Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tiara07 skrev (3 timer siden):

Bare å gi opp å forsvare henne…. Voksne folk har latteremojies når de svarer ut og latterliggjør situasjonen hennes, og sammenlikner det med andre med friske barn. Sånn er det med slike forum 😕 

Ja noen er ekle bare for å være det... Burde bli fratatt internett 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oxana skrev (På 25.10.2025 den 7.09):

Er vel mest en viss irritasjon over at folk sine skattepenger går til å sponse en influenser…. Men dere som syns dette er helt innafor, jobber kanskje ikke selv 😉

Jeg jobber, og jeg har et kronisk sykt barn, men jeg syns også at det er helt innafor at C har pleiepenger. Det er ikke bare å knipse for å få pleiepenger, NAV har strenge regler for det. Selv har vi falt mellom stoler når det gjelder pleiepenger, og strikkene våre har blitt strukket for langt over mange år når det gjelder å kombinere jobb, sykt barn og de andre barna. 

NAV slenger ikke rundt seg med 100% pleiepenger. Jeg er utrolig uenig med C i mye, men tenker det er veldig spesielt å tvile på NAV sine vurderinger med tanke på pleiepenger i denne saken.

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Angel75 skrev (5 timer siden):

Nei, det kommer ann hvor alvorlig sykdom er, ikke alder. 

En mister pleiepenger når barnet fyller 18 år.

Det finnes noen få unntak når det gjelder å få pleiepenger til noen over 18 år, det er absolutte krav som må innfris, og det er blant annet at vedkommende må ha en utviklingshemming (ikke en utviklingsforstyrrelse). Jeg vet ikke hva barnet til C har, men C har vel selv uttrykt at de regner med å miste pleiepengene når barnet blir 18 år?

• Liker 1
Skrevet
Soro123 skrev (2 timer siden):

En mister pleiepenger når barnet fyller 18 år.

Det finnes noen få unntak når det gjelder å få pleiepenger til noen over 18 år, det er absolutte krav som må innfris, og det er blant annet at vedkommende må ha en utviklingshemming (ikke en utviklingsforstyrrelse). Jeg vet ikke hva barnet til C har, men C har vel selv uttrykt at de regner med å miste pleiepengene når barnet blir 18 år?

Det er en del unntak på den 18 års grensen , ikke bare utviklingshemming. 

Skrevet (endret)
Orly skrev (59 minutter siden):

Det er en del unntak på den 18 års grensen , ikke bare utviklingshemming. 

NAV har nok ikke greie på det 🤷‍♀️

Det står veldig tydelig på NAV sine sider at utviklingshemming er en av kriteriene som må være til stede ved pleiepenger for barn over 18 år. Men jeg har ikke noe behov for å diskutere dette videre.

Kilde: https://www.nav.no/samarbeidspartner/pleiepenger-over-18

IMG_5754.jpeg

IMG_5755.jpeg

Endret av Soro123
Skrevet
Soro123 skrev (6 minutter siden):

Det står veldig tydelig på NAV sine sider at utviklingshemming er en av kriteriene som må være til stede ved pleiepenger for barn over 18 år. Men jeg har ikke noe behov for å diskutere dette videre.

IMG_5754.jpeg

IMG_5755.jpeg

Eh leste du feil? Jeg sa det er ikke den eneste grunnen til at man kan få pleiepenger etter 18 år,

• Liker 1
Skrevet
Soro123 skrev (16 timer siden):

IMG_5754.jpeg

IMG_5755.jpeg

Og Nina har alvorlig(e) sykdomm(er) så det er nok noe som løser seg, og om de får eller ikke er jo ikke vits å spekulere i, fasiten kommer når Nina blir 18 og det er søkt

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...