Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #1 Skrevet 1. februar 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/01/456452.html hva mener dere om dette
Ørna Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 latterlig feminisme på sitt værste Men ettersom komende generasjon av kvinner både drikker mere og røyker stadig mere så vil vel heldigvis ikke denne tåpelige spådommen slå til. De vil vel krype til grava langt tidligere enn sine manlige jevnaldrende
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #3 Skrevet 1. februar 2006 Dette var ikke uventet lesning/resultater, denne trenden har pågått over lengre tid. Mer interessant er det hva regjeringen/næringslivet/alle foreldre har tenkt til å gjøre med dette. Samtidig med denne trenden, er det likevel harde fakta at menn tjener mer enn kvinner, menn er innovatørene og menn setter som regel dagsordenen i næringslivet. *jente, 31*
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #4 Skrevet 1. februar 2006 latterlig feminisme på sitt værste Men ettersom komende generasjon av kvinner både drikker mere og røyker stadig mere så vil vel heldigvis ikke denne tåpelige spådommen slå til. De vil vel krype til grava langt tidligere enn sine manlige jevnaldrende ← enig der jenter har de siste år overtatt mer og mer av gutters drikkemønster
Gjest Bellatrix Skrevet 1. februar 2006 #5 Skrevet 1. februar 2006 Kanskje skolen skal legges opp på en annen måte, sånn at også gutta kommer seg gjennom. Og som det sto i artikkelen så er det ikke alle som passer til å gå 13 år på skole. Det burde vært flere muligheter for de som heller vil jobbe enn å gå vgs.
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #6 Skrevet 1. februar 2006 Kanskje skolen skal legges opp på en annen måte, sånn at også gutta kommer seg gjennom. Og som det sto i artikkelen så er det ikke alle som passer til å gå 13 år på skole. Det burde vært flere muligheter for de som heller vil jobbe enn å gå vgs. ← bullshit dette er bare et propagandafremstøt fra feministene for nok en gang å prøve å slå et slag for udugelige kvinnfolk på bekostning av menn (dette beviser nok en gang at kvinner er bakstrevere) Det er i all hovedsak menn som har bygget opp dette moderne samfunnet med dens teknologi, jus og samfunssystemer osv (forøvrig i hele verden). Vår del av verdens tilførsel av teknologi osv. de siste 50 år er i 99,9% kommet fra menn
Gjest Bellatrix Skrevet 1. februar 2006 #7 Skrevet 1. februar 2006 bullshit dette er bare et propagandafremstøt fra feministene for nok en gang å prøve å slå et slag for udugelige kvinnfolk på bekostning av menn (dette beviser nok en gang at kvinner er bakstrevere) Det er i all hovedsak menn som har bygget opp dette moderne samfunnet med dens teknologi, jus og samfunssystemer osv (forøvrig i hele verden). Vår del av verdens tilførsel av teknologi osv. de siste 50 år er i 99,9% kommet fra menn ← Men hva hjelper det når dagens ungdom sliter?
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #8 Skrevet 1. februar 2006 Men hva hjelper det når dagens ungdom sliter? ← jeg tror dette er en krisemaksimering og ett ledd i feministisk agenda
Gjest gjest1 Skrevet 1. februar 2006 #9 Skrevet 1. februar 2006 bullshit dette er bare et propagandafremstøt fra feministene for nok en gang å prøve å slå et slag for udugelige kvinnfolk på bekostning av menn (dette beviser nok en gang at kvinner er bakstrevere) Det er i all hovedsak menn som har bygget opp dette moderne samfunnet med dens teknologi, jus og samfunssystemer osv (forøvrig i hele verden). Vår del av verdens tilførsel av teknologi osv. de siste 50 år er i 99,9% kommet fra menn ← Og hvorfor har det vært slik da - og hva er årsaken til at jenter nå tar igjen gutta når det kommer til skoleresultater og det å ta høyere utdanning?
