AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #1 Skrevet 16. februar 2024 Hva skal til for at du føler at du blir stalket? Anonymkode: 5e70c...92e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #2 Skrevet 16. februar 2024 Jeg tror faktisk de fleste menn er så sløve at de ikke merker noe før kaninkokingen er i gang. Anonymkode: e5924...627 10 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #3 Skrevet 16. februar 2024 Tror det er veldig stor forskjell der. Jeg hr chattet med en i ca en måned nå, hver dag, og jeg var redd for å være for "på", så jeg spurte han. Han syntes det bare var koselifgat jeg var litt på, da han er veldig sjenert og stille selv. Han liker at jeg f.eks sender en koselig melding rundt lunchtider hver dag, stort sett morsomme og koselige memes. Noen syntes sikkert det hadde vært masete, men han liker det. Anonymkode: b68ce...413 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #4 Skrevet 16. februar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Tror det er veldig stor forskjell der. Jeg hr chattet med en i ca en måned nå, hver dag, og jeg var redd for å være for "på", så jeg spurte han. Han syntes det bare var koselifgat jeg var litt på, da han er veldig sjenert og stille selv. Han liker at jeg f.eks sender en koselig melding rundt lunchtider hver dag, stort sett morsomme og koselige memes. Noen syntes sikkert det hadde vært masete, men han liker det. Anonymkode: b68ce...413 Dette har ingenting med stalking å gjøre! Anonymkode: 8fb3c...672 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #5 Skrevet 16. februar 2024 Jeg synes det er ubehagelig når det viser seg at hun sitter på med mer informasjon om meg og mitt liv enn jeg har delt eller er tilgjengelig via offentlig Facebook/Linkedin. Anonymkode: 8ed4f...87c 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #6 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg synes det er ubehagelig når det viser seg at hun sitter på med mer informasjon om meg og mitt liv enn jeg har delt eller er tilgjengelig via offentlig Facebook/Linkedin. Anonymkode: 8ed4f...87c Men hva om du har delt det selv med henne? Anonymkode: 5e70c...92e
Bombasi Skrevet 16. februar 2024 #7 Skrevet 16. februar 2024 (endret) Aner ikke Jeg tåler sikkert ganske mye stalking før jeg legger merke til det. Men for noen år siden hadde jeg god kontakt med ei pågående alenemamma i et par uker. Hun bodde egentlig ikke i nærheten av meg og hadde tatt ungen med seg på "tur" i nærområdet mitt. Plutselig så jeg hun og barnet satt på en knaus ca 70 m unna huset mitt, og så mot huset mitt mens moren pekte mot huset og forklarte noe ovenfor barnet. De satt og så og snakket ganske lenge. Tror ikke hun visste at jeg var hjemme... Da kjente jeg at en grense var nådd for min del. Endret 16. februar 2024 av Bombasi 8 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #8 Skrevet 16. februar 2024 Hvis hun plutselig vet masse om meg som jeg ikke har delt.. MEN jeg blir litt matt av folk som tar offense og kaller det "stalking" når folk går inn på facebook /insta/LinkedIn og kikker. Det er for pokker en plattform bygget for å dele personlig informasjon med offentligheten! Hvis det plager deg at folk ser på siden din, så la vær å ha side. Eller gjør den skjult for alle andre enn vennene dine. Stalking : - plutselig dukker opp på arbeidsplassen din - plutselig har friendet alle vennene dine - melder seg på samme kurs/trening som deg uten å ha snakket med deg om det - kommer med trusler mot eksene dine - går i kaffeselskap med mora di uanmeldt - henger utenfor huset ditt (og tar bilder) - sitter på samme kino som deg og kompisene dine. Bare 5 rader bak. Anonymkode: 8fb3c...672 8 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. februar 2024 #9 Skrevet 16. februar 2024 Tja. Stalking og stalking. Jeg gjorde bakgrunnssjekk på kjæresten om at informasjonen han ga meg stemte. Det er internett og det er mange som har blitt lurt og catfishet. Jeg er skeptiker av natur så for meg var det et selvfølge å vite at han var genuin. Jeg var ærlig om det da vi møttes og han hadde full forståelse for det. Flere venninner skulle ønske de hadde gjort det samme 🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #10 Skrevet 16. februar 2024 50 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva om du har delt det selv med henne? Anonymkode: 5e70c...92e 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er ubehagelig når det viser seg at hun sitter på med mer informasjon om meg og mitt liv enn jeg har delt eller er tilgjengelig via offentlig Facebook/Linkedin. Anonymkode: 8ed4f...87c Anonymkode: 8ed4f...87c 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #11 Skrevet 16. februar 2024 WhisperingWind skrev (56 minutter siden): Tja. Stalking og stalking. Jeg gjorde bakgrunnssjekk på kjæresten om at informasjonen han ga meg stemte. Det er internett og det er mange som har blitt lurt og catfishet. Jeg er skeptiker av natur så for meg var det et selvfølge å vite at han var genuin. Jeg var ærlig om det da vi møttes og han hadde full forståelse for det. Flere venninner skulle ønske de hadde gjort det samme 🤷🏻♀️ Men hvordan bakgrunns sjekket du da? Googlet liksom, eller gikk du hardere til verks? 😊 Anonymkode: 0193f...f37
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. februar 2024 #12 Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvordan bakgrunns sjekket du da? Googlet liksom, eller gikk du hardere til verks? 😊 Anonymkode: 0193f...f37 Bare googlet Facebook og det han sa han jobber med. Han hadde ekte FB profil og han var på hjemmesiden stedet han sa han jobbet😊
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #13 Skrevet 16. februar 2024 Jeg er ekstrem. Innrømmer det aldri til hverken dater eller venninner da men. Det første jeg gjør når det er hint av interesse for en person er å google. Sjekke adressen og da hvem som eier boligen (leier eller eier han?), er personen tilgjengelig på snapmap så sjekker jeg fort adressene han befinner seg på og har dermed fort en oversikt over hvor han trener, handler og hvem han omgåes med. Alle blir grundig sjekket på face og insta... Blir sykt obsessed og vet jo selv at det ikke er bra, men hvordan unngå fristelsen når man alltid har en telefon i hånden? Anonymkode: 252bd...552 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2024 #14 Skrevet 16. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Men hvordan bakgrunns sjekket du da? Googlet liksom, eller gikk du hardere til verks? 😊 Anonymkode: 0193f...f37 Facebook og LinkedIn gir deg grovt sett oversikt på om hen er ekte og det du trenger. På grunn av jobben min må jeg sjekke litt hvem jeg møter. Anonymkode: 8fb3c...672
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #15 Skrevet 17. februar 2024 Jeg datet en som var relativt tilbakeholden med å gi informasjon. Etternavn og boområde ble holdt litt vel skjult, tenkte jeg. På en date inviterte han meg ut i båten sin, og da vi kom inn til havn la jeg merke til at det kun sto én bil parkert ved båthavnen, i tillegg til min. Noterte meg bilskiltet og søkte det opp da jeg kom hjem. Jaggu viste det seg at han delte både bolig og etternavn med en annen kvinne, og etter en runde på FB fant jeg ut at de hadde flere barn sammen. Nylige oppdaterte bilder av one big happy family. På neste date holdt jeg kortene tett til brystet helt til det passet seg å avsløre alt. Han hisset seg opp og anklagde meg for stalking, før han stormet opp fra bordet ved restauranten og forsvant ut døra, mens jeg satt igjen med regningen. Jada, for det var stalkingen som var verst, ikke det faktum at han var gift🙄 Anonymkode: 7b62e...0fd 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #16 Skrevet 17. februar 2024 Om man blir stalket eller ei har vel klare kriterier? Har det ikke det da? Det er vel ikke noe man bare "føler"? Jeg har iallefall en stalker, og hva jeg føler er jo ikke så relevant, men det er jo det at han kommer hjem til meg opptil flere ganger daglig, terroriserer meg i alle mulige kanaler døgnet rundt hver dag, uken gjennom, måned etter måned, årene gjennom... Plager folk rundt meg, truer, presser, lager styr, bråk, skremmer naboer og pårørende til meg, drenerer ressurser fra politiet ++++. Anonymkode: f8bf8...c10 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #17 Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er ekstrem. Innrømmer det aldri til hverken dater eller venninner da men. Det første jeg gjør når det er hint av interesse for en person er å google. Sjekke adressen og da hvem som eier boligen (leier eller eier han?), er personen tilgjengelig på snapmap så sjekker jeg fort adressene han befinner seg på og har dermed fort en oversikt over hvor han trener, handler og hvem han omgåes med. Alle blir grundig sjekket på face og insta... Blir sykt obsessed og vet jo selv at det ikke er bra, men hvordan unngå fristelsen når man alltid har en telefon i hånden? Anonymkode: 252bd...552 Har du vurdert profesjonell hjelp, for det der er ekstremt som du sier, pluss at det må være helt sykt slitsomt å være sånn. Anonymkode: 77243...2d0 1
Gjest Hoia Skrevet 17. februar 2024 #18 Skrevet 17. februar 2024 (endret) Stalking er når en er i en annens sfære til ugunst for en annen person over tid. Som regel sees man ikke i det hele tatt i dette tidsrommet, en er fremmed for vedkommende, eller en er eks, det vil si man har brutt kontakt, men der noen fortsetter å ville ha kontakt. Er du i et forhold der du er av og på, men noen er voldelige, er du i et voldelig forhold, men det er ikke stalking, fordi du av og til aksepterer premissene for å møtes. En kortvarig avklaring om noen vil møtes videre etter date, er heller ikke stalking, selv med ett par fyllemeldinger i ung alder. Hadde noen vært i en setting med meg som jeg ikke ønsket å være i en setting med, typisk vært på en telefon eller mail, hadde jeg anmeldt vedkommende. Fordi jeg ikke er i en setting med noen jeg ikke har valgt. Hadde en eks fra tjueårene trodd at vedkommende var i en setting med meg, hadde jeg betraktet vedkommende som gæren. Men jeg hadde først tatt kontakt med politiet om vedkommende hadde tatt kontakt med meg over tid, der jeg selv hadde vært helt tydelig på at jeg betrakter vedkommende som fremmed. Som nysgjerrighet på andre, googling etc., anser jeg ikke for stalking, med mindre de faktisk ikke går inn på ditt område. Jeg gjør det sjeldent selv (googling), fordi jeg har ordinær dømmekraft, stoler på eget inntrykk .Typisk hvis du dater en it-arbeider, som går inn på andres private område. Det hadde jeg betraktet som sykelig og et uhensiktsmessig mønster. Det å forfølge andre på mail, jobbsøk, hvem en er sammen med etc , det er sykelig. Det samme når en forfølger vedkommende i livet, i private sfære. Det er trolig en vrangforestilling om at du er i en sykelig setting med noen, men der de betrakter deg som fremmed. Endret 17. februar 2024 av Hoia
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #19 Skrevet 18. februar 2024 Hoia skrev (På 17.2.2024 den 12.49): Stalking er når en er i en annens sfære til ugunst for en annen person over tid. Som regel sees man ikke i det hele tatt i dette tidsrommet, en er fremmed for vedkommende, eller en er eks, det vil si man har brutt kontakt, men der noen fortsetter å ville ha kontakt. Er du i et forhold der du er av og på, men noen er voldelige, er du i et voldelig forhold, men det er ikke stalking, fordi du av og til aksepterer premissene for å møtes. En kortvarig avklaring om noen vil møtes videre etter date, er heller ikke stalking, selv med ett par fyllemeldinger i ung alder. Hadde noen vært i en setting med meg som jeg ikke ønsket å være i en setting med, typisk vært på en telefon eller mail, hadde jeg anmeldt vedkommende. Fordi jeg ikke er i en setting med noen jeg ikke har valgt. Hadde en eks fra tjueårene trodd at vedkommende var i en setting med meg, hadde jeg betraktet vedkommende som gæren. Men jeg hadde først tatt kontakt med politiet om vedkommende hadde tatt kontakt med meg over tid, der jeg selv hadde vært helt tydelig på at jeg betrakter vedkommende som fremmed. Som nysgjerrighet på andre, googling etc., anser jeg ikke for stalking, med mindre de faktisk ikke går inn på ditt område. Jeg gjør det sjeldent selv (googling), fordi jeg har ordinær dømmekraft, stoler på eget inntrykk .Typisk hvis du dater en it-arbeider, som går inn på andres private område. Det hadde jeg betraktet som sykelig og et uhensiktsmessig mønster. Det å forfølge andre på mail, jobbsøk, hvem en er sammen med etc , det er sykelig. Det samme når en forfølger vedkommende i livet, i private sfære. Det er trolig en vrangforestilling om at du er i en sykelig setting med noen, men der de betrakter deg som fremmed. Herre.. for et uforståelig innlegg. Helt uforståelig lesing. «En sykelig setting». «Hadde noen vært i en setting med meg, som jeg ikke ønsket å være i en setting med» «Fordi jeg ikke er i en setting med noen jeg ikke har valgt» Vennligst utdyp. Jeg er meget nysgjerrig på hva du egentlig prøver å formidle. Anonymkode: 4ac21...6ba 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #20 Skrevet 18. februar 2024 Hoia skrev (På 17.2.2024 den 12.49): Stalking er når en er i en annens sfære til ugunst for en annen person over tid. Som regel sees man ikke i det hele tatt i dette tidsrommet, en er fremmed for vedkommende, eller en er eks, det vil si man har brutt kontakt, men der noen fortsetter å ville ha kontakt. Er du i et forhold der du er av og på, men noen er voldelige, er du i et voldelig forhold, men det er ikke stalking, fordi du av og til aksepterer premissene for å møtes. En kortvarig avklaring om noen vil møtes videre etter date, er heller ikke stalking, selv med ett par fyllemeldinger i ung alder. Hadde noen vært i en setting med meg som jeg ikke ønsket å være i en setting med, typisk vært på en telefon eller mail, hadde jeg anmeldt vedkommende. Fordi jeg ikke er i en setting med noen jeg ikke har valgt. Hadde en eks fra tjueårene trodd at vedkommende var i en setting med meg, hadde jeg betraktet vedkommende som gæren. Men jeg hadde først tatt kontakt med politiet om vedkommende hadde tatt kontakt med meg over tid, der jeg selv hadde vært helt tydelig på at jeg betrakter vedkommende som fremmed. Som nysgjerrighet på andre, googling etc., anser jeg ikke for stalking, med mindre de faktisk ikke går inn på ditt område. Jeg gjør det sjeldent selv (googling), fordi jeg har ordinær dømmekraft, stoler på eget inntrykk .Typisk hvis du dater en it-arbeider, som går inn på andres private område. Det hadde jeg betraktet som sykelig og et uhensiktsmessig mønster. Det å forfølge andre på mail, jobbsøk, hvem en er sammen med etc , det er sykelig. Det samme når en forfølger vedkommende i livet, i private sfære. Det er trolig en vrangforestilling om at du er i en sykelig setting med noen, men der de betrakter deg som fremmed. En setting er, til din informasjon, en omgivelse. Å være i en setting med noen, kan eksempelvis være når man er på fest sammen, en kaffe date, eller tilfeldig møtes på gaten. Setting er omgivelsene rundt. Ikke relasjon. Det heter sykelig relasjon/oppførsel/person. Anonymkode: 4ac21...6ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå