Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ellenn skrev (12 minutter siden):

Tror du det er gratis å bo i omsorgsbolig?

I tillegg til husleie kan det komme kostnader for tjenester som hjemmesykepleie, praktisk bistand og trygghetsalarm.

Og du tenker at ungdom som sliter med å få seg en jobb, fordi det er mange om beinet, hadde takket ja til et kommunalt arbeidstiltak i en vernet bedrift dersom de hadde fått tilbud om det?

Nei, men det kan jo ikke sammenlignes. Man er ikke avhengig av å jobbe for å betale for seg i en omsorgsbolig. Det blir jo i praksis kommunen som betaler seg selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oxana skrev (13 minutter siden):

Nei, men det kan jo ikke sammenlignes. Man er ikke avhengig av å jobbe for å betale for seg i en omsorgsbolig. Det blir jo i praksis kommunen som betaler seg selv. 

Nei, men det må uansett betales av uføretrygden. Synes du hun er heldig, som ikke er avhengig av å jobbe? Som kan subbe rundt og late seg i omsorgsboligen sin? Og hvis hun har lyst til å jobbe kan hun velge og vrake i jobber på en vernet bedrift? Eller tror du hun hadde ønsket et liv på lik linje med friske ungdom? Og C, tror du hun lever drømmelivet sitt? Eller tror du hun heller ville gått på jobb hver dag, og hatt et friskt barn?

• Nyttig 4
Skrevet
Ellenn skrev (3 minutter siden):

Nei, men det må uansett betales av uføretrygden. Synes du hun er heldig, som ikke er avhengig av å jobbe? Som kan subbe rundt og late seg i omsorgsboligen sin? Og hvis hun har lyst til å jobbe kan hun velge og vrake i jobber på en vernet bedrift? Eller tror du hun hadde ønsket et liv på lik linje med friske ungdom? Og C, tror du hun lever drømmelivet sitt? Eller tror du hun heller ville gått på jobb hver dag, og hatt et friskt barn?

Jeg syns selvsagt ingenting negativt om barnet, og ønsker henne et godt liv. Jeg er delvis kritisk til C som jeg syns bruker manipulasjon for å få følgerne sine til å kjøpe smykker. En privat bedrift må jo være levedyktig og jeg tror ikke nødvendigvis denne er det. 
Og jeg tror også at C koser seg hjemme med sminke, kaffe og selvskryt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
M.H85 skrev (1 time siden):

Bruker "sykdomskortet" for alt det er verdt! Enig at det er manipulasjon som flere nevner. Barnet kan fint få seg en givende jobb tilpasset henne når hun blir 18 år. Er om noe lettere for henne få en etter "skolen jobb" enn andre tenåringer da de må slite mye med å bare finne seg en jobb pga det er mange om beinet. Er derimot som sagt før bedrifter de fleste steder med tilrettelagt jobb,samt hennes datter er sikret ung uføre! Hun vil ha uendelig mer penger enn en vanlig 18 åring,kombinert med foreldre som sparer hundretusen vis på noen måneder. Hun snakker som om det er synd på seg selv. Offer kortet også...

Men hvordan klarer de å spare så mye? Hva tjener de så grådig mye penger på? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Ellenn skrev (44 minutter siden):

Tror du det er gratis å bo i omsorgsbolig?

I tillegg til husleie kan det komme kostnader for tjenester som hjemmesykepleie, praktisk bistand og trygghetsalarm.

Og du tenker at ungdom som sliter med å få seg en jobb, fordi det er mange om beinet, hadde takket ja til et kommunalt arbeidstiltak i en vernet bedrift dersom de hadde fått tilbud om det?

Alle må bet husleie. Syk eller ikke vel

Skrevet
Vanilje70 skrev (19 minutter siden):

Alle må bet husleie. Syk eller ikke vel

Det var et svar til Oxana som skrev at man ikke betalte leie hvis man bodde i omsorgsbolig. 

Skrevet
Oxana skrev (31 minutter siden):

Jeg syns selvsagt ingenting negativt om barnet, og ønsker henne et godt liv. Jeg er delvis kritisk til C som jeg syns bruker manipulasjon for å få følgerne sine til å kjøpe smykker. En privat bedrift må jo være levedyktig og jeg tror ikke nødvendigvis denne er det. 
Og jeg tror også at C koser seg hjemme med sminke, kaffe og selvskryt. 

Bruker hun manipulasjon, eller kjemper hun bare for at datteren skal få et best mulig liv? Og tror du hun koser seg hjemme, eller tror du hun glatt hadde byttet bort hjemmetilværelsen mot en frisk datter? Tror du det om alle uføretrygdede også? At de koser seg hjemme, og føler seg heldige som slipper å jobbe? Eller tror du de heller ville vært friske og i jobb, hvis de kunne velge?

