Gå til innhold

Fordeler/ulemper ved å bo i byggefelt mrd mye barn eller hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer da mange snakker varmt om byggefelt. Sikkert flott for barna å løpe inn og ut hos hverandre, men er det ikke strevsomt også? Føler også msn bor tett. Samtidig har kanskje ikke barnet naboer som er på samme alder om man bor i hus utenom byggefelt.

Anonymkode: f9486...ab8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker det. Her står døra åpen for alle venner så lenge barna ønsker besøk. 

Er bare å si at i dag passer det ikke. Så kan virkelig ikke forstå hva som er slitsol med det. 

Har hekk rundt hele huset så er privat seøv om vi bor tett. 

Anonymkode: e5d25...601

Skrevet (endret)

Det er litt slitsomt, særlig for dem som ikke er så sosiale. Men når man ser hvor mye glede barna har av det, så bryr man seg ikke så mye om hva man selv foretrekker 😄

Viktig å finne et byggefelt der det ikke er bittesmå tomter og lite beplantning, etter min mening. Ofte er de litt eldre byggefeltene fine sånn 😊 På en del av de nyere feltene føler jeg man bare har utsikt til naboens veranda fra egen veranda.

Bodde selv først i blokk og så i enebolig med stor tomt da jeg var barn. Fortrakk definitivt det første 😊 Foreldrene mine foretrakk nok det siste 😄

Endret av Rosa Dartle
Skrevet

Vi trives veldig godt med å bo i et boligfelt har enebarn så det passer helt perfekt. Grovt regnet bor det ca 200 barn her.  Det er egen barnehage på feltet. Og vi er nabo med flere av klassekompissene. 

Husene står tett, men blir vant til det. 

Anonymkode: d55a6...356

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Lurer da mange snakker varmt om byggefelt. Sikkert flott for barna å løpe inn og ut hos hverandre, men er det ikke strevsomt også? Føler også msn bor tett. Samtidig har kanskje ikke barnet naboer som er på samme alder om man bor i hus utenom byggefelt.

Bare bodd og oppvokst i byggefelt nesten for utenom en periode med leilighet i blokk så kjenner kun til det å ha folk rundt seg. Aldri opplevd at det er super plagsomt kanskje for utenom den perioden man ikke tar læring direkte. Tenker på fly ned dørene tidlig Søndag eller ringe på etter baby er o seng osv men det er jeg villig til å ofre for at ungene har et sosialt nettverk som ikke innebærer kjøring eller sykling/gåing i en halvtime pluss.

Greit å ha naboer og noen voksne i umiddelbar nærhet som man kan ha kaffeslabberas med, over på middag, grille, samkjøre til skolen eller fritidsaktiviteter osv.

Anonymkode: d1a80...f02

Skrevet

Bor i enebolig i boligfelt. For ungene helt perfekt sosialt, det er alltid enten å ha besøk eller være på besøk og drive med ting, og ikke avhengig av masse planlegging, kjøring og henting, ferdsel langs trafikkerte veier og lignende. I tillegg er det helt topp for de som har barn som ikke er med på noe organiserte fritidsaktiviteter, da de som har felles interesser finner hverandre lett når det er 5-10 minutter å gå for å besøke hverandre. 

Vokste selv opp langt ute på bygda hvor man var avhengig av bil for omtrent alt mulig, og hvor det ikke var noen andre på min alder pluss/minus som bodde innenfor sykkelavstand, slik at alt av besøk måtte planlegges, avtales, kjøres og hentes. Det var kjipt, og lovte meg selv at sånn skulle egne unger aldri ha det.

Anonymkode: db415...664

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...