AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 Jeg er normalt tynn, og har en helt flat mage når jeg står opp om morgenen. Men etter at jeg inntar mat, så buler magen og den blåser seg opp. Da er magen sånn hele dagen. På morgenen er den flat igjen. Hva kommer det av? Anonymkode: ffe85...5fa
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 irritabel tarm? laktsoeintoleranse? Anonymkode: d03c0...fe3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 Det kommer vel først og fremst an på hva du spiser. Hos meg blir det mye gass av frukt og andre karbohydrater. Så fiser du det ut i søvne. Anonymkode: c70b2...de6 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #4 Skrevet 16. februar 2024 Du har en normal tarm som fordøyer maten din. Det gir innhold i tarmen, spesielt kreves væske, bl a med fordøyelsesenzymer etc, samt at det naturlig dannes noe gass. Det er ikke naturlig å fordøye mat med flat mage. Anonymkode: a91a7...baf 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #5 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har en normal tarm som fordøyer maten din. Det gir innhold i tarmen, spesielt kreves væske, bl a med fordøyelsesenzymer etc, samt at det naturlig dannes noe gass. Det er ikke naturlig å fordøye mat med flat mage. Anonymkode: a91a7...baf Men andre jeg ser på tv spiser og drikker hva de vil, og magen er flat hele tida. Min får bulk. Og valker. Anonymkode: ffe85...5fa
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #6 Skrevet 16. februar 2024 Kan være så mangt, og kommer an på hva du mener med buler ut. Litt utbuling skjer gjennom en dag, men om du blir veldig oppblåst kan det være noe du reagerer på. Enten i form av matvare, eller at du f.eks spiser for ofte. Drikker du kullsyre? Sluker du luft når du snakker? Osv. Anonymkode: 97e0c...e84 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #7 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men andre jeg ser på tv spiser og drikker hva de vil, og magen er flat hele tida. Min får bulk. Og valker. Anonymkode: ffe85...5fa Hva slags tv-program? I serier later de jo bare som de spiser. De bruker evigheter på en munnfull. Anonymkode: d03c0...fe3 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #8 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags tv-program? I serier later de jo bare som de spiser. De bruker evigheter på en munnfull. Anonymkode: d03c0...fe3 Generelle serier på tv altså 😅 folk som går for eks i magetopper/bikinioverdel. Helt flate. Mens de spiser og drikker hva enn de vil. Uten at det blir oppblåst på dem. Anonymkode: ffe85...5fa
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #9 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan være så mangt, og kommer an på hva du mener med buler ut. Litt utbuling skjer gjennom en dag, men om du blir veldig oppblåst kan det være noe du reagerer på. Enten i form av matvare, eller at du f.eks spiser for ofte. Drikker du kullsyre? Sluker du luft når du snakker? Osv. Anonymkode: 97e0c...e84 Jeg drikker lite brus, og kun vanlig vann. Spiser mye frukt/grønt istedet for godteri/chips. Har ikke laktoseintoleranse. Anonymkode: ffe85...5fa
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #10 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er normalt tynn, og har en helt flat mage når jeg står opp om morgenen. Men etter at jeg inntar mat, så buler magen og den blåser seg opp. Da er magen sånn hele dagen. På morgenen er den flat igjen. Hva kommer det av? Anonymkode: ffe85...5fa Bortsett fra at magen blir oppblåst, føler du deg ok? Eller har du mye luft i magen som vil ut? Evt. raper du mye? Romling/"bråk" i magen etter måltid? Anonymkode: 24fe7...0ec
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #11 Skrevet 16. februar 2024 Jeg reagerer på karbohydrater i form av pasta, melk (laktoseintolerant) og cashewnøtter. Det får min mage til å bli oppblåst hver bidige gang, som jeg har fått med meg. Har ikke orket å teste ut alt av matvarer. Det er når jeg er frisk. I dårlige perioder når gastritten blusser opp, så reagerer jeg på absolutt alt. Men, jeg reagerer ekstra på det overnevnte. Anonymkode: 37cb8...35f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #12 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg drikker lite brus, og kun vanlig vann. Spiser mye frukt/grønt istedet for godteri/chips. Har ikke laktoseintoleranse. Anonymkode: ffe85...5fa Frukt og grønt kan gi mye gass. Puster du med munnen eller nesa? Du kan sluke mye luft. Det kan også være andre ting du reagerer på, gluten f.eks, eller rett og slett bare måltidsrytme. Det er så mange faktorer her at du må nesten prøve deg litt frem. Anbefaler boka til Marit Kolby. Anonymkode: 97e0c...e84
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #13 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 16.2.2024 den 17.15): Generelle serier på tv altså 😅 folk som går for eks i magetopper/bikinioverdel. Helt flate. Mens de spiser og drikker hva enn de vil. Uten at det blir oppblåst på dem. Anonymkode: ffe85...5fa Det er TV. Ikke realiteten av hvordan kroppen fungerer. 🙄🙄 Anonymkode: a91a7...baf
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #14 Skrevet 17. februar 2024 Normalfenomen. https://www.self.com/gallery/bloat-roundup Rart at du ikke har skjønt dette før. Anonymkode: b08f5...a6d 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #15 Skrevet 18. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Normalfenomen. https://www.self.com/gallery/bloat-roundup Rart at du ikke har skjønt dette før. Anonymkode: b08f5...a6d Der kom den. Det er sikkert allmennkunnskap. Anonymkode: 015f1...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå