Gå til innhold

Når lærere er enten sykmeldte eller sier opp, og klassemiljøet er beintøft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønns klasse har hatt 7 ulike lærere på 5 år.  Det er 2-3 elever som lager ett helvete og terroriserer resten av klassen, noen av elevene blir redde mens andre henger seg på uroen. Min sønn er veldig usikker og stille, han sliter litt faglig og tørr aldri å spørre om hjelp/si ifra på skolen. Han har 1-2 venner og har det greit sosialt, men synes det er vanskelig i klasserommet fordi det er bråkete, utrygt miljø der lærere er oppgitte og mye sykemeldte. Derfor har de vikarer nesten daglig. Dette skoleåret har 3 av 2 lærere vært sykemeldte store deler av året. Den ene som har vært lite borte hittil, har sagt opp stillingen sin. Hun som sa opp var min sønns kontaktlærer. 

Min sønn har hatt aktivitetsplan siden november pga dårlig skolemiljø, han blir redd og usikker i klasserommet fordi klassemiljøet er elendig. Mye stygge kommentarer til lærere pg medelever. Selvom de ikke er retta mot han blir han utrygg av å se andre elever bli latterliggjort, lærere bli dytta og slått. Vet at 3-4 andre i klassen også har aktivitetsplaner. Hver gang vi henvender oss til skolen blir vi innkalt til møte, og de setter nye tiltak på aktivitetsplanen uten at de i praksis hjelper. De unga som er ugreie er helt uspiselige, jeg har sett dem på bursdager og det har vært ubehagelig for meg som voksen. Synes synd på lærere og elever som må forholde seg til dem daglig. Foreldrene til disse unga er nesten verre enn barna. 

Hva gjør jeg nå? Jeg kan ikke flytte heller. Boligprisene i området stuper, her får vi ikke solgt :( Og jeg er alenemor. Jeg mistet jobben min i desember og har enda ikke fått ny jobb. 

Anonymkode: fc1c7...f1b

• Hjerte 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å få flyttet sønnen til en annen klasse eller skole, uten å flytte. Jeg ville byttet skole for mitt barn i denne situasjonen, det er begrenset hva du som forelder får gjort når det er så store problemer på nærskolen.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Full medfølelse. Vi bytta skole nå pga samme problemstilling. Håper ting blir bedre på nærskolen. (Vi bytta fra privatskole med opphoping av barn som ikke passet inn i nærskolen) 

Anonymkode: fdb49...830

• Liker 4
Skrevet

Kanskje vi har barn i samme klasse. Jeg er fortvilet over situasjonen og alt er forsøkt. Det er ikke bra. Så full medfølelse fra meg ❤️

Anonymkode: dd30d...340

• Hjerte 6
Skrevet

Søk om å bytte skole innad i kommunen. 

Anonymkode: dc53e...102

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Min sønns klasse har hatt 7 ulike lærere på 5 år.  Det er 2-3 elever som lager ett helvete og terroriserer resten av klassen, noen av elevene blir redde mens andre henger seg på uroen. Min sønn er veldig usikker og stille, han sliter litt faglig og tørr aldri å spørre om hjelp/si ifra på skolen. Han har 1-2 venner og har det greit sosialt, men synes det er vanskelig i klasserommet fordi det er bråkete, utrygt miljø der lærere er oppgitte og mye sykemeldte. Derfor har de vikarer nesten daglig. Dette skoleåret har 3 av 2 lærere vært sykemeldte store deler av året. Den ene som har vært lite borte hittil, har sagt opp stillingen sin. Hun som sa opp var min sønns kontaktlærer. 

Min sønn har hatt aktivitetsplan siden november pga dårlig skolemiljø, han blir redd og usikker i klasserommet fordi klassemiljøet er elendig. Mye stygge kommentarer til lærere pg medelever. Selvom de ikke er retta mot han blir han utrygg av å se andre elever bli latterliggjort, lærere bli dytta og slått. Vet at 3-4 andre i klassen også har aktivitetsplaner. Hver gang vi henvender oss til skolen blir vi innkalt til møte, og de setter nye tiltak på aktivitetsplanen uten at de i praksis hjelper. De unga som er ugreie er helt uspiselige, jeg har sett dem på bursdager og det har vært ubehagelig for meg som voksen. Synes synd på lærere og elever som må forholde seg til dem daglig. Foreldrene til disse unga er nesten verre enn barna. 

Hva gjør jeg nå? Jeg kan ikke flytte heller. Boligprisene i området stuper, her får vi ikke solgt :( Og jeg er alenemor. Jeg mistet jobben min i desember og har enda ikke fått ny jobb. 

Høres ut som du bør flytte din sønn over til en Rudof Steiner Skole

Skrevet

Er ledelsen på saken? Ressursteam i kommunen? Dette er jo uholdbart for både elever og ansatte!

Anonymkode: 373db...3a2

Skrevet

Det er ille på min sønns trinn også. Mobbing og baksnakking. Problemet er for lite voksne på trinnet. 😥 Dette er dyreste nabolaget i Bærum.. 

Anonymkode: dfe63...6e2

• Hjerte 2
Skrevet

Noen må da gjøre noe? Kan ikke la noen drittunger ødelegge for mange andre 

Anonymkode: 7fad9...343

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er ledelsen på saken? Ressursteam i kommunen? Dette er jo uholdbart for både elever og ansatte!

Anonymkode: 373db...3a2

Ja, sønnen min sier han ofte ser rektor og avdelingsleder komme å «overta» klassen etter at de utagerende unga spytter og slår lærere, kaller vikarer de verste ting osv. Hun som sa opp stillingen nå ble sparka i magen for noen uker tilbake  (hun er gravid) og unga VET at hun er gravid. 

