Gå til innhold

Forelsket i en med kjæreste, vente mentalt mens man dater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har respekt for forhold og holder meg langt unna. Men lurer litt på dette iht om å vente om det skulle oppstå brudd. Da mener jeg at jeg skal date i mellomtiden med hensikt om å finne noen andre og ikke forvente noe fra han jeg liker, men ha det i bakhodet. Noe erfaring med dette? Jeg har snakket med flere menn som fortalte meg at de hadde ventet i årevis på at jeg skulle bli singel, en ventet i hele 7 år så det forekommer jo. Så lenge vil jeg ikke kaste bort av livet mitt, men innafor å vente 1 års tid? 

Anonymkode: 4ce62...fe3

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Høres bare dumt ut. Om en person er i et forhold har de jo valgt en annen enn deg. Hva skal du sitte å vente på? Stoppe opp livet ditt pga et menneske som har gitt hjertet sitt til en annen? Høres destruktivt ut.

Skrevet

Det kan bli mentalt usunt å vente på den måten. Forhold deg heller til realiteten og nuet. 

Mye bedre å investere 100% i den som er der for deg. 

Jeg dumpet en kjæreste for lenge siden. Angret en del på det etterpå. Men tiden gikk og begge giftet seg på hver vår kant. Hun ble skilt og noe av det første hun gjorde var å ta kontakt med meg. Virket som om hun var nysgjerrig på om jeg var ledig og/eller interessert. Det var jeg ikke. Er par år etter ble jeg skilt. I mellomtiden har hun flyttet sammen en ny. Jeg tror ikke jeg ville gått tilbake til henne nå. Men hva som hadde skjedd hvis vi begge var frie og franke samtidig er vanskelig å si. Virkeligheten følger ikke manuset til en romcom. Lev nå! 

Anonymkode: d71ba...ef9

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler ikke å vente.

Husker fremdeles en fyr jeg fikk kontakt med på studiet. Vi gikk godt overens, men var begge i forhold på hver vår kant, og holdt det vennskapelig. To år senere, og nesten uten kontakt de to årene, tok han plutselig kontakt med meg og fortalte at det slutt med kjæresten og han ville gjerne date meg. Dessverre for han var jeg fremdeles sammen med min kjæreste (som jeg senere giftet meg med). Synes egentlig det var synd han hadde gått rundt og tenkt på meg så lenge. Håper det ikke ødela noe for han..

Ikke kast bort tiden din på noe det kanskje aldri kan bli noe av! Tiden din kan brukes til noe bedre..

Anonymkode: fdb7b...1cb

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Og det gir jo mening. Bare kjedelig siden dette er første mannen jeg har blitt forelsket i på hele 5 år, jeg er sånn som aldri liker noen. Så ble utrolig skuffet da jeg spurte hvor han bor og han sa «jeg og NN bor på NN.» Har bare vært forelsket 2 ganger i mitt liv så statistisk sett er det 8 år til neste gang jeg liker noen. Men helt enig at man ikke bør vente. 

Skrevet (endret)

Jeg ville aldri ha lagt meg etter en med kjæreste, da går det ned en vegg. Det er av egoistiske grunner, hvorfor velge noe som gir trøbbel, når en kan gå utenom. Plenty av single folk når en vil finne noen. 

Endret av Hoia
Skrevet

Han kan jo være i forholdet han er i nå resten av livet sitt, da blir det jo ganske forgjeves å vente på ham. Om han skulle bli singel en gang er det jo langt fra sikkert at dere blir et par uansett. 

Lev livet! Klisjeen er sann: I morgen kan det være for sent.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. Og det gir jo mening. Bare kjedelig siden dette er første mannen jeg har blitt forelsket i på hele 5 år, jeg er sånn som aldri liker noen. Så ble utrolig skuffet da jeg spurte hvor han bor og han sa «jeg og NN bor på NN.» Har bare vært forelsket 2 ganger i mitt liv så statistisk sett er det 8 år til neste gang jeg liker noen. Men helt enig at man ikke bør vente. 

