Gå til innhold

Dere som har/har hatt bulimi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med tennene? Jeg er livredd for at de skal bli ødelagt.

Anonymkode: b741a...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ødelagt for livet. Kronisk ising og smerter. 

Anonymkode: 27427...5df

• Hjerte 1
Skrevet

Veldig dårlige og svake tenner. 

Anonymkode: 29dbf...ece

• Hjerte 1
Skrevet

Sykt svake, må til tannlegen og bygge opp støtt og stadig..

Anonymkode: 5a254...549

• Hjerte 1
Skrevet

De er ødelagte og jeg venter på time for å trekke det som er igjen og erstatte de med helprotese😭

Anonymkode: dd39f...b3b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig dårlig, og NAV dekker ikke tannlege...

Anonymkode: 18052...c61

• Hjerte 1
Skrevet

Det har nok litt med utgangspunktet å gjøre. Jeg har sterke tenner og har hatt bulimi i 16 år nå. Det er først nå de siste årene det har begynt å bli et synlig problem (for tannlegen)  men jeg har levert legeerklæring og får refusjon på tannlegeregningen grunnet bulimien. 

Tannlegen min sier at det verste man kan gjøre er å pusse tennene etter man har kastet opp. Jeg har aldri gjort det. Kanskje derfor jeg har vært "heldig" så langt. 

Anonymkode: 20c76...cdd

Skrevet

Fortennene mine knakk i biter

måtte ta opp lån på leiligheten min for å fikse de. Har nå kroner i hele overkjeften

Skrevet

Har veldig sterke tenner i utgangspunktet, og har tatt vare på dem gjennom sykdommen. Blant annet ved å ikke pusse etter oppkast, skylle godt osv. Slet med bulimi av og på i 20 år.

Nå er det 7-8 år siden jeg ble "frisk" og konsekvensene begynner å ramme for alvor. Alle tennene har syreskader, og alle har blitt mindre/kortere. Dette påvirker bittet mitt, slik at jeg sliter med kjevesmerter. De virker porøse og mat fester seg i dem. De ser fine og hvite ut, men det er bare et spørsmål om tid før de må erstattes...

Anonymkode: 772ff...050

Skrevet

Har/har hatt ganske så alvorlig bulimi i maaange år.. 

Har vært ganske heldig. Noen få hull og litt syreskader, men ikke mer enn hva er normalt hos mange som f.eks drikker mye brus. 

Jeg skylder alltid munnen godt med vann, også bruker jeg myyye fluertabletter + tannkrem med ekstra fluor. De for barn kan man spise 20stk av eller noe pr dag, og er bedre å suge på enn å bruke mye annet. Så mye fluor er i alle fall veldig lurt. I tillegg til å få hjelp og redusere/slutte med oppkast, selvfølelig ❤️ Det er en tøff kamp.. 

Anonymkode: 9248e...54a

Skrevet

Har hatt bulimi i over 30 år. Tennene var så svake,ødelagte at de knakk rett av, alle tenner og jekslene. Måtte tilslutt trekke bort alle tennene og fikk dekket et nytt sett med porselen tenner.

Anonymkode: f0ded...a17

Skrevet

Bulimi 25 år.

Sterke tenner. Ingen skader,helt utrolig. Aldri hull heller.

Ja jeg vet jeg er heldig,men vi har noen ekstremt sterke tenner i familien.

Anonymkode: eef95...4fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har hatt bulimi i over 30 år. Tennene var så svake,ødelagte at de knakk rett av, alle tenner og jekslene. Måtte tilslutt trekke bort alle tennene og fikk dekket et nytt sett med porselen tenner.

Anonymkode: f0ded...a17

Får man dekket slikt? Greit å vite om jeg plutselig får dårlige tenner😱 Får dekket 100% tannlege da,men pga psykolog behandling. Håper du er frisk nå🙏Helt forferdelig miste alle tennene da😭

Anonymkode: eef95...4fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...