Gå til innhold

Hvor mye aktiviserer dere barna/babyene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Hvor mye deltar dere i leken? Og hvor mye får baby/barnet leke selv? Tar meg selv i og få litt dårlig samvittighet hvis jeg ikke er på, samtidig som jeg tenker det er bra og kunne utforske litt alene. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 41506...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke med i det hele tatt med mindre barnet spør. Det handler om t det er sunn utvikling for barna å utforske selv. Jeg roser de ikke engang før de er ferdig, fordi jeg opplever at det forstyrrer dem og at de dropper det de holder på med:)

ja jeg får dårlig samvittighet jeg også, men det er fin utvikling for dem!

Anonymkode: 678f0...37d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er ikke med i det hele tatt med mindre barnet spør. Det handler om t det er sunn utvikling for barna å utforske selv. Jeg roser de ikke engang før de er ferdig, fordi jeg opplever at det forstyrrer dem og at de dropper det de holder på med:)

Det er fint for utviklingen, men hver eneste gang? Hvor gammel er ditt barn?

Anonymkode: 41506...42a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Aldri er ikke bra det heller skal jeg si deg.

Høres ut som du ikke gidder men forteller deg selv at det liksom er barnets utvikling du tenker på.

Anonymkode: e0780...0e9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Null. Hva skal vi med ipad for hvis jeg skal aktivisere dem.

Anonymkode: e77b2...022

Skrevet

Jeg hadde en baby som var veldig flink å leke alene, og en som var kjempedårlig på det. Lekte jo klart mer med den som ikke klarte å leke selv, men samtidig øvde vi litt på det. 
Nå er det sjeldent jwg virkelig leker med barna, de er to og fire. De leker med hverandre eller alene. Jeg kan sette dem igang, men så trekker jeg meg ut. 

Skrevet

Barnet mitt er og har alltid vært veldig flink til å leke alene😊 men er såklart med å leker hver dag. Men jeg er flinkest når vi finner på ting, drar på utflukter og gjør fysiske ting.  Barnet er veldig flink til å si ifra om  han vil ha meg med i leken ellers😊 han er også heldig som har en bestemor som elsker lek, så de leker mye sammen🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Høres ut som du ikke gidder men forteller deg selv at det liksom er barnets utvikling du tenker på.

Det her er det jeg har blitt fortalt av helsesøster å gjøre, at når hun driver på så skal hun få drive til hun ønsker å inkludere meg. Så nei, det handler ikke om latskap:)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og bare så det er sagt, jeg er med, NÅR hun spør. 

• Liker 1
Skrevet

Det er en god balanse av begge deler. Hvis han begynner å leke med noe, blander jeg meg ikke med mindre han initierer kontakt. Andre ganger starter jeg en lek. Jeg mener det er viktig at barn får lekt alene, for å utvikle fantasi og kreativitet. Jeg merker når vi leker sammen; så legger jeg fort føringer på hvordan vi skal leke sammen. 

Anonymkode: 3fc7a...9fc

Skrevet

Babyer stimulerer/aktiviserer jeg så ofte som mulig. Deltar aktivt i lek og aktivitet med dem frem til de blir ca to år og kan leke mer selvstendig. Nå har jeg vært heldig med mine barn ettersom de selv har funnet ut av å leke selv ganske tidlig ved rundt ett til halvannet år og sjelden krever noe særlig deltakelse fra min side. Velger selv å være tilgjengelig og tilstede frem til de er to år av flere grunner. Prater mye med dem fra de er babyer, leser bøker, synger og gjør regler med bevegelser. De har alle vært tidlig ute med språk.

Desto flere de blir i søskenflokken desto mer stimuli får de av søsken som igjen letter min jobb. Da trenger ikke jeg å være på hele tiden som med første. 

Anonymkode: 5fe37...77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...