Gjest mann33 Skrevet 1. februar 2006 #10 Skrevet 1. februar 2006 Og hvorfor har det vært slik da - og hva er årsaken til at jenter nå tar igjen gutta når det kommer til skoleresultater og det å ta høyere utdanning? ← dere kvinner har tilført menneskeheten null og nix og det vet dere selv - derfor finner vi denne bakstreverske mentaliteten hos dere kvinner er langt mindre stand til å skape noe nytt enn menn. Det at dere i større grad tar høyskoleutdanning er intet bevis for noe da det omtrent bare går ut på å lære ting som i all hovedsak menn har skapt det er forskjell på å lære og å skape
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #11 Skrevet 1. februar 2006 dere kvinner har tilført menneskeheten null og nix og det vet dere selv - derfor finner vi denne bakstreverske mentaliteten hos dere kvinner er langt mindre stand til å skape noe nytt enn menn. Det at dere i større grad tar høyskoleutdanning er intet bevis for noe da det omtrent bare går ut på å lære ting som i all hovedsak menn har skapt det er forskjell på å lære og å skape ← De mennene det er snakk om i artikkelen, altså de som ikke klarer seg gjennom skolegangen i det hele tatt, er vel uansett ikke de mennene som ville bidratt mest til å gjenoppfinne kruttet, tror jeg. Og så løsningsorienterte (advarsel: ironi) som noen av debattantene i denne tråden her er, er jeg i grunn også litt usikker på hvorvidt DE bidrar med nye og revolusjonerende produkter og tanker til samfunnet, være seg et manns- eller kvinnedominert samfunn... *må innrømme at jeg humrer litt i skjegget og gleder meg med dere til den dagen alle kvinner er utryddet. Da skal vi se på kreativitet*
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #12 Skrevet 1. februar 2006 Ny tråd burde ha vært (på skråblikk): er KG'ere mer dumme enn andre? Hvordan kan så mange misforstå forskningen i linken og ha så "korte" kommentarer til den? Feminisme? Jeg vil snarere si motsatt: dette handler ikke om feminisme men om en uttrykt bekymring for hva man skal gjøre med alle de guttene som faller fra tidlig på skolen. For denne gruppen sakker akterut og spørsmålet er altså hva man skal gjøre for å "redde" disse guttene. Det er jo en reell problemstilling. Men på KG er folk så "smarte" at de kaller det pissprat og feminisme. Ja, da er det håp for Norge i framtiden
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2006 #13 Skrevet 1. februar 2006 Ja, da er det håp for Norge i framtiden ← Nei, men et av poengene til en mr smartazz er jo at norske kvinner snart er utryddet uansett, og da kan vel noen av oss utlede hva som kommer til å skje med den norske befolkning generelt... hehe. Er enig med deg i at det er overraskende morsomme tolkninger av artikkelen. Også morsomt at forsøk på fornuft fra (faste) brukere her blir avfeid med at det er feminisme (femenisme? hehe) og tull. Merkwürdig, men moro.
Caramba Skrevet 2. februar 2006 #15 Skrevet 2. februar 2006 Det er ikke jentenes feil at guttene gjør det dårlig på skolen. Her er det den enkeltes elevs ansvar å gjøre jobben som skal til for å lære seg å lese og skrive. Foreldrene må også på banen for å gi barna sine ansvarsfølelse. Det nytter ikke å bare la guttene gjøre som de vil hjemme for så så forvente at de skal klare å prestere på skolen.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #16 Skrevet 2. februar 2006 Det er ikke jentenes feil at guttene gjør det dårlig på skolen. Her er det den enkeltes elevs ansvar å gjøre jobben som skal til for å lære seg å lese og skrive. Foreldrene må også på banen for å gi barna sine ansvarsfølelse. Det nytter ikke å bare la guttene gjøre som de vil hjemme for så så forvente at de skal klare å prestere på skolen. ← Da vi har hatt en "femininisering" av skoleverket, og nå har en læringsplan som er bedre tilpasset jenters måte å arbeide på, så er jeg uenig i den påstanden. Eller var det jenters skyld før at de ikke gjorde det like bra som gutta?