Rektor og avdelingsleder har ofte sittet på møte med meg og forteller at de har kobla på  PPT og helsesøster for å bedre klassemiljøet. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, sønnen min sier han ofte ser rektor og avdelingsleder komme å «overta» klassen etter at de utagerende unga spytter og slår lærere, kaller vikarer de verste ting osv. Hun som sa opp stillingen nå ble sparka i magen for noen uker tilbake  (hun er gravid) og unga VET at hun er gravid. 

Rektor og avdelingsleder har ofte sittet på møte med meg og forteller at de har kobla på  PPT og helsesøster for å bedre klassemiljøet. 

Dette er sjukt.. Altså de sparker henne i magen for å prøve å skade baby? Den ungen må ha terapi. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
Skrevet

De høres jo ikke ut som om ledelsen har kontroll på denne skolen...

Selv hadde jeg nok tenkt at håpet var ute og skiftet skole hvis det er slik at barnet ditt har 2 år igjen på skolen.  Vet ikke hvor du bor og hva slags utvalg du har men tviler på at det blir noe bedring på den skolen barnet ditt er på når det har vært så ille i 5 år så jeg ville gjort mitt beste for å finne et bedre alternativ.

• Liker 1
Skrevet

La meg også gjette at om en lærer faktisk hadde tatt ordentlig tak i klassen, så hadde det blitt opprettet en 9A sak? Også sparke en gravid lærer da gitt.. Er det rart det er mangel på lærere... 🙃

Uansett, jeg hadde forsøkt å få sønnen din over i en annen klasse, evt. over til en annen skole, om det så blir å betale for privatskole! 

Anonymkode: d8f05...20d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er sjukt.. Altså de sparker henne i magen for å prøve å skade baby? Den ungen må ha terapi. 

Anonymkode: 

Ja.. det hadde sikkert fikset saken ...😉

Har dere foreldresamarbeid ned fokus på problemet? Vi hadde så sterkt press på skole at de splittet klassen, og satte skolens beste lærer inn. Da ble det ro. 

jeg laget et helvete for å få det til. Kjeftet opp foreldre om at de ikke oppdri ungene og ringte rektor. Haha...jeg ble kanskje ikke så populær, men det driter jeg. Men nå for tiden er det vel så mange slike klasser og elever at det er gjerne vanskelig.

La gutten være hjemme når det blir for mye, og søk jobb en annen plass enn der dere bor. 

Anonymkode: 73615...526

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Høres it som om du beskriver klassen til mitt barn. Helt vanvittige tilstander…
Møte på møte på møte og aldri noen endring. 
Store ord og lovnader om endring men det er bare luftslott. 
Endte med at vi byttet til en privatskole som var MYE bedre for vårt  barn. 
Har ingen andre råd enn å finne et bedre miljø. 
Du og skolen utsette ditt barn for vold på daglig basis. 
Skolen kan faktisk meldes til barnevernet for å ikke gi omsorg og beskytte til ditt barn i skoletiden..! 

Anonymkode: 2ce7f...278

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da kontakter du Statsforvalteren 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

La meg også gjette at om en lærer faktisk hadde tatt ordentlig tak i klassen, så hadde det blitt opprettet en 9A sak? Også sparke en gravid lærer da gitt.. Er det rart det er mangel på lærere... 🙃

Uansett, jeg hadde forsøkt å få sønnen din over i en annen klasse, evt. over til en annen skole, om det så blir å betale for privatskole! 

Anonymkode: d8f05...20d

Jeg tror lærerne gjør ditt beste, men miljøet er for ille. Aktivitetsplanen til min sønn og dde andre 4 elevene er 9A saker som har blitt opprettet fordi de har ett utrygt skolemiljø. 

Lærerne gjør mye for det psykososiale miljøet i klassen. De har klassenstime ukentlig, hemmelig venn og masse annet positivt. Men det hjelper ikke, de aggressive elevene saboterer undervisningen. En mor på trinnet har sagt til meg at hun ikke orker å feire bursdagen til sønnen fordi hun ikke vil invitere de utagerende barna. Det er nesten ingen som inviterer alle gutta på bursdagsfest her, fordi de ikke orker å ha de 3-4 hemningsløse barna der. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor er det slik at jo mer pedagogisk foreldre og lærere er; jo verre er ungene? De må jo snart fatte at dette ikke fungerer??

Hva skal lærere med utdannelse hvis de ikke får ro til å lære noe? De må få tøffinger som kan slå ungene i hodet med noe hvis de ypper seg. Dette er jo bare tull. Send lærere i militære og lær dem ordentlig pedagogikk. For det de lærer nå er bare tull. 

Anonymkode: 73615...526

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jepp. Det er helt sykt, og den samme ungen har sagt til den gravide læreren flere ganger at han håper ungen hennes dør i magen. 

• Hjerte 3
Skrevet
Tobias001 skrev (59 minutter siden):

Høres ut som du bør flytte din sønn over til en Rudof Steiner Skole

Det er det vi flyttet vekk fra. På mindre steder blir Steinerskolen ofte oppsop av barn som har store problemer i offentlig skole. Vi elsker steinerpedagogikk og barna har gått i steinerskole og steinerbarnehage. Men nå går eldste i femte. Det har vært mobbeproblematikk hele vegen oppover og siste skoleår fikk klassen 7 nye elever- alle unntatt en gutter fra andre skoler i byen. Foreldrene deres elsker ikke steinerpedagogikk, møter ikke på foreldremøter og har barn som har forsuret et fra før krevende klassemiljø. Det kom til et punkt der vi måtte ta grep. Så nå flyttet barna til nærskolen. Jeg har et godt inntrykk av den enn så lenge heldigvis. 

Anonymkode: fdb49...830

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...