• Nyttig 3
Skrevet
Ellenn skrev (26 minutter siden):

Bruker hun manipulasjon, eller kjemper hun bare for at datteren skal få et best mulig liv? Og tror du hun koser seg hjemme, eller tror du hun glatt hadde byttet bort hjemmetilværelsen mot en frisk datter? Tror du det om alle uføretrygdede også? At de koser seg hjemme, og føler seg heldige som slipper å jobbe? Eller tror du de heller ville vært friske og i jobb, hvis de kunne velge?

Tror du at hun kommer til å starte i en 8-16 jobb når datteren er 18 og hun ikke kan motta pleiepenger, eller tror du hun nå prøver å bygge en karriere som influenser der hun delvis bruker datteren for å få sympati? 
Jeg påstår ikke at dette er svart/ hvitt, men jeg syns du virker litt naiv i forhold til kynisk bruk av sosiale medier. 
Og ja, jeg vet om flere som har jobbet hardt for å få uføretrygd for å slippe å jobbe. Men det er jo ikke det vi snakker om her?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Oxana skrev (34 minutter siden):

Tror du at hun kommer til å starte i en 8-16 jobb når datteren er 18 og hun ikke kan motta pleiepenger, eller tror du hun nå prøver å bygge en karriere som influenser der hun delvis bruker datteren for å få sympati? 
Jeg påstår ikke at dette er svart/ hvitt, men jeg syns du virker litt naiv i forhold til kynisk bruk av sosiale medier. 
Og ja, jeg vet om flere som har jobbet hardt for å få uføretrygd for å slippe å jobbe. Men det er jo ikke det vi snakker om her?

Jeg tror i utgangspunktet det beste i folk, så jeg tror hun prøver å bygge opp en influenserkarriere, men jeg tror det er for å fortsatt kunne støtte datteren. Det er jo ikke sånn at datteren blir frisk når hun blir 18, eller at moren slutter å være glad i henne. Akuttinnleggelsene vil jo fortsatt komme, og C vil nok fortsatt leve i alarmberedskap.  Hun, og alle som lever med vissheten om at de kan miste barnet sitt når som helst, har min sympati. Jeg kan ikke tenke meg noe verre. Om det gjør meg naiv plager ikke det meg. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (3 timer siden):

Men hvordan klarer de å spare så mye? Hva tjener de så grådig mye penger på? 

Jeg vet ikke,men ei som sa her i tråden at mannen kom fra en velstående familie og det drysset på dem...,ikke vet jeg. Christina har allikevel gjentatt mange ganger at penger er den minste bekymringen de har ,og at de fint kan spare 300.000 på noen måneder. Hun er glad i å skryte, hun sier også de er høyt utdannet, men mannen er da altså lærer med "tillegg"🙈

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
M.H85 skrev (36 minutter siden):

Jeg vet ikke,men ei som sa her i tråden at mannen kom fra en velstående familie og det drysset på dem...,ikke vet jeg. Christina har allikevel gjentatt mange ganger at penger er den minste bekymringen de har ,og at de fint kan spare 300.000 på noen måneder. Hun er glad i å skryte, hun sier også de er høyt utdannet, men mannen er da altså lærer med "tillegg"🙈

Hun er nok fra et miljø der alt over vgs er imponerende. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
M.H85 skrev (48 minutter siden):

De ser ikke veldig velstående ut mer normal levestandard,huset bruker de ikke penger på,bilen ser heller ikke ut som om den er av nyere modell,tipper hun tjener bra på samarbeidene hun har,sier hun at mannen er høyt utdanna?

Skrevet
Velinda skrev (15 minutter siden):

De ser ikke veldig velstående ut mer normal levestandard,huset bruker de ikke penger på,bilen ser heller ikke ut som om den er av nyere modell,tipper hun tjener bra på samarbeidene hun har,sier hun at mannen er høyt utdanna?

Hun sier de begge er høyt utdannet, men jeg husker ikke hva hun er utdannet som. Hjelper vel lite når du aldri har jobbet som det?

Mannen er lærer med opprykk...

• Nyttig 1
Skrevet
M.H85 skrev (1 time siden):

Hun sier de begge er høyt utdannet, men jeg husker ikke hva hun er utdannet som. Hjelper vel lite når du aldri har jobbet som det?

🙈

• Liker 2
Skrevet
M.H85 skrev (20 timer siden):

Hun har en bachelor i økonomi og administrasjon. Etter det hun la ut i går så tenker jeg hun gjør ting utrolig tungvint for seg selv!?

For det første, det å jobbe for å bli influenser og dele alt på sosiale medier hele tiden må på et tidspunkt kreve mer krefter enn det gir, det er noe som kan kuttes ut men som hun nok ikke vil gi opp.

Datteren vil også kunne ha krav på VTA-jobb og stønad fra nav. Jeg skjønner ønsket om at hun skal kunne lage noe, men det kan også gjøres i en VTA-bedrift og hun kan supplere på stønader ved å ha en sånn jobb når det lar seg gjøre, det er ikke nødvendig å bruke 30k på å stifte aksjeselskap som mest sannsynlig går konkurs (som veldig mange andre start-ups gjør). 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Maskopi skrev (1 time siden):

Hun har en bachelor i økonomi og administrasjon. Etter det hun la ut i går så tenker jeg hun gjør ting utrolig tungvint for seg selv!?

For det første, det å jobbe for å bli influenser og dele alt på sosiale medier hele tiden må på et tidspunkt kreve mer krefter enn det gir, det er noe som kan kuttes ut men som hun nok ikke vil gi opp.

Datteren vil også kunne ha krav på VTA-jobb og stønad fra nav. Jeg skjønner ønsket om at hun skal kunne lage noe, men det kan også gjøres i en VTA-bedrift og hun kan supplere på stønader ved å ha en sånn jobb når det lar seg gjøre, det er ikke nødvendig å bruke 30k på å stifte aksjeselskap som mest sannsynlig går konkurs (som veldig mange andre start-ups gjør). 

Ja datteren med spesielle behov har krav på mange ulike stønader,samt sikret seg leilighet. Mer enn funksjonsfriske har mulighet til,så økonomisk er dette ikke akkurat noe alarm..Dessuten sparer de jo 1 mill i året omtrent utenom bruke mange 100.000 på ferie hvert år siden de sitter så godt i det som hun tyter ofte om. Det finnes mange måter å lage noe, å tjene seg noen kroner...

Akkurat englesmykke må jeg også si er noe av det vanligste få tak i, enten du kjøper på gullsmed eller temu liksom...🙈

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Maskopi skrev (2 timer siden):

Å føle at man hele tiden må ‘underholde’ folk, og forklare seg, hvis man ikke vil/ orker… Sikkert jeg som er utdatert, men jeg syns opplegget virker helt meningsløst. 

Sitte og snakke til en mobil hele dagen. Da tenker jeg at man har kapasitet til en nyttig jobb også. Som betaler tilbake til kommunen man bor i…

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Oxana skrev (4 timer siden):

Å føle at man hele tiden må ‘underholde’ folk, og forklare seg, hvis man ikke vil/ orker… Sikkert jeg som er utdatert, men jeg syns opplegget virker helt meningsløst. 

Sitte og snakke til en mobil hele dagen. Da tenker jeg at man har kapasitet til en nyttig jobb også. Som betaler tilbake til kommunen man bor i…

Virkelig.  Hun står dag ut og inn i magetopp og tights snakker om pms,sminke,nedstemthet, and the list goes on....... Selvfølgelig kan hun jobbe ,hun kan finne en jobb i nærheten som vil kunne godta at hun plutselig trenger litt fleksibilitet om datteren må til lege, sykehus osv. Finnes mange rause arbeidsgivere. Hun elsker daffe rundt...

Og helt ærlig, hvorfor klær hun seg så innmari feil når hun har den kroppsfasongen hun har??? Er det fint? Må være lov å si. Kle deg etter kroppen

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellenn skrev (På 9.5.2025 den 11.25):

Jeg tror nok hun lever et tøft liv. Men at det er kynisk og manipulativt å reklamere for ansiktsmasker mens barnet ditt er innlagt på intensiven?? Ja, det er det uten tvil. 
Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å spare så mye penger på kort tid på de inntektene de sannsynligvis har, men bra for dem. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mmmwhatever skrev (23 minutter siden):

Jeg tror nok hun lever et tøft liv. Men at det er kynisk og manipulativt å reklamere for ansiktsmasker mens barnet ditt er innlagt på intensiven?? Ja, det er det uten tvil. 
Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å spare så mye penger på kort tid på de inntektene de sannsynligvis har, men bra for dem. 

Når det gjelder reklamen på intensiven er jeg enig med deg, den kunne hun spart seg for. 
Noe av innsparingen skulle vel komme av salg av ting de ikke trengte? Det er ikke sikkert de kunne ha spart like mye de neste tre månedene. Nå er strømkostnadene lave i forhold til om vinteren, og kanskje sitter de på et nedbetalt hus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...