AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Del Skrevet 16. februar Skulle melde fra når jeg begynte å spotte, som jeg vanligvis gjør i en dag. Sendte melding til både koordinator og lege i dag formiddag, men ingen har svart. Ringte klinikken og hun sa at legen ikke var der i dag men at h*n «sikkert ville svare ila helgen»…. Nå er det stengt til mandag. Kjenner jeg blir så stressa nå. Kunne fint begynt hjemme, men jeg har ikke fått beskjed om hvilken dag jeg skal starte.. Det skulle legen finne ut av etter at hun hadde fått dato for spotting og ved å se på kalender for uttak. Så redd for at de ikke svarer før mandag og at det da er for sent 😞 Anonymkode: f233f...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråla Skrevet 16. februar #2 Del Skrevet 16. februar (endret) Utrolig dårlig av klinikken syns jeg. Nå går du potensielt glipp av en syklus. Jeg har ved alle forsøkene begynt med sprøytene dag 2 med ordentlig mens. Så selvom jeg har spotta noen dager så teltes det ikke som en menstruasjonsdag. Du kan jo eventuelt ta en råsjans hvis du vet dosen du skal ta og begynne med det dag to hvis du ser du er på dag 2 før mandag😅 det skader uansett ikke å ta sprøyter i noen dager uten at det blir uttak av det. Men vet ikke hvilke rutiner klinikken har mtp når man skal begynne med sprøytene Endret 16. februar av Månestråla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Del Skrevet 16. februar Månestråla skrev (4 minutter siden): Utrolig dårlig av klinikken syns jeg. Nå går du potensielt glipp av en syklus. Jeg har ved alle forsøkene begynt med sprøytene dag 2 med ordentlig mens. Så selvom jeg har spotta noen dager så teltes det ikke som en menstruasjonsdag. Du kan jo eventuelt ta en råsjans hvis du vet dosen du skal ta og begynne med det dag to hvis du ser du er på dag 2 før mandag😅 det skader uansett ikke å ta sprøyter i noen dager uten at det blir uttak av det. Men vet ikke hvilke rutiner klinikken har mtp når man skal begynne med sprøytene Det å eventuelt ta noen doser medisin uten å vite - vil kunne være bortkastet medisiner og en ekstra kostnad. De kan også nekte og eventuelt dekke kostnaden for de medisinene siden det ikke var ett reelt forsøk Da de stort sett kun er holdbar i 28 dager etter de er påbegynt og vil da potensielt være for lite til neste skikkelige runde. Så det er ikke en god ide med mindre man vet hva man driver med. Anonymkode: ba1be...ae9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråla Skrevet 16. februar #4 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det å eventuelt ta noen doser medisin uten å vite - vil kunne være bortkastet medisiner og en ekstra kostnad. De kan også nekte og eventuelt dekke kostnaden for de medisinene siden det ikke var ett reelt forsøk Da de stort sett kun er holdbar i 28 dager etter de er påbegynt og vil da potensielt være for lite til neste skikkelige runde. Så det er ikke en god ide med mindre man vet hva man driver med. Anonymkode: ba1be...ae9 Jeg var veldig kjapt over 19800kr grensen så hadde ikke tapt penger hvis jeg hadde gjort dette her men det er jo forskjellig for alle. Og så spørs det hva man syns er verdt pengene så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #5 Del Skrevet 16. februar Jeg hadde da startet på dag to med ordentlig blødning 😌 Jeg startet på dag 2 nylig Anonymkode: 009f5...110 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #6 Del Skrevet 16. februar Så lenge du vet hvor mye du skal ta selvfølgelig 🤗 Anonymkode: 009f5...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #7 Del Skrevet 16. februar Vet du dose? Det vanlige er fra dag 2 hvis det er før egguttak. Anonymkode: 0eabc...06a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #8 Del Skrevet 16. februar Hvis jeg var deg ville jeg bare ringt og KREVD et svar. Om du så må ringe legen privat. Sånn kan man jo ikke holde på. Fikk du forresten ikke beskjed om hvilken dag du skulle ta medisiner i forkant? Jeg startet med menopur på første blødningsdag. Altså ferskt blod. Ikke spotting. Har inntrykk av at det er mer vanlig å starte med sprøyter på dag 2 med ferskt blod. Har du ikke et brev et sted hvor det står hva slags protokoll du skal gå på? Med mer info? Regner med dette er IVF? Anonymkode: f5d51...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Del Skrevet 17. februar Er det offentlig eller privat? Anonymkode: 37f33...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #10 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis jeg var deg ville jeg bare ringt og KREVD et svar. Om du så må ringe legen privat. Sånn kan man jo ikke holde på. Fikk du forresten ikke beskjed om hvilken dag du skulle ta medisiner i forkant? Jeg startet med menopur på første blødningsdag. Altså ferskt blod. Ikke spotting. Har inntrykk av at det er mer vanlig å starte med sprøyter på dag 2 med ferskt blod. Har du ikke et brev et sted hvor det står hva slags protokoll du skal gå på? Med mer info? Regner med dette er IVF? Anonymkode: f5d51...184 Man kan ikke ringe legen privat.. I så fall kan de nekte å svare deg. Legen er legen din når de er på jobb - ikke når de har fri og er hjemme. Og jo - sånn holder de på. Det ER mye venting i ivf og det hender man går glipp av en syklus pga manglende svar eller liten kapasitet etc.. Helt normalt. Veldig mange får bare en foreløbig plan først og deretter en mer detaljert plan med doser etc NÅR de melder inn mensen. Også dette er heeelt normalt. Kjip ja - men fremdeles normalt. Ens jobb rolle er ens jobb rolle, ikke hvem man er når man har fri og stemplet ut. Man ringer ikke leger hjemme og om så.. Så har man et større problem enn venting... Anonymkode: ba1be...ae9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #11 Del Skrevet 17. februar Del gjerne hvilken klinikk, så vi andre kan ta lærdom Anonymkode: e93bb...cd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå