Gå til innhold

Hennes&Mauritz størrelser, noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på en pyjamas b.l.a, vanligvis bruker jeg L/XL. Kommer litt ann på hva det er. I pysj pleier jeg å velge xl da jeg liker den er litt løs. Men når jeg ser på str guiden så står det at xl er det samme som str 48/50. Det er for stort for meg.. bruker 42/44. 

Men stemmer det? At xl er det? Noen med erfaring med klær derfra?

Anonymkode: b6fe9...582

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Xl er mer 44- 46. Men størrelsene varierer meget fra produkt til produkt. Feks er jakkene på hm ofte stor i størrelsen. Pyjamas er som oftest "true to size". 

Anonymkode: a7427...054

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns H&M har gigantiske størrelser.

Anonymkode: a8a08...225

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanskelig å si egentlig. Føler str. kan variere så mye på H&M. Men syns selv at de er litt små i str. de fleste plaggene. Husker jeg skulle kjøpe meg helt vanlige bomulls t-skjorter en gang. Jeg bruker som regel S i t-skjorter, eller noen få ganger M hvis jeg vil ha de litt løsere. Men jeg ville at disse t-skjortene skulle være "oversized" på meg så bestilte i str. L.

Og du skal jaggu tro jeg var litt paff når jeg prøvde på de L t-skjortene og de satt som et skudd!! De satt akkurat likt som andre t-skjorter jeg hadde som var i str. S faktisk. 

Anonymkode: 971ac...2cb

Skrevet

Synes hm sine størrelser varierer veldig. Er stort sett str 46/48 og  XL i de normale størrelsene kan av og til være litt små til meg, kommer an på hva slags type klær det er. Er det XL fra plus avdelingen er klærne oftest store til meg. 

Anonymkode: 48afd...64b

Skrevet

Cubus og Lindex, store i str.

H&M er liten i størrelsen.

Anonymkode: bdd24...ed9

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler mye er stort der, men innimellom er noe veldig smått. Jeg kan drukne i xs der, men også slite med å få på meg noe i s. Normalt føler jeg det er stort da, men særlig treningstopper har jeg funnet som er litt mindre i størrelsen. 

• Liker 1
Skrevet

H&M er stooore i størrelsen. Pleier alltid å bestille 1 str mindre der. 

Men kanskje det har med sammenligningsgrunnlaget. Handler du bare hos andre skandinaviske kjeder som Kappahl og Lindex så vil størrelsene være like vil jeg tro. Men ikke sammenlignet med feks spanske merker, eller design. 

Anonymkode: f87d9...946

• Liker 3
Skrevet

HM er romslige sammenlignet med Gina/Bikbok, men mindre i størrelsen enn Lindex og Kappahl, så jeg vil si at de er normale totalt sett. 

Men spørs litt hvilket segment du handler i også. Er klærne merket med Divided er de for eksempel mindre og kortere i størrelsen. 

Anonymkode: 24ac1...a62

• Nyttig 1
Skrevet

Synes HM er passe til store i størrelsen. 

Anonymkode: ec4c7...8e0

Skrevet

Det varierer veldig fra plagg til plagg.

Jeg bruker for det meste 36/38 eller s/m fra cubus, newyorker og de fleste andre typisk kjedebutikker, og jeg må ofte opp i 40-44 på hm. Har en skjorte i 40, den tørr jeg ikke lukke i frykt for at knappene spretter av. Kjøpte bukse i 38, den bytta jeg fordi jeg ikke hadde sjans til å lukke den. Og så har jeg pysjgenser fra divided på hm, den er i smal...

Anonymkode: 273c0...c0a

Skrevet

Jeg synes H&M er ganske middels, og bruker XXL hos dem. Bruker ellers XL hos Cubus og XL eller L hos Lindex og Kappahl. BikBok og Gina Tricot har ikke klær til en tjukk person som meg, så de er mindre i størrelsen. 

Skrevet

Det varierer med avdeling og stil.. generelt er de små i størrelse etter min mening, men det kommer tydeligvis an på hvilke andre butikker man sammenligner med. Jeg ser alltid på størrelseguiden der jeg ser på klær. Ikke at den alltid er hundre prosent, uden burde stemme ganske bra.

Skrevet

Jeg synes de er store i størrelsen på hm, i hvert fall sammenlignet med "dyrere" merker.

Anonymkode: 675c0...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...