå