Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest -Gjest-
Skrevet

Jeg husker at jeg da jeg var liten skulle ønske at en forfatter ville spurt meg hva han/hun skulle skrevet om for å skrive den perfekte boken. Jeg elsket å lese om foreldreløse barn, om at nære familiemedlemmer/venner døde og om hva barn fikk til jul og bursdag - strange, I know :ler:

Men nå vet jeg ikke hva jeg ville svart... Jeg liker å lese dramaer rundt en eller flere personer, med løse tråder som nøstes opp litt etter litt - veldig generelt sagt.

Hva ville du likt å lese om hvis din yndlingsforfatter skulle skrive en roman for deg?

Skrevet

Drama og krim er populært for mitt vedkommende. Liker litt romantikk og spenning også. Men det er så forskjellig hva en god bok for meg kan være, så jeg vil ikke si noe konkret..

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Historiske romaner! Liker ikke å lese om ting som skjer "i dag".

Skrevet

Hva forfatteren skulle skrive for meg i dag? Noe i samme gate som Sofies verden, DaVinci-koden og Hellig Blod, Hellig gral...

Historier som kan få hodet mitt til å fly litt.... la meg tenke og undre...

Skrevet

Liker å lese om fysiske og psykiske lidelser, av en eller annen rar grunn.

Ellers elsker jeg bøker som er filosofiske.

Skrevet (endret)

Oi... det er så mye!!

La oss si at f. eks John Irving (heeeelt tilfeldig valg av forfatter selvsagt... :sjenert:) skulle skrive en bok etter min bestilling. Da skulle den handlet om en hovedperson som hadde psykiske problemer. Gjerne angst. Det skulle vært mye mellommenneskelig drama. Kjærlighet. Særdeles eksentriske personligheter. Mye humor og en akkurat passe dose med magi. Filosofi, spørsmål skulle det finnes gode svar på, gjerne mange forskjellige. Det skulle være en sånn bok som du ikke kunne i din villeste fantasi forutsi hva som ville hende i neste kapittel. Og den skulle vært veldig tykk, og det skulle komme en like tykk oppfølger som nøstet opp alle løse tråder innen et år!

*sender bestilling*

:ler:

Endret av nostalgia
Skrevet (endret)

Ellers liker jeg å lese det meste av skjønnlitteratur, i tillegg er jeg ganske glad i å lese morsomme bøker (David Sedaris er favoritten), biografier, lyrikk, kokebøker, sitatbøker, filosofi og psyskisk helse.

:)

Og interiørbøker! Hvordan kunne jeg glemme det? :overrasket:

;)

Endret av nostalgia
Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg er i grunnen gangske altetende. Humorbøker, Cosby er da mitt i gata for meg. Historie, seksualitet, fantasy, har også lest hellig blod, hellig gral. Forøvrig er det ikke så mye romaner jeg leser. Har en del bøker fra bokklubben "virkelighetens verden". Altså verdagsmenneskers historier. Bøker som går på åndelighet og parapsykologi. Psykologi er også interessant. Og jeg har en del bøker som handler om selvutvikling. Hvordan endre tankemønstere.

Den perfekte boken for meg måtte være en selvutviklingsbok (det er selvfølgelig et vidt begrep) med virkelig snert og humor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...