Hvis det er ett livslangt forhold du vil ha så er det bedre å vente på neste store kjærlighet enn å ta til takke med noe annet fordi du innerst inne venter på en annen.

Anonymkode: 0dfd5...82e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis det er ett livslangt forhold du vil ha så er det bedre å vente på neste store kjærlighet enn å ta til takke med noe annet fordi du innerst inne venter på en annen.

Anonymkode: 0dfd5...82e

Ja, det er vanskelig. Skal på date i morgen med en som liker meg og føler meg litt falsk for har jo bare øyne for han andre. Men tenker jeg må leve mitt liv og prøve å gå videre 😕 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis du ikke kjenner ham i det hele tatt (vet ikke hvor han bor, at han har kjæreste osv) så er du vel kanskje mer betatt enn forelsket.

Anonymkode: 1527f...071

Skrevet
2 minutter siden, Hoia said:

Jeg ville aldri ha lagt meg etter en med kjæreste, da går det ned en vegg. Det er av egoistiske grunner, hvorfor velge noe som gir trøbbel, når en kan gå utenom. Plenty av single folk når en vil finne noen. 

Hjelper ikke med plenty av single når jeg aldri er interessert i noen 😕 Trodde jeg var blitt aseksuell frem til jeg møtte han her og brått ble full av følelser både seksuelt og emosjonelt. Skulle ønske jeg var en som ble lett interessert, de er heldige. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke kjenner ham i det hele tatt (vet ikke hvor han bor, at han har kjæreste osv) så er du vel kanskje mer betatt enn forelsket.

Anonymkode: 1527f...071

Det er sant, vet ganske mye egentlig og pratet masse men visste mer om interesser og sånt enn mer trivielle grunnleggende ting. Han har aldri nevnt kjæresten før nå. 

Skrevet (endret)

Du kommer til å møte noen med lignende effekt på deg. Det er bare å bli kjent med nye. Følelser etc. handler ofte om seg selv. Jeg har lært at jeg aldri skal falle for noen når det er tomrom i livet mitt, fordi det kan ofte skyldes at du bare vil fylle på med noe.

Da handler det ofte ikke om følelser, men at en ønsker noe i livet. Men en må være der en er, møte noen når det ikke blir for altoppslukende, det er min livsfilosofi.

Endret av Hoia
Skrevet

Han er i ett forhold. Gå videre i livet. Kanskje deres veier krysser engang, men du kan ikke vente på det. De aller fleste har følelser for den de er sammen med. 

Anonymkode: f9fa5...89c

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, Hoia said:

Du kommer til å møte noen med lignende effekt på deg. Det er bare å bli kjent med nye. Følelser etc. handler ofte om seg selv. Jeg har lært at jeg aldri skal falle for noen når det er tomrom i livet mitt, fordi det kan ofte skyldes at du bare vil fylle på med noe.

Er vanskelig å tenke slik, selv om jeg i teorien ville sagt det samme. Har jo møtt «100» menn som har gjort og sagt alle de riktige tingene og sett helt praktfulle ut men føler aldri noe annet enn likegyldighet. Frem til jeg møtte han her gjennom en felles venn og det var som om lynet slo ned. Han har det vakreste smilet og jeg føler den klisjeen som om vi har møttes før «i et annet liv». Er kjempelei meg for at han viste seg å være i forhold. Får innstille meg på å forbli singel 😅 Men åpen for dates, absolutt. Skal som nevnt på en i morgen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vanskelig å tenke slik, selv om jeg i teorien ville sagt det samme. Har jo møtt «100» menn som har gjort og sagt alle de riktige tingene og sett helt praktfulle ut men føler aldri noe annet enn likegyldighet. Frem til jeg møtte han her gjennom en felles venn og det var som om lynet slo ned. Han har det vakreste smilet og jeg føler den klisjeen som om vi har møttes før «i et annet liv». Er kjempelei meg for at han viste seg å være i forhold. Får innstille meg på å forbli singel 😅 Men åpen for dates, absolutt. Skal som nevnt på en i morgen. 

Så kult! Håper det blir klaff for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...