Gå til innhold

Se hit alle damer som ikke fikk oppmerksomhet på morsdagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser disse klagetrådene støtt og stadig. Både til morsdag, bursdag, jul osv.

Og det samme gjentar seg hver gang: fruen har hintet forsiktig frampå i dagene før og forventer at far følger opp disse hintene. Eller som enkelte også gjør: sier ingenting men forventer at far av seg selv skjønner hva hun forventer. 

Newsflash ladies: de fungerer ikke som oss og livet er ikke så romantisk som på film! Mange menn må ha det inn med teskje og med hyppige påminnelser og klare beskrivelser av hva som forventes.

Slutt å syt og bruk heller energien på tydelig kommunikasjon og forventningsavklaring. Det fungerer.

Anonymkode: c2239...2ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller: velg bedre menn.

Mannen hadde aldri glemt av en bursdag eller andre merkedager (da mener jeg ikke morsdag eller Valentine, men våre dager. Da vi møttes, ble sammen, giftet oss osv)

Anonymkode: 08165...46b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ok jeg vil heller få ingenting enn å få noe som jeg har måttet tenke ut selv og detaljert prosjektstyre for å at mannen skal gjennomføre. 

Anonymkode: 6a7fa...208

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg leser disse klagetrådene støtt og stadig. Både til morsdag, bursdag, jul osv.

Og det samme gjentar seg hver gang: fruen har hintet forsiktig frampå i dagene før og forventer at far følger opp disse hintene. Eller som enkelte også gjør: sier ingenting men forventer at far av seg selv skjønner hva hun forventer. 

Newsflash ladies: de fungerer ikke som oss og livet er ikke så romantisk som på film! Mange menn må ha det inn med teskje og med hyppige påminnelser og klare beskrivelser av hva som forventes.

Slutt å syt og bruk heller energien på tydelig kommunikasjon og forventningsavklaring. Det fungerer.

Anonymkode: c2239...2ec

Må dere følges opp så tett på jobb også? Eller klarer dere fint å utføre arbeidsoppgaver, men driter i de dere faktisk er glad i?

Anonymkode: b232d...d39

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Må dere følges opp så tett på jobb også? Eller klarer dere fint å utføre arbeidsoppgaver, men driter i de dere faktisk er glad i?

Anonymkode: b232d...d39

Godt poeng. 

"Tenker ikke som oss" faktisk. Da hadde de vel ikke klart å huske møter på jobb o.l heller, eller når de skal på tur med gutta. Selektiv hukommelse kalles dette.

Selvfølgelig er en mann i stand til å huske når morsdag er, det mangler heller ikke på oppmerksomhet på denne dagen i butikker, kjøpesenter, radio osv. 

Anonymkode: bbd5c...596

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det har ingenting med at livet ikke er som en film å gjøre. Jeg vokste opp i et konservativt hjem, faren min glemte aldri sånne dager selv om han var surrete på andre ting. Og han måtte ikke forklares at han skulle gjøre disse tingene.

Noen er bare mer oppmerksomme enn andre.

Anonymkode: a9b62...457

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan jo fortelle i detalj hva man ønsker, til å med kjøpe inn alle ingredienser til middagen man ønsker han skal lage, og velge en relativt enkel middag. Men han bare gidder ikke.

Første morsdagen jeg hadde, så bakte han prinsessekake til meg. Fordi han visste jeg elsket det, og han hadde aldri laget det før, og handlet inn alt han trengte selv, og fant oppskrift og gjorde alt selv. Jeg trengte ikke å minne han på noe. Så de første årene vi var sammen, så var han kjempeflink. Så ble han bare dårligere og dårligere. Så fikk jeg aldri noe av han, samme om det var jul eller bursdag. Jeg gikk fra han, men det var ikke grunnet manglende gaver, det var fordi han sluttet helt og bidra hjemme og med barna og.

Anonymkode: 75cb1...1e9

Skrevet

Er jo litt stusselig å måtte si til mannen "husker du at jeg har bursdag på søndag? Jeg har lyst på blomster, kake og gave". Og så gjerne måtte sende lenke til pakken, bestille blomst på døren selv, fikse kake og styre på for at mannen skal "huske" det. Litt tenker jeg faktisk at de kan ordne selv, ellers forsvinner poenget 

Anonymkode: 60a8f...73b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...