Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 7 mnd får grøt morgen og kveld, liker dette godt og mates da. Har prøvd ulike moser osv.. men lite interesse for det. Baby viser derimot stor interesse for "vanlig" mat og har likt det hun har fått smake.

Men hørt det er dumt å blande mos og blw og at de kan bli forvirret? Evt. erfaringer?😃

Anonymkode: a606e...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har blanda. Gikk helt greit.

Anonymkode: 73c26...525

Skrevet

Vi blandet. Har i dag en unge som elsker mat 

Skrevet

Vi har gjort det, før det het blw. Barna har fått grøt til frokost og ofte til kvelds, mens de har spist lunsj og middag selv. Lunsj har da gjerne vært brød og frukt/bær, middag hva som helst. Har vi hatt suppe til middag har de også delvis blitt matet.

Anonymkode: e97dd...49c

Skrevet

Vi ga mos og grøt, og så fikk baby selv spise disse «faste» tingene. Har aldri vært et problem for oss, de har alltid elsket mat og synes alt er spennende! Men når de bikket 11-12 mnd spiste de grøt selv også. Ble klin selvsagt, men de koste seg så mye!

Anonymkode: ea5bb...bc9

Skrevet

Vi har blandet hele veien. Det er da helt vanlig å sørge for at barna får smake ulike konsistenser, å da må man jo av og til gi noe med skje, mens andre ting kan de spise selv. 

Anonymkode: 724ea...982

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Baby på 7 mnd får grøt morgen og kveld, liker dette godt og mates da. Har prøvd ulike moser osv.. men lite interesse for det. Baby viser derimot stor interesse for "vanlig" mat og har likt det hun har fått smake.

Men hørt det er dumt å blande mos og blw og at de kan bli forvirret? Evt. erfaringer?😃

Anonymkode: a606e...1ca

Du kan gjøre akkurat som du vil. Det er ditt barn. 

Anonymkode: b7e71...2d4

Skrevet

Vi blandet. Det var null stress og gikk veldig bra!

Anonymkode: e7317...a49

Skrevet

Vi har gjort begge deler hele veien. Man må jo gjøre det. Kan ikke BARE gi mat de kan holde selv eller BARE most mat. 

Anonymkode: d9afd...37a

Skrevet

De aller, aller fleste gjør som deg - altså veksler mellom de to. Null stress. Bra med variasjon! 

Anonymkode: 9e79d...996

• Liker 1
Skrevet

Vi blandet og det gikk helt fint. Vi matet sikkert lenger enn mange og ga masse most middagsmat også fordi jeg hater matsøl og er livredd for kvelning men føler ikke at det har hatt noe å si her for oss. Barnet som er litt over 2 spiser like godt og variert og selvstendig som de jeg kjenner som gjorde mer BLW. Lærte også å spise selv med skje og gaffel uten problemer i passe alder (for meg og for barnehagestart).

Anonymkode: 28626...4e2

Skrevet

Du kan blande mating og spise selv.

Men det går ikke ann å blande mating og BLW - fordi BLW er en måte å tilvenne barn fast føde på, på deres egen premisser.

*Irriterer meg over at BLW har blitt en betegnelse for at barna spiser biter selv, mens det bare er en del av hva BLW er. 
Det blir som å si: kan jeg blande lavkarbodiett med "vanlig husmannskost"?  - du kan spise retter som er lavkarbo og noen som er "vanlige" - men da går du ikke på lavkarbodiett. 

Anonymkode: db238...b6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...