Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er student og ønsker å jobbe som privatlærer. Hvordan er det å jobbe hos f.eks Mentor Norge eller andre lignende selskaper. Jeg har bra karakterer fra videregående og ønsker å tjene ca 7-10 000 ved siden av studie .

Anonymkode: 56ecb...56d

Skrevet

Små muligheter om du kommer rett fra videregående. Du stiller bak de som har studert et par år og kan vise til fagkompetanse på et høyere nivå.

Og de som går bachelor (la oss si i matematikk) stiller igjen bak de som går integrert lektorutdanning i matematikk - siden de har pedagogikk og didaktikk i tillegg.

Anonymkode: 8d580...962

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Små muligheter om du kommer rett fra videregående. Du stiller bak de som har studert et par år og kan vise til fagkompetanse på et høyere nivå.

Og de som går bachelor (la oss si i matematikk) stiller igjen bak de som går integrert lektorutdanning i matematikk - siden de har pedagogikk og didaktikk i tillegg.

Anonymkode: 8d580...962

Jeg har allerede fått jobben. Kanskje det var dårlig formulert tidligere. Men det jeg lurer på er hvordan lønna er for feks mentor Norge, og hvor mye er det vanlig å jobbe?

Anonymkode: 56ecb...56d

Skrevet

Superproof.no meld deg som privatlærer der.

Anonymkode: 0a75e...36f

Skrevet

Har ikke erfaring fra Mentor Norge, men jobbet hos en konkurrent. Da var lønna 200kr i timen. Etterhvert som du har jobbet en del timer økte lønna litt også. Men forberedelsestid og etterarbeid var ikke ekstra betalt. Det var bakt inn i den faktiske undervisningstiden. Så forberedelse + 60 min undervisning + rapport etter timen = 200 kr.

Hvis du tar utgangspunkt i den timelønna, da må du jobbe ca. 11 timer i uka hvis du skal tjene 10 000 i måneden. Høres overkommelig ut, men min erfaring er at det ikke alltid er lett å få samlet elevene rett etter hverandre. Jeg følte jeg jobbet mer enn jeg gjorde fordi jeg hadde en time her og en time der. Og husk at de fleste elever tar ferie i skoleferiene, så inntekten kan variere litt fra måned til måned. 

Grei nok jobba, men slutta når jeg fikk jobb som vikar på en ungdomsskole. Veldig mye bedre betalt og flere timer samlet.

Anonymkode: 11511...56d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...