Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 22 år (blir 23), og har vært i et samboerskap i 5 år nå. I starten var forholdet helt fantastisk, og jeg kunne ikke hatt det bedre. Etterhvert følte jeg at det gikk nedover i daler. Han tar ikke initiativ til å skaffe seg fulltids- jobb (han er 25), og han jobber kun noen helger her og der. Han får støtte fra NAV, ellers minimalt i måneden. Jeg studerer på fulltid, har jobb vedsiden av og har det relativt greit økonomisk. I denne alderen som jeg er i, føler jeg at det er viktig å tenke litt på hvordan fremtiden skal bli. Han sitter hjemme hele dagen og spiller, eller ser på YouTube og rydder. Ellers sover han langt utpå dagen. Jeg er på skole hver dag, leser mye skole hjemme (er sykepleierstudent), og ellers er på jobb. I alle disse 5-årene har han vært slik, og jeg føler at jeg begynner å bli rimelig lei.

Jeg snakker med han om at han kanskje bør begynne å tenke litt på sin fremtid, siden det har stått stille så lenge nå. Jeg er den som søker jobber for han, og har hatt motet oppe for at ting skal bli bra. Dette gjør også at følelsene går litt i sving, og at øynene plutselig åpner seg for andre. Han er en helt fantastisk person, men det er bare det at jeg ønsker en stabil framtid, hvor jeg ikke er den som må punge ut alle egne penger for at ting skal gå opp. Han har ingen utdanning, ikke fullført lærlingstid og har vært avhengig av NAV helt siden han flyttet hjemmefra. 

Samtidig syntes jeg det er så vanskelig å eventuelt gjøre det slutt. Vi leier sammen, og hvordan skal jeg gjøre det med huseier? Samboer kommer til å slite noe innsides.. Hvordan skal jeg gå frem med dette? Hvordan skal jeg gjøre det med utflytting? Jeg er glad i han som et menneske, men jeg begynner å få følelser for andre, noe som er veldig vanskelig :( 

Anonymkode: ef043...79a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får be han vokse opp og ta ansvar. Hvis ikke er ikke forholdet deres liv laga lenger.

Og, si det i klartekst slik at det ikke pakkes inn og han kan si "jammen, jeg trodde........"

Skrevet

Du har jo et barn, ikke en mann. 
Om du vil gå fra han så må dere snakke om bosituasjonen. Enten må han overta hele leien og kontrakten skrives over på han eller så må dere si opp og flytte begge to. Uansett så ordner det seg, du må bare orke å stå i det. 

Anonymkode: 00aee...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...