Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker jeg er ulykkelig i forholdet. Så jeg føler meg ikke så pen/ fin som jeg var før jeg møtte han... Men det kan kanskje være alderen og. Vi har vært sammen 4 år... Noen som har erfart/ erfarer lignende følelser?

Anonymkode: e6bb4...bc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør at du føler deg stygg?

Er det noe med måten han er på? Eller at du ikke blir sjekket opp eller mottar oppmerksomhet fra andre menn?

Og hvorfor mener du at du er ulykkelig? Kun fordi du ikke føler deg fin?

Anonymkode: b5518...17d

Skrevet

Å føle seg stygg betyr ofte at man ikke har det så bra. 

Forholdet er én arena i livet ditt, hva skjer ellers med deg? 

Anonymkode: 9d2f0...7c0

• Liker 2
Skrevet

Hører du noengang at du er bra nok? At det du gjør er godt nok? At din tilværelse lyser opp livet hans?

Hvis du aldri får høre at du er god nok kan føre til at du mister både selvtillit og selvfølelse. Jeg snakker av egen erfaring.

Hvis det over er på plass, men at du føler at du ikke er tilfreds med tingenes tilstand bør ikke føre til at du ser ned på deg selv for det er ting du faktisk kan gjøre noe med.

Skrevet

Ja, definitivt. Jeg følte meg uattraktiv i mitt forrige forhold, han ga meg sjelden bekreftelse. Føler meg 100 ganger finere som singel 

Anonymkode: 16fa1...54a

• Nyttig 3
Skrevet

Litt rart når du sier at du mistenker at du er ulykkelig i forholdet. Skulle tro du ville visst om du var ulykkelig eller ei. 

Anonymkode: f2784...a84

• Nyttig 1
Skrevet

Du mistenker at du er ulykkelig? Vet du ikke om du er lykkelig eller ulykkelig?

Det er helt normalt at man blir ulykkelig i et forhold om man ikke får gode tilbakemeldinger på det du gjør og deg som person. Man blir tatt for gitt, rett og slett. Da kan man begynne å tenke negative ting om seg selv. Hvis du i tillegg får negative tilbakemeldinger støtt og stadig, da vil du få svært negativ selvfølelse.

Anonymkode: baf6a...1d9

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, det gjorde jeg. Utsiden kan reflektere innsiden. Jeg smilte ikke så mye, mistet motivasjonen til å pynte meg. Følte meg ikke så bra. Følte ikke han var tiltrukket meg lengre eller at jeg var noe særlig verdt. Så det stemte for min del.

Anonymkode: 7c348...cde

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg mistenker jeg er ulykkelig i forholdet. Så jeg føler meg ikke så pen/ fin som jeg var før jeg møtte han... Men det kan kanskje være alderen og. Vi har vært sammen 4 år... Noen som har erfart/ erfarer lignende følelser?

Snakker om å lete etter dritt..

>Du mistenker at du er ulykkelig, og så prøver du å finne en link mellom dette og om du er pen eller ikke.. 

Anbefaler deg sterkt å få hodet og tankene over på litt andre ting i livet enn å gruble over slike meningsløse problemstillinger. 

Er du ulykkelig i forholdet så gjør du det slutt. Føler du deg ikke pen så klask på deg en kilo make up, kanskje det hjelper på. 

Anonymkode: 67654...d8a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakker om å lete etter dritt..

>Du mistenker at du er ulykkelig, og så prøver du å finne en link mellom dette og om du er pen eller ikke.. 

Anbefaler deg sterkt å få hodet og tankene over på litt andre ting i livet enn å gruble over slike meningsløse problemstillinger. 

Er du ulykkelig i forholdet så gjør du det slutt. Føler du deg ikke pen så klask på deg en kilo make up, kanskje det hjelper på. 

Anonymkode: 67654...d8a

Enig i starten, men ikke i løsningene. Slutt med de negative holdningene og tankene som fører til vonde følelser. Føler du deg ulykkelig i forholdet, jobb med forholdet og få mannen til å innse at det trengs. Føler du deg stygg, jobb med selvtilliten.

Anonymkode: 3d41b...8d2

Skrevet

Ja opplevd det i tidligere forhold, har jo noe med at selvtilliten for en knekk og da tenker man jo ikke nødvendigvis gode tanker om seg selv. Om mannen/kvinnen stadig kritiserer eller skylder på deg, reagerer du når dem prøver og få en reaksjon og så er det din feil sånne ting. Men så kan man jo ha det tøft i forholdet perioden, opplevde begge og en viss forkjell. Fordi det ene trykte meg ned, det andre var jo at vi prøvde alt begge to for og få det til og fungere men det bare gikk ikke, det gjorde ikke at jeg nødvendigvis følte meg stygg

Anonymkode: 6ef77...58f

Skrevet

Kanskje du er ulykkelig fordi du fokuserer på helt feil verdier. Fokuserer du på utseende og sammenligner deg med andre, så vil du aldri være god nok. Ingen av oss er penest i verden. Og har man dårlig selvtillit, så vil man føle at alle andre er penere enn oss selv.

Du er du, og du er verdensmester på det. Ingen kan være deg bedre enn du selv! Hvis typen er sammen med DEG, så er det DEG han vil ha, og er da sammen med den beste for han.

Jeg vet at det er kjipt å føle seg stygg, men kjæresten din synes ikke det! Det er styggen på ryggen og et forvrengt selvbilde.

Prøv å tenk på hva som gjør deg ulykkelig. Går det an å fikse?

Anonymkode: f4ed6...10b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tror mange her misforstår hva jeg tror du mener! 

Mener du at forholdet deres har endret seg den siste tiden, hvor avstanden mellom hver gang du får et kompliment fra kjæresten, øker? At dere/han flørter lite, og er mindre romantiske? Kanskje du opplever at han ikke "ser" deg slik han gjorde tidligere i starten, på den måten som gjør at du føler deg begjært og ønsket? Kanskje du egentlig har et stødig selvbilde, og en personlighet og ytre som gjorde deg attraktiv også før du ble sammen med kjæresten - noe andre ga deg bekreftelse på? 

Jeg er ganske sikker på at dette ikke handler om at du har lav selvtillit og må bli tryggere på deg selv. Jeg tror heller at dette handler om at noe oppleves å ha blitt "borte" i ditt forhold; begjær, flørting, bekreftelse, hverdagskjærlighet - at mannen din rett og slett ser deg! INGENTING er viktigere i et forhold enn å huske å være nettopp kjærester. 

Naturlig nok (og enkelt sagt) skriver du her at du opplever deg som stygg, og lurer på om du er ulykkelig. Hvilket normalt menneske ville ikke blitt usikker eller lei seg når kjæresten slutter å komplimentere deg, vise at du er den diggeste for han, er takknemlig for deg, ønsker deg osv... særlig når dette var en naturlig del av livet før han kom inn. Du er ikke stygg eller mindre attraktiv enn tidligere - kjæresten din gjør bare en utrolig lite innsats i å vise det. Å være monogame kjærester handler jo nettopp at 2 mennesker velger hverandre - han valgte deg, og du valgte han tilbake. I dette ligger det også et felles ansvar for at dere skal fortsette å velge hverandre fremover, dere er jo ikke ferdige med forholdet når dere blir offisielt kjærester - det er da reisen starter! I ansvaret ligger det mange ting, og en av dem er å bidra til at partneren har det godt, og føler seg elsket. Uansett hva noen vil hevde, er fysisk attraksjon viktig, og like viktig å formidle i et forhold. Han og du likte hva dere så første gang, og det har neppe endret seg istor grad på 4 år. Men, når du over tid opplever å ikke få bekreftelse på dette fra han som valgte deg, er det naturlig å bli usikker på hva dette handler om. Det er kjempegode følelser, og kan så klart gjøre deg ulykkelig - og det har ingenting med at "du må bli tryggere på deg selv!" og "Innsiden er like viktig!", å gjøre. 

Mitt råd er derfor; spør han og inviter til en samtale om hvordan han har det i forholdet, tanker, etc. Fortell at du har følt deg mindre attraktiv i det siste, uten at du legger skyld på han. Det kan bli en god samtale for et videre godt forhold. Det går også fint å si at du kjenner på et behov for å få bekreftelse på at du fortsatt er god for han, av og til. 

Anonymkode: bf999...69a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...