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #17 Skrevet 2. februar 2006 Da vi har hatt en "femininisering" av skoleverket, og nå har en læringsplan som er bedre tilpasset jenters måte å arbeide på, så er jeg uenig i den påstanden. Eller var det jenters skyld før at de ikke gjorde det like bra som gutta? ← Jeg mener å vite at jenter før i tida ikke fikk gå så lenge på skolen. Hovedhensikten med jentenes skolegang var å forberede dem til konfirmasjonshøringa. Jeg har ikke lest noe sted at de gjorde det dårligere enn gutter på denne, eller på skolen generelt, dengang skolen var mer mannestyrt. Universiteter og annen høyere skolegang var fullstendig lukket for jenter. Argumentet du bruker kan vel derfor sies å være ugyldig. Jeg er ellers tilbøyelig til å mene at det heller ikke nødvendigvis er den enkelte elevs fulle ansvar å klare å karre seg gjennom skolen. Det er helt klart at skolen ikke er tilpasset alle - og elever møtes også på ulik måte på grunn av fordommer og holdninger lærerne har. Om dette bare skyldes overvekt av kvinner i skolen tviler jeg på, men det kan sikkert være medvirkende. På den annen side var det mange gutter som ikke klarte seg så bra på skolen før i tida også. Et viktig moment er at den gang fantes det faktisk jobbmuligheter til de som ikke klarte seg på skolen - ulike typer fysisk arbeid, sjøfart osv. I dag kommer man ikke langt uten gode lese- og skriveferdigheter, konsekvensene blir derfor større.
Caramba Skrevet 2. februar 2006 #18 Skrevet 2. februar 2006 (endret) På hvilken måte har skolen blitt så feminisert? Fagene er sånne som begge kjønn trenger? Begge kjønn må lære å lese, lære fremmedspråk og matematikk osv. Til en viss grad så er det elevene selv som må stå for selve jobben med å lære. Jeg synes det stilles for lave krav til elever i dag. La dem jobbe for utdannelsen sin, ingen vil sy puter under armene dine når du blir voksen. Jenter har en tendens til å være pliktoppfyllende. Mange gutter er også flinke på skolen, men så er det den gruppa som ikke er interessert og som bare sover i timene. Hva skal man gjøre med dem hvis ikke de SELV ønsker å gjøre noe med situasjonen? Endret 2. februar 2006 av Caramba
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #19 Skrevet 2. februar 2006 den gruppa som ikke er interessert og som bare sover i timene. Hva skal man gjøre med dem hvis ikke de SELV ønsker å gjøre noe med situasjonen? ← Denne gruppa tror jeg ikke det er så mye å gjøre med så lenge de ikke vil selv, eller ser konsekvensene av å droppe helt ut. Konsekvensene er jo heller ikke så avskrekkende i Norge i dag, om man kan leve med å aldri få jobb. Poenget, om det er noe, i artikkelen må etter mitt syn være å sette fokus på den relativt store gruppa av skolesvake gutter som KAN hjelpes fordi årsakene til at de mister skolelyst og interesse er at de a) har diagnostiserbare lærevansker eller b) er på et annet (lavere) modenhetsnivå enn klassen forøvrig og dermed ikke henger med i svingene selv om de prøver. Det er jo faktisk slik at ikke alle, verken jenter eller gutter, klarer å bli flinke nok selv om de prøver. Hilsen ei jente som stort sett stirret ut av vinduet i tolv år, men gikk ut med veldig gode karakterer. Samboern min sov seg gjennom skoletida og endte med et lavt snitt, men fikk tatt høyere utdanning likevel, og har bra jobb.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #20 Skrevet 2. februar 2006 (endret) dere kvinner har tilført menneskeheten null og nix og det vet dere selv - derfor finner vi denne bakstreverske mentaliteten hos dere kvinner er langt mindre stand til å skape noe nytt enn menn. Det at dere i større grad tar høyskoleutdanning er intet bevis for noe da det omtrent bare går ut på å lære ting som i all hovedsak menn har skapt det er forskjell på å lære og å skape ← Og hva har du tilført menneskeheten? Endret 2. februar 2006 av Mie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå